En van welk materiaal zijn de klemmen?
Mochten je originele rubbers nog goed zijn zou ik je adviseren deze te behouden ipv de meegeleverde imitatierubbers te plaatsen, die zijn altijd van zeer inferieure kwaliteit.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Klemmen lijken geen rvs klemmen te zijn, gewone gegalvaniseerde platte klemmen ( niet van die u- beugeltjes)
Rubbers lijken mij idd niet gelijkwaardig aan de originele, maar als je motor goed in zn steunen hangt, uitlaat spanningsvrij hangt zou het moeten kunnen. Maar had mij al bedacht alleen dat te vervangen, wat echt nodig is.
Uitlaat is ongepolijst, of het top kwaliteit rvs is, kan ik niet beoordelen. Heb ook nog niet super goed gekeken. Karton zit er nog op…
ben benieuwd of het geluid beetje standaard blijft, ik zal ook ooit eens een nieuwe nodig hebben en dan is dit voor de prijs zeker een goed alternatief. vraag me wel af of het slim is gewone klemmen te gebruiken... misschien kan er galvanische corrosie ontstaan... maarja dat probleem zou je dan ook hebben waar je overgaat naar de originele buis in dit geval de kat, en dat los je niet op met een andere klem.
Probeer even of het materiaal magnetisch is. Zo niet dan is het in elk geval een van de betere RVS-soorten. Blijft de magneet plakken is het een lagere kwaliteit RVS.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Over gesproken met Ismet en ik ben nu van plan bij hun een RVS kat-vervangende pijp te bestellen en meteen de middendemper waar alweer een gat in zit. Downpipe en einddemper zijn nog goed. Zuinig zijn.....
Heeft iemand ervaring met die kat-vervanger?
Vooral die kat-vervanger vind ik mooi. Bij anderen zit er nog een soort demper tussen, maar deze is gewoon een doorlopende pijp...
Jammer dat de beugeltjes niet van rvs zijn.
Wel prettig dat alles meegeleverd wordt en de website is ook mooi overzichtelijk.
T4 klopt als een bus!
VW California Freestyle 151pk 2003
VW Polo 2.0 TSI 2018
Ik heb een katvervanger eronder. Turbo spoelt iets sneller op en het vermogen komt daardoor iets eerder vrij. Verder geen problemen mee gehad, staat niet geregistreerd dus bij de APK in Nederland geen probleem.