Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gaskabel lastig te stellen

vragen over de T4
Plaats reactie
PindaNL
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 jun 2019, 02:59

Gaskabel lastig te stellen

Bericht door PindaNL »

Hallo allemaal,

3 jaar geleden de gaskabel(merk: LPR C0013A) van mijn '92 2.4D California vervangen. Deze heeft de demper in de kabel zitten, de originele demper op de dieselpomp zat er niet meer op. Helaas heb ik wat problemen om de gaskabel te stellen, de kabel blijft slap ondanks deze op de maximale stand staat ingesteld.(en pedaal ingedrukt) Daarom wil ik de gaskabel vervangen door 1 die geen demper heeft ingebouwd en kijken of dat wat oplevert. Heeft het veel nut om alsnog weer een demper op de pomp te zetten?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gaskabel lastig te stellen

Bericht door krekwakwol »

Ik wist niet eens dat er een demper in zit, wij hebben een 91er 2.4 diesel gehad, maar die stel je met die klemring op het daarvoor bedoelde stel gedeelte met die ribbeltjes op de kabel.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
PindaNL
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 jun 2019, 02:59

Re: Gaskabel lastig te stellen

Bericht door PindaNL »

@Krekwakwol
Excuses voor mijn late reactie.

De oude gaskabel zat al op maximaal ingesteld.

Status update:

Een andere gaskabel geïnstalleerd. De gashevel op de brandstofpomp heeft nu wel een maximale uitslag. Probleem is alleen dat ik dan wel met het gaspedaal op de bodem zit. Gaspedaal komt niet helemaal omhoog. Onderstaand een voorbeeld:

https://youtu.be/6kQkHvDhL5Y

Iemand hier ervaring mee?
De gaskabel is in meerdere lengtes verkrijgbaar, misschien toch maar een andere proberen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gaskabel lastig te stellen

Bericht door krekwakwol »

Op zich is wat vrije slag toch geen probleem, als de uitslag op de brandstofpomp maar maximaal is. En als hij op het einde op de grond zit, lijkt mij prima. Dan trap je hem ook niet door de verstelling heen of de aanslag op de pomp. Vol gas is vol gas.
Zit er geen eindstop onder het gaspedaal?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie