Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW 4 cilinder blokjes specifiek dingetje

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart

VW 4 cilinder blokjes specifiek dingetje

Bericht door busbart »

Ik zou graag van iemand met veel verstand van de 4 cilinder diesel blokjes willen horen of het volgende kan?

als je van de 4 cilinder blokjes de 1,9 diesel hebt, kun je dan als je een motor gaat opbouwen willekeurig een onderblok nemen, en willekeurig welke kop op zetten?

voorbeeld: abl onderblok, aaz kop, dat soort dingen?

en, hebben al die blokjes dezelfde multieriem (met die kleine v-snaartjes aan elkaar?) die over de krukas,waterpomp en wat nog? loopt?

en de meeste van deze blokjes hebben hydraulische kleppenstoters, wanneer moet je daarvan andere vulplaatjes onderleggen? of gebeurt dat alleen bij koprevisie?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel?
Groet, Bart
krekwakwol

Re: VW 4 cilinder blokjes specifiek dingetje

Bericht door krekwakwol »

Ik weet niet alles, maar met hydraulische klepstoters hoef je geen vulplaatjes te wisselen. De klepspeling wordt dan hydraulisch geregeld, als ze dat niet meer doen moet je de stoters vervangen.
Groet, Arnold
T5 2.5 TDI LWB 2008

viewtopic.php?f=3&t=66962
busbart

Re: VW 4 cilinder blokjes specifiek dingetje

Bericht door busbart »

Klopt, en dat hoor je ook wel, wanneer ze het niet meer doen, dat rammelt zo'n best.
Ik vraag me dat af, omdat ik me herinner eens iemand bezig gezien te hebben met zo'n tang en een doos van die vulplaatjes.
en ik weet dat bv bij de KY, 1700 D van de T3 die had geen hydraulische stoters omdat die in zo'n hoek in de bus lag.
Groet, Bart
Plaats reactie