Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Meerdere dingen aanzetten vw t5 2006

vragen over de T5
Plaats reactie
Ahdeniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022, 21:17

Meerdere dingen aanzetten vw t5 2006

Bericht door Ahdeniet »

Ha allemaal,

Nieuw op dit forum en sinds een paar weken trotse eigenaar(bijtellingsrijder) van een volkswagen T5 uit 2006.
Nu vallen me een aantal dingen op:
Ramen open/sluiten met de ab werkt niet maar wel met de sleutel in het slot.
Rode lampje bestuurdersdeur brand/knippert niet (heeft er misschien mee te maken?)
En ik heb spiegels elektrisch inklapbaar van binnenuit maar kan dit ook met de AB?
Ben er ook achter dat de gordelwaarschuwing niet aanstaat (vind ik niet erg haha)

Zijn dit dingen die software matig in te stellen zijn?
En zo ja is er iemand hier regio delft die dit zou kunnen doen hoeft uiteraard niet voor gratis ;)
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Meerdere dingen aanzetten vw t5 2006

Bericht door Deskman »

Ramen en spiegels zijn niet gekoppeld met de afstandsbediening. Dat blijft dus handwerk. Als je de ramen open hebt laten staan kun je wel met het sleuteltje in je deur alle ramen sluiten.

Gordelwaarschuwing zit er volgens mij helemaal niet in, dus dat klopt ook.

Dan het lampje: dat is een aanwijzing voor het alarm. Bij sommige bussen zet je die aan door twee keer kort achter elkaar op de lock van de AB te klikken.

Bij mij niet want er zit een later ingebouwd alarm in en het is een soort lotto of het wel of niet gaat knipperen.

Alle leuke instellingen op de AB zijn pas mogelijk vanaf een later model (2009) met de nieuwe CANbus.
Laatst gewijzigd door Deskman op 23 apr 2022, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Meerdere dingen aanzetten vw t5 2006

Bericht door freek »

Het rode lampje is ook de bevestiging dat alle deuren ook echt op slot zijn. Als een slot weigert gaat het lampje niet branden. Dus misschien weigert een slot en is je achterklep of schuifdeur niet vergrendeld.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Meerdere dingen aanzetten vw t5 2006

Bericht door Erwin L »

Klopt, zo werkt het bij mijn 2004 T5 ook. En daar zit ook een werkende gordelwaarschuwing in (die van mij trouwens wel uit zou mogen, lampje is mij voldoende - die repeterende pling vind ik vet irritant)
T5 1,9 Tdi 2004
Plaats reactie