Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
airbornearie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2022, 15:17

Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Bericht door airbornearie »

Hoi :zwaai

AirborneArie hier, uit Son en Breugel.

Al langere tijd kriebelt het om te beginnen met het opknappen/ombouwen van een T4/T5 voor vakantiedoeleinden. Op dit moment ben ik vooral informatie aan het verzamelen en Weetjewel is daar natuurlijk ideaal voor. Mijn oog valt vooral op een T4 of T5. Uiteindelijk moet het een camperbus worden om samen met vrouwlief rond te kunnen touren. Ik zit nog met talloze vragen die ik nog wil gaan beantwoorden, hopelijk met jullie hulp: ombouw naar LPG / Electrisch, dubbele cabine, zodat de kids ook mee kunnen - valt er dan nog 'n camperbus van te maken voor de belastingdienst/RDW, en nog wel de belangrijkste: waar sleutel jij aan je bus als je geen eigen garage/oprit hebt? Dat laatste bepaald voor 'n groot deel ook welke bus ik ga kopen: als ik de plek/ruimte heb wil ik er best eentje restaureren en doe-het-zelven, anders moet het denk ik 'n wat kant-en-klaardere bus worden.

Dus, hoi allemaal!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Bericht door Snautzer »

:zwaai en welkom.
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 659
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Bericht door Jan anno NU »

Succes met de keuze en welkom op :wjw

Dubbelcabine in een campertje beperkt je stevig in de ruimte , die is er toch al te weinig.
En om je kids te vervoeren zijn er slaapbanken met driepunts gordels , moet dan wel goedgekeurd worden.
Wellicht handig om je te verdiepen in de regelgeving van belastingdienst en RDW
De grootste hobbels zijn al genomen als je een busje met camperkenteken kan scoren.
Ben je nog lenig en soepel? , kan je ook een personenbus overwegen , multivan of een combi dat geeft geen gezeur m.b.t. zitplaatsen.
Slaaphefdak er op en een mini keukenblokje en gaan.

Succes

:campingT4
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3630
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Arie, veel succes met je zoektocht.
Je moet ook je budget in ogenschouw nemen, want als je een slaaphefdak neemt, is het dak misschien wel duurder dan de aan te schaffen bus.
Maar veel succes ermee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Hoi! Hier een bus-loze nieuwkomer

Bericht door CapoJan »

Welkom. Ikzelf heb een T4 Multivan (ingeschreven als kampeerauto). De achterbank daarvan (3 plaatsen) is meteen een slaapbank. Zo heb je een prima basis voor een camper.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Plaats reactie