Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Ziet er weer goed uit!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Ik was wel even klaar met het slijpen, ontroesten, lassen etc.
Daarom voor de afwisseling de remmerij maar aangepakt.
De voorremmen waren nog niet zo verkeerd, schijven zijn zgan en de blokken maar wel even vervangen en alles mooi in het vet gezet.
De achterremmen waren een stuk minder, de beide remcilinders (links&rechts) hebben flink gelekt en daardoor waren de remschoenen ook doorweekt met remvloeistof, veel remstof ook. Alles eraf gehaald en schoongeborsteld. Maar een setje nieuwe Bosch remcilinders en Brembo remvoeringen gemonteerd.
Daarom voor de afwisseling de remmerij maar aangepakt.
De voorremmen waren nog niet zo verkeerd, schijven zijn zgan en de blokken maar wel even vervangen en alles mooi in het vet gezet.
De achterremmen waren een stuk minder, de beide remcilinders (links&rechts) hebben flink gelekt en daardoor waren de remschoenen ook doorweekt met remvloeistof, veel remstof ook. Alles eraf gehaald en schoongeborsteld. Maar een setje nieuwe Bosch remcilinders en Brembo remvoeringen gemonteerd.
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
We komen steeds een beetje verder.
De bodem is nu (eindelijk) weer helemaal hard, ontroest, in de primer en in de tectyl Begonnen met het schuren van de body. Hoogdak en verlengde uitvoering, aardig wat oppervlakte. Maar met de nieuwe Metabo schuurmachine gaat het wel lekker.
De kleuren zijn ook bekend, deze wordt 2-tone en dan de kleuren van de VW T1, Samtgrün met Perlweiss.. Zoals te lezen was in een van de eerste berichten was het dakraam gesmolten doordat de bus bij een autobrand in de buurt heeft gestaan.
Dit heb ik met de verfbrander heet gemaakt en toen weer in de vorm gemodelleerd. Moest nog wel een poosje stoken met een 1800W verfbrander om het raam heet genoeg te krijgen voor vervorming. Maar het is wel gelukt, niet super strak, maar stukken beter als voorheen. Aankomende dagen schuren, plamuren, schuren etc.etc. nu al zin in...... :-(
De bodem is nu (eindelijk) weer helemaal hard, ontroest, in de primer en in de tectyl Begonnen met het schuren van de body. Hoogdak en verlengde uitvoering, aardig wat oppervlakte. Maar met de nieuwe Metabo schuurmachine gaat het wel lekker.
De kleuren zijn ook bekend, deze wordt 2-tone en dan de kleuren van de VW T1, Samtgrün met Perlweiss.. Zoals te lezen was in een van de eerste berichten was het dakraam gesmolten doordat de bus bij een autobrand in de buurt heeft gestaan.
Dit heb ik met de verfbrander heet gemaakt en toen weer in de vorm gemodelleerd. Moest nog wel een poosje stoken met een 1800W verfbrander om het raam heet genoeg te krijgen voor vervorming. Maar het is wel gelukt, niet super strak, maar stukken beter als voorheen. Aankomende dagen schuren, plamuren, schuren etc.etc. nu al zin in...... :-(
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Afgelopen dagen weer flink bezig geweest met de camper.
Er zat nog een deuk en roestplek in de schuifdeur, deze uitgeslepen en een nieuw stuk ingelast
Er zat nog een deuk en roestplek in de schuifdeur, deze uitgeslepen en een nieuw stuk ingelast
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Eindelijk de hele bus geschuurd met korrel 120 en daarna 240.
Toen de hele bus in de 2K primer gerold, dit heb ik gedaan om een egale grondlaag te krijgen, anders zou ik waarschijnlijk de afbeeldingen later nog wel door de lak heen zien, Daarna heb ik eerst de bovenkant gespoten, dit is een originele kleur van een VW T1
Toen de hele bus in de 2K primer gerold, dit heb ik gedaan om een egale grondlaag te krijgen, anders zou ik waarschijnlijk de afbeeldingen later nog wel door de lak heen zien, Daarna heb ik eerst de bovenkant gespoten, dit is een originele kleur van een VW T1
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Vanmorgen was de 2K lak droog en heb ik de bovenlaag afgeplakt.
Het was redelijk warm buiten dus dat hielp mee met het spuiten. Ook heb ik snel drogende verharder gebruikt, dit is handig voor het spuiten bij lagere temperaturen. En het mooiste werk is dan om de tape eraf te halen
Ik vind het een mooie kleuren combinatie. Her en der echt wel een stofje of oneffenheid maar voor de rest super mooi geworden!
Ook de velgen in de lak gezet, morgen komen er 4 nieuwe Hankook banden op, de groene naafkappen moeten het dan afmaken.
Het was redelijk warm buiten dus dat hielp mee met het spuiten. Ook heb ik snel drogende verharder gebruikt, dit is handig voor het spuiten bij lagere temperaturen. En het mooiste werk is dan om de tape eraf te halen
Ik vind het een mooie kleuren combinatie. Her en der echt wel een stofje of oneffenheid maar voor de rest super mooi geworden!
Ook de velgen in de lak gezet, morgen komen er 4 nieuwe Hankook banden op, de groene naafkappen moeten het dan afmaken.
- krekwakwol
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Netjes hoor, mooie kleurencombinatie en respect voor je klus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Top gedaan. Wat een verschil zeg.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Indrukwekkend.. echt vet dat je dit zelf kunt. En zonder brug zo te zien??
- soraxroxas
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:45
- Locatie: Weert, Limburg
- Contacteer:
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Dag en nacht verschil zonder de "graffiti".
Ziet er mooi uit
Ziet er mooi uit
T4 liefhebber. Heeft nog geen rijbewijs. Meelezer op dit forum
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Ik vind het mooi dat je rekening gehouden hebt met de optische zwaarte van de bovenbouw en dus de groene kleur iets verder naar boven hebt doorgetrokken, zodat boven en onder zowat dezelfde vlakverdeling is.
Het blijft natuurlijk een oude bus, maar het is indrukwekkend wat je er van hebt gemaakt
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het interieur gaat aanpakken en eventueel gaat opfrissen
Mooi werk, Respekt man!
Groetjes |Peter
Het blijft natuurlijk een oude bus, maar het is indrukwekkend wat je er van hebt gemaakt
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het interieur gaat aanpakken en eventueel gaat opfrissen
Mooi werk, Respekt man!
Groetjes |Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Precies dat!Multivan Generation schreef: 07 nov 2022, 16:18 Ik vind het mooi dat je rekening gehouden hebt met de optische zwaarte van de bovenbouw en dus de groene kleur iets verder naar boven hebt doorgetrokken, zodat boven en onder zowat dezelfde vlakverdeling is.
Het blijft natuurlijk een oude bus, maar het is indrukwekkend wat je er van hebt gemaakt
Ik ben ook erg benieuwd hoe je het interieur gaat aanpakken en eventueel gaat opfrissen
Mooi werk, Respekt man!
Groetjes |Peter
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Bedankt voor jullie positieve reacties. Het is altijd weer afwachten hoe de kleuren combinatie en het totaal beeld uitpakt. Maar ben er zelf ook tevreden over.
Afgelopen dagen niet stil gezeten.
Standaard is deze T4 niet uitgerust met een standkachel, daarom een nieuwe diesel standkachel gemonteerd in het keukenkastje. Het bedieninsgpaneel boven de stopcontacten weg gewerkt. Ook nog een setje stickers erop geplakt Deze komen bij Zen Graphics in de UK weg.
Afgelopen dagen niet stil gezeten.
Standaard is deze T4 niet uitgerust met een standkachel, daarom een nieuwe diesel standkachel gemonteerd in het keukenkastje. Het bedieninsgpaneel boven de stopcontacten weg gewerkt. Ook nog een setje stickers erop geplakt Deze komen bij Zen Graphics in de UK weg.
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
Ook het interieur gereinigd. Eerst met een bouwstofzuiger schoongezogen, toen met een sopje met bekledingreiniger en een borstel op de boormachine de stoelen en bank gereinigd, Daar knapt het erg van op!
Op het dak nog een Zonnepaneel gemonteerd
En de interieuraccu's waren ook overleden, daarom ook maar vervangen. (naar voorbeeld van Goon 326, bedankt! )
Re: van Graffiti-bus naar T4 Westfalia
De schuifdeur ging ook niet al te soepel meer, daarom deze geleiderwieltjes ook allemaal vervangen (onder in de goot en in de rails)
Dat kun je goed merken en kost niet heel veel ( +/- 30,-euro compleet) Het interieur was beplakt met plakfolie. Verschillende kleuren, maar deze blauwe folie was heel lastig te verwijderen. Het Folie ging er wel makkelijk af met een verfbranden, maar er bleef een zeer hardnekkige laag met lijm achter.
Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk met een doek met Thinner inweken en dan met een verfkrabber de lijm eraf geschraapt. Gelukkig waren niet alle deurtjes voorzien van dit blauwe folie, maar alleen deze 6 deurtjes kosten me al zo'n 5 uur werk en een fles Thinner.. Volgende week voor de APK, mooi dat het nu bijna klaar is, was wel een flink project zo.
Dat kun je goed merken en kost niet heel veel ( +/- 30,-euro compleet) Het interieur was beplakt met plakfolie. Verschillende kleuren, maar deze blauwe folie was heel lastig te verwijderen. Het Folie ging er wel makkelijk af met een verfbranden, maar er bleef een zeer hardnekkige laag met lijm achter.
Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk met een doek met Thinner inweken en dan met een verfkrabber de lijm eraf geschraapt. Gelukkig waren niet alle deurtjes voorzien van dit blauwe folie, maar alleen deze 6 deurtjes kosten me al zo'n 5 uur werk en een fles Thinner.. Volgende week voor de APK, mooi dat het nu bijna klaar is, was wel een flink project zo.