Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koelerventilator
-
Koelerventilator
Koelluchtventilator en naloop van mijn California T4 bleef geluid maken nadat de motor uitgeschakeld was. Nadat ik de zekering verwijderde hield het geluid op. Kan dit bij dit type T4 een bekend probleem zijn en kan het liggen aan een relais of vastgelopen fan? Wie weet raad?
Re: Koelerventilator
het is niet ongebruikelijk dat de koelventilatoren nalopen bij een warme motor. zou met een paar minuten vanzelf moeten stoppen.
hoe lang bleven ze bij jou doorlopen?
hoe lang bleven ze bij jou doorlopen?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Dat nalopen is juist de bedoeling, volgens mij.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Nalopen hoort zeker.. duurt wel een minuut of wat voor het zoemen enz gestopt is.
Klinkt de ventilator slecht als ie draait? Dan kan hij versleten zijn. Voel even als de boel afgekoeld is of ze beide soepel draaien. Moet geen kracht kosten om ze in beweging te krijgen. Indien dat wel stroef loopt zou ik ze vervangen voor het vastloopt als ze een keer nodig zijn.
Klinkt de ventilator slecht als ie draait? Dan kan hij versleten zijn. Voel even als de boel afgekoeld is of ze beide soepel draaien. Moet geen kracht kosten om ze in beweging te krijgen. Indien dat wel stroef loopt zou ik ze vervangen voor het vastloopt als ze een keer nodig zijn.