Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

WEER HET ZELFDE

vragen over de T5
Plaats reactie
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

WEER HET ZELFDE

Bericht door Joey »

nu naar 9200 km heb ik weer een kapotte olie koeler (auto is van mei 2007 )
de eerste keer na 4000 km
de tweede keer verkeerde montage kapotte water slang
en NU weer het zelfde als de eerste keer dus weer een kapotte olie koeler weer allemaal olie door mijn koelvloeistof allemaal bagger .
kom ik bij de dealer zeg mijn verhaal zegt ie: hebben ze hem na het maken niet gezegd dat je een afspraak moet maken om hem een of twee keer voor de zeker heid te laten spoelen ??????? ik : nee ze hebbe niets gezegd weet ik veel , dus maar weer afwachten hoe lang dit gaat duren ,
Ze waren nu wel iets coulanter ik hoef nu niets te betalen voor mijn leen bus goh wat aardig van ze

groeten
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik heb het hier al meerdere malen aangegeven: als je olie in je koelsysteem hebt gehad moet je eigenlijk de hele boel met een ontvetter doorspoelen om de olie volledig te verwijderen en daarna vele malen met schoon water.

Overigens zal van olierestanten de oliekoeler zelf echt niet opnieuw kapot gaan !
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Hebben ze bij de dealer dan wel het speciaal ontwikkelde schoonmaak spul gebruikt om het systeem schoon te maken.

Bij ons wordt de koeler vernieuwd en daarna dit spul er in gedaan, proefrit maken ong. 20 min. daarna spul weer aflaten.
Hierna nog een keer vers spoelmiddel erin, weer proefrit ong. 30 min. daarna aflaten kijken of er nog veel olie in de koelvloeistof zit. Is dit wel het geval dan een derde keer spoelen zo niet koelvloeistof erin en rijden maar.

We hebben er pas 1 terug gehad (was ook de eerste die we deden) die achteraf nog olie erin had zitten maar dit was minimaal en ook alleen in het koelvloeistof tankje.

Voor de rest nooit problemen gehad.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

hallo weetje wellers

nadat ze donderdag concludeerde dag mijn oliekoeler kapot was kon ik vrijdag mijn auto al weer ophallen, snelle service vergeleken met de vorige keer 3 weken.
Ik moet nu 5 tot 8 honderd kilometer rijden en terug komen om te kijken of het nog schoon is ik wacht wel weer af wat ze zeggen. ahgi gaan ze hem 3x spoelen ben benieuwd hoelang ik er nu weer er mee kan rijden vertrouwen heb ik niet zo veel meer

gr :groteogen :groteogen :groteogen
Laatst gewijzigd door Joey op 02 sep 2007, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

Hoi

Ik zie dat mijn man vanmorgen een bericht heeft achter gelaten
nou als hij straks thuis komt van de voetbal heb ik een verrassing voor hem.
Want ik zou namelijk gaan kijken bij zijn voetbal en ging voor het eerst echt alleen met onze transporter weg met de kids (vond het al niks na alle ellende)
En ja hoor na 5km gereden te hebben op de snelweg ging het olielampje branden ik hem langs de kant gezet en wat denken jullie weer het hele koelvloeistof reservoir onder de olie en er zat bijna geen olie meer in
Dus ik ben benieuwd als hij terug komt van de voetbal wat zijn reactie is.

gr vrouw van man met veel ellende met T5
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

blijkbaar ligt de fout hier toch echt wel bij de garage :groteogen
volgens mij doen ze toch iets grondig verkeerd, want dit kan gewoon niet!

P.S.: is het een 2.5 of toch een 1.9 ?
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

hoi

het is een 2,5 automaat
Het rare is hij is de eerste keer in delft gemaakt en nu is hij in den haag gemaakt na overleg met elkaar al met al gewoon vreemd

gr
Plaats reactie