Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

vragen over de T6
Plaats reactie
Markrd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2017, 20:58

Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door Markrd »

Goedemiddag.
Weet iemand of er uiteindelijk iets bekend is van een probleem van een melding nog 1000km ivm adblue en lampje motor management wat gaat branden bij transporters T6.
Ik ben inmiddels 5 jaar verder en om de 25000 komen deze meldingen en na het ( onder garantie )spoelen van de egr klep is het weer weg. De fabriek zou met een oplossing komen maar probleem doet zich nog steeds voor. Zijn er mensen die ook deze problemen (Gehad )
Hebben? De garantie van 4 jaar is inmiddels verstreken dus vraag me af of er met Pon iets te regelen valt onder coulance omdat het probleem nooit opgelost is. Ik hoor graag van mensen die dit ook hebben gehad met de T6
M vr gr
Mark
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door jos_br »

Wij schrijven deze ellende gewoon weg.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Markrd
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2017, 20:58

Re: Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door Markrd »

Goedenavond.

Weg of dichtschrijven is uiteraard een optie maar kan dat? En dan geen problemen met apk?


Gr Mark
Gebruikersavatar
Valyra
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 sep 2017, 18:11

Re: Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door Valyra »

Bij mij gaat het motor management lampje sporadisch eens aan, en na een tijd weer uit zichzelf uit...

Deze zomer was er even paniek omdat dit voor het eerst gebeurde (de avond voor ik naar Oostenrijk vertrok).
De VW servicedienst zei toen dat het geen probleem was om verder te rijden, dat heb ik dus ook gedaan.
Een goede 250km verder ging het lampje uit.

Heel bizar, heb dit al eens laten uitlezen door de garage maar die hebben niets gevonden.

Transporter T6, bj 2017 125k km
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door alfagek »

Hier ook problemen na een onderhoudsbeurt bij 120000km.
Melding na 1000km geen start meer, melding ging zelf wegen kreeg melding adblue 8500km.
Nu maar motor lampje ging branden, toch maar naar dealer in de buurt geweest, uit laten lezenen kwam storing cilinder 1.
Reset gedaan en nu weer 1000km dan geen motor start maar met melding 6500km en bijvullen 3.25 tot max 3.75l adblue.
Net bijgevul en nu melding weg en 9500km te gaan.
Vreemd.
Was altijd melding 2400km en min / max bijvullen en wachte tot ik max 10l mocht bijvullen omdat ik kannen van 10 liter heb staan.

Hoe met dit om te gaan, kost allemaal teveel tijd bij dealer en kosten met eigen bedrijf.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Nogmaals melding adblue en motormanagement lampje

Bericht door Pascal-141 »

alfagek schreef: 30 mar 2022, 18:43 Hier ook problemen na een onderhoudsbeurt bij 120000km.
Melding na 1000km geen start meer, melding ging zelf wegen kreeg melding adblue 8500km.
Nu maar motor lampje ging branden, toch maar naar dealer in de buurt geweest, uit laten lezenen kwam storing cilinder 1.
Reset gedaan en nu weer 1000km dan geen motor start maar met melding 6500km en bijvullen 3.25 tot max 3.75l adblue.
Net bijgevul en nu melding weg en 9500km te gaan.
Vreemd.
Was altijd melding 2400km en min / max bijvullen en wachte tot ik max 10l mocht bijvullen omdat ik kannen van 10 liter heb staan.

Hoe met dit om te gaan, kost allemaal teveel tijd bij dealer en kosten met eigen bedrijf.
En volg je de correcte resetprocedure na het bijvullen van de adblue ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie