Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Bericht door DavidJohn »

In mijn T4 uit 2000 wil ik graag een dubbele bijrijdersstoel plaatsen ipv de enkele (met draaiplateau) die er nu in zit. Er staan nu 2 zitplaatsen op het kenteken. Dit moeten er 3 worden.

- Volgens mij heb ik maar 4 montagepunten, is het te doen om ze zelf de andere 4 montagepunten bij te maken?
- zijn er bedrijven die deze ombouw voor je kunnen doen? Aart Camperbouw doet dit niet.
- De RDW keuring zijn we van bewust.
- waar moeten we nog meer op letten bij het ombouwen hiervan?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Bericht door Gretschi »

DavidJohn schreef: 21 mei 2022, 10:50 In mijn T4 uit 2000 wil ik graag een dubbele bijrijdersstoel plaatsen ipv de enkele (met draaiplateau) die er nu in zit. Er staan nu 2 zitplaatsen op het kenteken. Dit moeten er 3 worden.

- Volgens mij heb ik maar 4 montagepunten, is het te doen om ze zelf de andere 4 montagepunten bij te maken?
- zijn er bedrijven die deze ombouw voor je kunnen doen? Aart Camperbouw doet dit niet.
- De RDW keuring zijn we van bewust.
- waar moeten we nog meer op letten bij het ombouwen hiervan?

Ik hoor het graag.
In m'n vorige bus, een T4, heb ik een bankje ipv een bijrijdersstoel geplaats, passen gewoon op de 4 bestaande bouten, geen enkel probleem wel de rechter deurbak eruit halen,

Groetjes Peter
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Bericht door DavidJohn »

Gretschi schreef: 21 mei 2022, 17:29
DavidJohn schreef: 21 mei 2022, 10:50 In mijn T4 uit 2000 wil ik graag een dubbele bijrijdersstoel plaatsen ipv de enkele (met draaiplateau) die er nu in zit. Er staan nu 2 zitplaatsen op het kenteken. Dit moeten er 3 worden.

- Volgens mij heb ik maar 4 montagepunten, is het te doen om ze zelf de andere 4 montagepunten bij te maken?
- zijn er bedrijven die deze ombouw voor je kunnen doen? Aart Camperbouw doet dit niet.
- De RDW keuring zijn we van bewust.
- waar moeten we nog meer op letten bij het ombouwen hiervan?

Ik hoor het graag.
In m'n vorige bus, een T4, heb ik een bankje ipv een bijrijdersstoel geplaats, passen gewoon op de 4 bestaande bouten, geen enkel probleem wel de rechter deurbak eruit halen,

Groetjes Peter
Ook laten keuren met deze montage? Dit is namelijk voor mij wel noodzakelijk, en lijkt me dat dit niet de keuring doorkomt als hij maar deels bevestigd is.
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Bericht door Gretschi »

Het is al een tijdje geleden maar het lijkt mij geen probleem, het bankje welk ik had had een driepunts gordel,

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Dubbele bijrijdersstoel plaatsen T4

Bericht door Jan anno NU »

Origineel heeft een bijrijdersbankje 5 bevestigings punten in de vloer.
Aan de achterzijde 3 en voorzijde 2
Dat scheelt al weer.
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie