Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
dickaanzee
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2016, 22:47

Centrale deurvergrendeling

Bericht door dickaanzee »

Geachte leden,
onze T4 is van 2002, 2.5 TDi, 102Pk.
In regenperioden is de centrale deurvergrendeling net een jojo. Tijdens het rijden gaat de vergrendeling op slot enweer open, weer op slot en weer open. Werkt zo op alle deuren, gaan dus allemaal tegelijk op slot en weer open. Als de deur op slot blijft tijdens het rijden doe ik met de hand weer een deurknop omhoog en gaat alles weer open. Ega heeft hier echter een hekel aan.
Iets vergelijkbaars heb ik met het linkerknipperlicht, gaat ook steeds maar aan of doet het niet. Soms gaat zelfs 10 minuten na het afsluiten het linkerparkeerlicht aan (Is knipperlich in stand aan).
In droge perioden zoals nu is er niets aan de hand. Ik heb de bedrading, zoekend in het centrale deel al redelijk doorgeworsteld en niets gevonden.
Het lijkt me iets in het centrale deel, maar weten doe ik het niet. Dank voor tips.
dickaanzee
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2016, 22:47

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door dickaanzee »

Bij stom toeval/ geluk belandde ik gisteren, op een markt/braderie, naast de eigenaar van een verlengde T4 uit 2003 met ook een 2.5 TDI motor 102 pk.
Pratende over de T4 bleek hij dit probleem te herkennen (gaat je rechter raam soms ook niet meer open of dicht?; dat klopte dus).
De oplossing lag voor hem in het vervangen van de kabelboom die loopt vanuit je stuurkolom naar je linkerdeur.
Ik heb er meteen een tip bij gehad van de garage die hier ervaring mee heeft. Ga ik maandag bellen.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Centrale deurvergrendeling

Bericht door Erdem50 »

dickaanzee schreef: 02 jul 2022, 07:24 Bij stom toeval/ geluk belandde ik gisteren, op een markt/braderie, naast de eigenaar van een verlengde T4 uit 2003 met ook een 2.5 TDI motor 102 pk.
Pratende over de T4 bleek hij dit probleem te herkennen (gaat je rechter raam soms ook niet meer open of dicht?; dat klopte dus).
De oplossing lag voor hem in het vervangen van de kabelboom die loopt vanuit je stuurkolom naar je linkerdeur.
Ik heb er meteen een tip bij gehad van de garage die hier ervaring mee heeft. Ga ik maandag bellen.
Er loopt geen kabelboom vanuit het stuurkolom naar de deur, bedoeld hij niet gewoon het portierkabelboom? Deze gaan wel vaker defect bij het scharnierpunt.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie