Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Keuzestress!!!

vragen over de T4
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Duidelijk uitleg eigenlijk wilde ik de bus dan ook houden en dan ombouwen met hefdak en keuken dat was de bedoeling.. Kinderen worden groter en oudste zal niet lang meer meegaan. Blijft er nog een jaartje of drie met de jongste en dan voor onszelf om te gaan en te staan wanneer we maar willen.

Je zegt geen geld in t4 steken. T5 is voor mij helemaal boven budget. Ook nog eens dat deze vw's ook nog eens "slechtere" motoren zouden hebben. Heb eerlijk gezegd nog niet echt naar t5's gekeken in de multivan of personenbus uitvoeringen omdat ik meer met t4 wijsneus bus bezig ben geweest. Zal mezelf de keuzestress maar besparen en eerst eens kijken wat er mogelijk is. Wellicht na de vakantie dan kijken voor een toekomstig project.
Toch bedankt voor de info en met de neus op de feiten duwen. Ik ben normaal vrij snel met beslissen. Omdat het hier toch best om wat financiele middelen gaat,je praat niet over 100 euro, is het toch verstandig om er beter over na te denken en de draadjes van anderen wat verder uit te spitten.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Keuzestress!!!

Bericht door moosev »

Kijk ook eens naar de prijs van een slaaphefdak in relatie met de bus...
Een bagagekarretje kan ook een oplossing zijn.
Succes met je overwegingen!

Gr Rene
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

:yes heb een mooi exemplaar op de kop kunnen tikken voor het bedrag wat ik in gedachten had.
Hij komt uit Duitsland. Lwb, caravelle, deuren achter, cruise control stoelverwarming de 2.5 tdi acv motor 466.000 km gelopen distributieriem 1 jaar geleden vervangen, schakelbak met nieuwe koppeling, nieuwe voorruit, geregelde airco ( moet wel het relais vervangen), en 1 jaar tuv!

Het blijven zoeken heeft mijns inzien geloond. Nu 10 juni op rdw keuring. Belasting de bpm berekening zenden en hopelijk eind juni kenteken hebben. Dan maand rijden voor de kleine reparaties. En dan op naar Noorwegen.

Dank voor alle nuttige tips.
Fotos volgen!!!

Happy t4 rijder!!!!
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Keuzestress!!!

Bericht door J vd Pal »

Van harte met de aankoop. Zijn er ook foto's van deze mooie bus?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Hallo Jasper,

Ja ga ik morgen even plaatsen.
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Zoals aangegeven de paar fotos van onze "nieuwe"bus.

Er is nog wel wat aan te doen maar als basis is hij voor mij al goed.
Bijlagen
IMG-20220529-WA0004.jpeg
IMG-20220529-WA0002.jpeg
IMG-20220529-WA0001.jpg
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

binnenzijde van de bus mistte een foto....
Bijlagen
IMG-20220529-WA0006.jpeg
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Jan anno NU »

Gefeliciteerd :toppie
Leuke basis om te verbouwen , die extra zitplaatsen hebben een meerwaarde om mee te starten.
Ik zou een tent meenemen en die bus eerst proefrijden met je komende vakantie ,tijd om voor die tijd te verbouwen is erg (te) kort.
En lekker tijdens je vakantie over denken wat te doen als ze slaagt voor de try-out.
Er is veel te lezen op dit forum ook met betrekking tot dakjes , ga je voor budget style is ook een popup dakje van MacMol , zit op dit forum , te overwegen.
Heb er een nu voor 12 jaar en werkt nog goed , ziet er zelfs beter uit dan de concurrentie.
Fijne vakantie.

:campingT4 :campingT4

20220605_175734.jpg
T4 2,5 TDI 2002
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

@jan

Dank je!
Dat wat je voorstelde ben ik ook van plan. De aankomende vrijdag gaat hij langs de RDW voor het kenteken. Aangifte bij belastingdienst voor BPM en dan afwachten wanneer de kentekencard in de bus ligt.... Hopelijk eind Juni. Dan heb ik nog een maand om eventuele "verrassingen" op te lossen. 3de week van juli ga ik nog een lange rit met hem maken en dan in augustus de vakantie. de bus heeft nog voordat ik hem ophaalde een lange rit naar de Ostsee gehad van de oude eigenaar. Dus denk dat het wel los zal lopen.

Ik hou jullie op de hoogte! Sta te popelen om eraan te beginnen. :jump
Goldkiwi
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2022, 03:38

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Goldkiwi »

Ik zou een slaaphefdak afraden als je naar een koud land wilt gaan.. dan zou ik liever voor een permanente verhoging van het dak gaan. Als voordeel heb je dan meer bergruimte, maar vooral een veel beter isolatie. Met een hefdak verlies je veel warmte.
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

Dank je goldkiwi,
Er is natuurlijk wat voor te zeggen. Persoonlijk vind ik een hoog dak niets om permanent mee te gaan rijden. We willen de bus ook voor gewoon woon-werk verkeer gebruiken. Dan kan ik beter voor een normale camper gaan. We willen de bus dus ook als weekendbus ( trips en korte vakanties) gaan gebruiken. We zullen niet alleen naar Noorwegen ermee gaan. De eerste jaren, hooguit 3 vermoed ik, zullen de kinderen nog mee gaan. Daarna ligt het voor ons twee gewoon vrij wanneer we willen gaan.
Dus de keuze voor hefdak is in dit opzicht denk ik de betere keuze.
Maarvkan me natuurlijk vergissen.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Snautzer »

Voor het kwart tarief moet je wel geduld hebben. Ik ga nu maand 6 in, met mijn mercedes.
Goldkiwi
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mei 2022, 03:38

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Goldkiwi »

Hollitus schreef: 07 jun 2022, 07:01 Dank je goldkiwi,
Er is natuurlijk wat voor te zeggen. Persoonlijk vind ik een hoog dak niets om permanent mee te gaan rijden. We willen de bus ook voor gewoon woon-werk verkeer gebruiken. Dan kan ik beter voor een normale camper gaan. We willen de bus dus ook als weekendbus ( trips en korte vakanties) gaan gebruiken. We zullen niet alleen naar Noorwegen ermee gaan. De eerste jaren, hooguit 3 vermoed ik, zullen de kinderen nog mee gaan. Daarna ligt het voor ons twee gewoon vrij wanneer we willen gaan.
Dus de keuze voor hefdak is in dit opzicht denk ik de betere keuze.
Maarvkan me natuurlijk vergissen.
Ja een permanent hoogdak heeft ook z’n nadelen. Je schijnt wat meer diesel te verbruiken (al rijdt die van mij met 2.4d 1 op 14 op de snelweg wat wel mee valt) en je kan geen parkeergarages in.

Keus voor een hefdak klinkt inderdaad beter dan! Zeker als je een standkachel hebt die op een laag standje aan kan ‘s nachts bij de koudste nachten, en als je met z’n tweetjes bent dan kan je altijd het hefdak omlaag doen als het echt koud is. In ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie aankoop, de bus ziet er uit als een mooie basis om iets leuks van te maken :)
Hollitus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:22

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Hollitus »

@snautzer

Meen je dat? Waarom duurt dat zo lang dan? Neem aan dat het de keuring betreft?
Is het zo druk dan bij de RDW?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Keuzestress!!!

Bericht door Snautzer »

Rdw mocht ik 1 1/2 maand op wachten. Lopen er echt te zoeken om hetvaf te keuren. Belastingsdienst doet er heel erg lang over.om een beslissing te nemen vwb kwart tarief.

Wachtijden bij daken bouwers zijn voor diegene die ik ken ook groot ( maanden )
Plaats reactie