Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

volledige trekhaak storing, behalve 12V op pin 9

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bvdeenen
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:18
Locatie: Ontinyent, Spanje
Contacteer:

volledige trekhaak storing, behalve 12V op pin 9

Bericht door bvdeenen »

Hoi allen

Ik heb een T5 (ex. gemeente R'dam) met een professioneel gemonteerde trekhaak, met een Multicon West aansluiting. Maar geen van de verlichtingspennen doet iets. Er staat wel 12 Volt op pin 9. Onder de bestuurdersstoel zitten allerlei zekeringen, en zo ziet het eruit.
Afbeelding

Ik heb zelf op fuses.guru de zekeringen layout gevonden, en heb een paar zekeringen voor de trailer detector control unit geplaatst, maar geen resultaat, behalve dat er een klein stroompje permanent uit mijn accu word getrokken.

Mis ik iets heel simpels of moet ie naar een garage?

Bedankt alvast
T5, 2011, 4x4, 103kW, 1.9l
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: volledige trekhaak storing, behalve 12V op pin 9

Bericht door RRider »

Hallo,

uit welk bouwjaar is de T5? Zoiets heb ik afgelopen zomer werkend weten te krijgen. Het eerste wat je na moet gaan: zit er een VW originele trekhaakmodule op, of een aftermarket unit (zoals ECS electronics). Ik verwacht het 2e. Heb het eerder gezien, dat een ex overheid auto wordt ontdaan van alle bijgebouwde opties. Eventueel auto laten uitlezen. Of kijken waar de originele trekhaakmodule zou moeten zitten.
Gebruikersavatar
bvdeenen
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 dec 2012, 22:18
Locatie: Ontinyent, Spanje
Contacteer:

Re: volledige trekhaak storing, behalve 12V op pin 9

Bericht door bvdeenen »

Dank je wel voor de reactie en interessant dat juist de overheid zoiets doet!
De bus is uit sept. 2011.
Ik ga kijken of ik iets van een type kan vinden. Het ziet er onder de stoel niet erg origineel uit, met die opgerolde kabelbundel. Ik zal eens kijken of ik iets kan laten uitlezen. Ik zie zelfs rechts op de foto een relais of zoiets met de naam ECS erop! Ik ga weer verder zoeken onder die stoel, en het kan natuurlijk zijn dat de VW dealer die software coding heeft verziekt.
T5, 2011, 4x4, 103kW, 1.9l
Plaats reactie