Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Relais 147

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Huisken
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:46

Relais 147

Bericht door Wim Huisken »

Dames/Heren, het volgende is aan de hand ( vraag staat ook op Facebook van Weetjewellers) Vorig jaar bij het vullen van mijn airco systeem, te horen gekregen dat de airco het niet meer doet, vloeistof is er genoeg, neem ik aan na het vullen,gecontroleerd of de ventilatoren aan gaan, stekker vervangen, gekeken op het forum en alles geprobeerd wat er op staat, maar nog steed niets, een mede Weetjewellers heeft gereageerd op FB dat het, het relais 140 kan zijn, maar die zit niet in mijn bus, wel gezocht op het Duitse forum dat het ook in mijn geval relais 147 kan zijn, deze hangt los bij de zekering kast, wel natuurlijk aangesloten aan de kabels, nu mijn vraag moet deze in de houder zitten waar ook de ander relais zitten om misschien aarde te maken? Of kan deze gewoon rond zweven en zou een nieuw relais de oplossing zijn?
Afvast bedankt.groetjes Wim

Het betreft airco van een VW T4 2003 65 Kw Tdi.
Don't push me i am on the edge!!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Relais 147

Bericht door Hanz »

Misschien kan dit plaatje wat helderheid verschaffen?
https://www.t4-wiki.de/wiki/Relaisplatte
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Relais 147

Bericht door StijnT4 »

Hij hoort origineel daar boven op vast te schuiven. Even een paar kanten proberen en dan naar achter schuiven. Bij mij was het relais kapot. De soldeer punten waren gescheurd en de omhuising er omheen was deels gesmolten. Als het koud is doet de airco het wel. Maar zodra het warm wordt maken de contacten geen contact meer en schakelt hij de hele tijd aan/uit. Relais 147 is naar mijn weten om de airco uit te schakelen bij een bepaalde motor temperatuur. Om zo de motor minder te belasten.
Mijn nieuwe komt komende week gelukkig
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Plaats reactie