Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 display aansturing

vragen over de T4
Plaats reactie
Wellingrwf
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2014, 22:32

T4 display aansturing

Bericht door Wellingrwf »

Hallo,
Ik heb een T4 bus uit 2001. (California Exclusive camper). De display van de temperatuur, gemiddeld verbruik etc. werkt niet meer. Een bedrijf heeft al 1 x naar de printplaat gekeken en gaf aan dat deze type niet te repareren is. Eerst zag het er uit als een los contact omdat de display af en toe werkte. Nu doet die helemaal niets. Ook de verreden km meter is pas geleden gaan haperen maar als ik de motor herstart dan springt de display naar de correcte stand. Dus geen stiekem kilometers rijden!

Weet iemand waar of bij wie ik het probleem van de display kan laten oplossen of waar ik een gebruikte printplaat kan kopen die mijn garage er weer in zou kunnen zetten?

Vast bedankt voor de reactie(s)
Ruud Welling
Assen
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 display aansturing

Bericht door J vd Pal »

Beste Ruud,

Is het een groot of klein/half display? Uitgaande van de uitspraak van de garage dat het niet te maken is vermoed ik een klein display. Daar is tegenwoordig een oplossing voor: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=68025
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Wellingrwf
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2014, 22:32

Re: T4 display aansturing

Bericht door Wellingrwf »

Het is inderdaad een kleine display. Ik zal kijken of de voorgestelde oplossing gaat werken hoewel ik me verbaas dat het de voeding zou kunnen zijn.
Bedankt voor de reactie
Ruud
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 display aansturing

Bericht door J vd Pal »

Ik was ook verbaasd maar de hele uitleg op het Duitse forum is uitgebreid en duidelijk. Vervolgens kost de eventuele oplossing ongeveer €35,= en voor dat geld wilde mijn broertje dat wel proberen. De resultaten zijn uitstekend te noemen, ook na een paar weken en bij verschillende temperaturen blijft het display goed leesbaar.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Wellingrwf
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2014, 22:32

Re: T4 display aansturing

Bericht door Wellingrwf »

Het is gelukt. De eerste printplaat die Thaddeus stuurde had een fout. Later stuurde hij een tweede. Na inbouw en aftelling werkte het! En is de display weer te lezen. Je moet voorzichtig zijn met het uit elkaar halen van de display module. De hard plastic transparante armpjes breken makkelijk af. Ook opletten dat de wijzers weer goed staan. Best even aansluiten en testen voordat je alles er weer in bouwt.
Success en bedankt voor de tip.
Ruud
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 display aansturing

Bericht door J vd Pal »

Fijn dat het gelukt is!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie