Pascal-141 schreef: 26 jan 2022, 08:30
Verlagingsveren worden altijd aangeduid als bvb -3cm , -5cm , -6cm ... Maar dat zijn verlagingingswaardes uitgaande van standaard Transporterveren . Jij hebt zo te zien een Multivan die al wat lager hangt , dus jij hebt al zeker -6cm veren (of meer )nodig om bvb een cm of 2 a 3 te verlagen .
Je kan ook , als je geen veren vind die jou passen, altijd veren 'op maat' laten maken om de wielkasten netjes te vullen in combinatie met de velgen
20180512_082514.jpg
VRAAGJE !
Zijn dat orginele porsche cup velgen? en past dit zonder aanpassingen ? (ik kon je geen pb sturen vandaar via hier)
dennisnotebaart schreef: 31 dec 2022, 09:53
VRAAGJE !
Zijn dat orginele porsche cup velgen? en past dit zonder aanpassingen ? (ik kon je geen pb sturen vandaar via hier)
Dat zijn RH velgen, dat staat op de naaf afdekking.
Porsche Cup velgen hebben 5x130 en past zonder adapters niet op 5x112 en die hebben ook niet al die moertjes.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pascal-141 schreef: 26 jan 2022, 08:30
Verlagingsveren worden altijd aangeduid als bvb -3cm , -5cm , -6cm ... Maar dat zijn verlagingingswaardes uitgaande van standaard Transporterveren . Jij hebt zo te zien een Multivan die al wat lager hangt , dus jij hebt al zeker -6cm veren (of meer )nodig om bvb een cm of 2 a 3 te verlagen .
Je kan ook , als je geen veren vind die jou passen, altijd veren 'op maat' laten maken om de wielkasten netjes te vullen in combinatie met de velgen
20180512_082514.jpg
VRAAGJE !
Zijn dat orginele porsche cup velgen? en past dit zonder aanpassingen ? (ik kon je geen pb sturen vandaar via hier)
Zoals Peter al vermeldde : dit zijn RH velgen.Dit zijn de 18 inch 3- delige velgen , 10" breed ... De Porsche cupvelgen (en de goedkope namaak daarvan) kunnen het gewicht van een zwaardere T4 niet aan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
dan weet 1 vd heren ook vast waar je die adapters kunt kopen en welke et waarde die cup velgen moeten hebben om icm die adapters netjes binnen de wielkasten te passen ? standaard is et 55 op de tv, neem aan dat dan tussen et 50 en et 60 ok is? ik heb gelezen dat 5 mm afwijking in de et waarde acceptabel zou zijn en geen problemen zou moeten opleveren ? iemand raad? (ondertussen zwoegend om de t4 schoon te krijgen binnen en buiten) de lang gezochte radio gekocht, versterkers opgeduikeld in de loods, verlagingset is onderweg met de post, hagelnieuwe tussenwand ook onderweg met de pakket dienst................. zucht ,druk druk, maar straks eens helemaal klaar hebben we eindelijk een mooie en dikke t4 terug met een zeer lage kmstand ,nu nog een mooie rvs uitlaat vinden, en de posche cupvelgen ophalen als alle maten kloppen, ondertussen rijden we wel rond met een t4 en das al een opluchting op zich na een drama t5..........
dennisnotebaart schreef: 02 jan 2023, 20:03
dan weet 1 vd heren ook vast waar je die adapters kunt kopen en welke et waarde die cup velgen moeten hebben om icm die adapters netjes binnen de wielkasten te passen ? standaard is et 55 op de tv, neem aan dat dan tussen et 50 en et 60 ok is? ik heb gelezen dat 5 mm afwijking in de et waarde acceptabel zou zijn en geen problemen zou moeten opleveren ? iemand raad? (ondertussen zwoegend om de t4 schoon te krijgen binnen en buiten) de lang gezochte radio gekocht, versterkers opgeduikeld in de loods, verlagingset is onderweg met de post, hagelnieuwe tussenwand ook onderweg met de pakket dienst................. zucht ,druk druk, maar straks eens helemaal klaar hebben we eindelijk een mooie en dikke t4 terug met een zeer lage kmstand ,nu nog een mooie rvs uitlaat vinden, en de posche cupvelgen ophalen als alle maten kloppen, ondertussen rijden we wel rond met een t4 en das al een opluchting op zich na een drama t5..........
De RH velgen hebben geen adaptors nodig , wel spoorverbreders . En afhankelijk van de ET waarde én de velgbreedte , dien je de breedte van de spoorverbreders te kiezen .
Een 9" brede velg krijg je er altijd wel onder kwijt (zelfs zonder spoorverbreders) , maar als je breed gaat (zoals 10" of 11" breed ) dan is het millimeterwerk om de velg te laten passen tussen wielrand en binnenkant . De mijne was een 151pk , die heeft meer ruimte in de wielkasten dan de standaard T4 .
Als je voor Porsche velgen gaat dan heb je uiteraard wel adaptors nodig omdat die de verkeerde steek hebben .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
@dennis,
Waarde van de ET van velg en adapter zou ik niet lager nemen als 35mm. Ga je daaronder, dan heb je grote kans dat je wielen uit de carrisserie gaan steken, waardoor je meer vuil op je auto jaagt vanaf je banden.
40 - 45 mm is ideaal.
Dus stel, een velg heeft ET van 60, en adapterplaat heeft 20mm dikte, dan komt de ET uit op 60-20 is 40mm.
Zoals Pascal al aangaf bezitten Porsche cup velgen niet het juiste laadvermogen voor een bus, dus die zijn niet aan te raden. Kijk anders eens op original-felgen.com voor mooie velgen. Daar staat meestal de loadindex erbij vermeldt. Velgen van een audi A8 zou ik wel durven. Van een golf, touran en passat zou ik niet doen.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...