Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoop Advies T5

vragen over de T5
Plaats reactie
SanderDh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2022, 15:13

Aankoop Advies T5

Bericht door SanderDh »

Hey allemaal!

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een T5.
Door het opzoekwerk ben ik hier op het forum beland en heb hier toch veel bijgeleerd :)

Ik heb op dit moment een zoekertje op het oog en heb al contact gehad met de verkoper. Ik ben zeer geneigd om de wagen te kopen maar had graag hier nog even gepolst of ik geen verborgen gebreken over het hoofd zou zien bij de aankoop.

Het gaat om een T5 met 130.000 km van 2012.
Sinds de aankoop werden er al enkele zaken vervangen, maar echter in het 'zwart'. Het gaan om de koppeling en het massavliegwiel.
Hiervan heb ik facturen van de onderdelen.

Vooraan zijn er ook nieuwe schokdempers geplaatst, komt de wagen met 4 winterbanden.
Voor de rest werd het onderhoud op de correcte tijdstippen gedaan.

De laadruimte werd primitief omgebouwd om te kamperen, en ook dit materiaal zit in de aankoopprijs.
Het gaat om een chemisch toiletje, een extra batterij met bijbehorend materiaal om usb te laden en een frigo.

Dit alles voor 13.500 euro..

Dit lijkt mij bijna te goed om waar te zijn, of ben ik verkeerd? Daarom dat ik hier nog even informeer :)

Groeten
Sander
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door Multivan Generation »

SanderDh schreef: 01 feb 2022, 18:07 Hey allemaal!

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een T5.
Door het opzoekwerk ben ik hier op het forum beland en heb hier toch veel bijgeleerd :)

Ik heb op dit moment een zoekertje op het oog en heb al contact gehad met de verkoper. Ik ben zeer geneigd om de wagen te kopen maar had graag hier nog even gepolst of ik geen verborgen gebreken over het hoofd zou zien bij de aankoop.

Het gaat om een T5 met 130.000 km van 2012.
Sinds de aankoop werden er al enkele zaken vervangen, maar echter in het 'zwart'. Het gaan om de koppeling en het massavliegwiel.
Hiervan heb ik facturen van de onderdelen.

Vooraan zijn er ook nieuwe schokdempers geplaatst, komt de wagen met 4 winterbanden.
Voor de rest werd het onderhoud op de correcte tijdstippen gedaan.

De laadruimte werd primitief omgebouwd om te kamperen, en ook dit materiaal zit in de aankoopprijs.
Het gaat om een chemisch toiletje, een extra batterij met bijbehorend materiaal om usb te laden en een frigo.

Dit alles voor 13.500 euro..

Dit lijkt mij bijna te goed om waar te zijn, of ben ik verkeerd? Daarom dat ik hier nog even informeer :)

Groeten
Sander
Welke motor code en welk vermogen?
Olie verbruik?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 666
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door Jan anno NU »

Laadruimte??
Grijs kenteken bus?
Dan mag je wel opletten dat alles in die ruimte onder de noemer " lading " valt, dus niks vast en zeker geen zitgelegenheid.
Anders ben je in overtreding .
T4 2,5 TDI 2002
SanderDh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2022, 15:13

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door SanderDh »

Het gaat over een 2.0l TDI, die van 85pk naar 140 is gebracht.

Volgens de eigenaar geen olieverbruik :)
SanderDh
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2022, 15:13

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door SanderDh »

Jan anno NU schreef: 01 feb 2022, 19:33 Laadruimte??
Grijs kenteken bus?
Dan mag je wel opletten dat alles in die ruimte onder de noemer " lading " valt, dus niks vast en zeker geen zitgelegenheid.
Anders ben je in overtreding .
Er is geen zitplaats aanwezig!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door Hanz »

Als je even zoekt dan zijn er wel meer T5 busjes met vergelijkbaar bouwjaar en kilometerstand te vinden voor deze prijs, en ook wel goedkoper. Dus zo onwaarschijnlijk is deze prijs niet. Die zogenaamde 'camperinrichting' zou ik niet teveel waarde aan hechten, niet fysiek en niet financieel. Afgaande op jouw beschrijving stelt dat niet veel voor en dat zal weinig tot geen invloed hebben op de prijs.
Als het je bedoeling is om de bus te gebruiken als basis voor een camper, bedenk dan wel dat het bijzonder lastig is om in een bedrijfswagen goedgekeurde zitplaatsen achterin op kenteken te krijgen. En zitplaatsen die niet op kenteken staan mag je tijden het rijden ook niet gebruiken.
Als je de bus gewoon als bedrijfswagen blijft gebruiken dan is dit uiteraard niet van belang.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RadioAir
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 apr 2019, 16:16

Re: Aankoop Advies T5

Bericht door RadioAir »

Dag naamgenoot ;-)

130K en dan al de koppeling vervangen? Oeps, mag hopen dat dat met mijn DSG7 niet gebeurt hehe ;-) Ben wel benieuwd hoe deze koppeling bereden is!

In principe is een motortuning van 84 naar 140 geen probleem, het jammere is alleen dat de 84PK versie bij mijn weten een 5-bak heeft ipv 6-bak. Verder is die motor bij mijn weten aardig probleemvrij. Enige wat dus wel dit jaar aan de beurt is, is de distributieriem. Vervangingstermijn 210.000 of 10 jaar.

Ik heb zelf een T5GP uit 2011 met DSG7 en dus ook die 140PK, nu 160K gereden en anders dan regulier onderhoud verder geen noemenswaardige problemen.

Enige waar ik specifiek op heb gelet destijds is dat er geen trekhaak onder de auto zat aangezien mijn verwachting was dat er dan een stuk meer slijtage zou zijn op de aandrijflijn. Maar dit was een persoonlijk iets, er zitten hier zeer veel experts die kunnen vertellen of hier een kern van waarheid in zit of niet!
Plaats reactie