Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Huishoudaccu hoe vervangen?

vragen over de T4
Plaats reactie
PieterQu
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2021, 10:08

Huishoudaccu hoe vervangen?

Bericht door PieterQu »

Hoi,
of ik kan niet zo goed zoeken, of ik ben de enige met deze vraag: ik weet niet hoe ik bij de huisdhoudaccu van mijn T4 multivan uit '96 kan komen.

Onder de bestuurders stoel weet ik nu wel de 'voorkant' te openen (iets met twee schroevendraaiers) maar daarmee kwam ik alleen bij de zekering. Ik vond nog wel een vaag zwart lipje aan de zijkant van de bestuurdersstoel, maar daar weet ik geen raad mee. Ik moet vast iets met dat lipje? Of moet ik de stoel demonteren om erbij te komen? De stoel is ook niet te verschuiven, er zit ergens een blokkade maar snap niet waar...

Tips? Ik hoor het graag :lach

gr. Pieter
PieterQu
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2021, 10:08

Re: Huishoudaccu hoe vervangen?

Bericht door PieterQu »

Vraag me niet waarom dit originele onderdeel in de geleiderail was gemonteerd.
Het uitstekende nippeltje links op de foto viel vakkundig in de inbus waarmee de stoel aan de geleide wordt vastgezet.
Dit voorkwam dat de stoel en niet naar voren, maar ook niet naar achteren kon schuiven.
Onderdeeltje is kapot, maar nu kan ik wel heen en weer schuiven en heb ik toegang tot de huishoudaccu....
Bijlagen
IMG_7329.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Huishoudaccu hoe vervangen?

Bericht door Multivan Generation »

Zie hier.. http://www.eldiape.com/bergruimte/bergruimte.htm

dat metalen dingetje van de foto kun je gewoon weer hergebruiken en is NIET defect.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
PieterQu
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2021, 10:08

Re: Huishoudaccu hoe vervangen?

Bericht door PieterQu »

Hai Peter, ik was er intussen achter gekomen dat de stoel in een servicestand gezet zou moeten kunnen worden. Maar dat was het gekke. Het onderdeeltje hierboven voorkwam dat met het omhoog trekken van de voorste hendel, de stoel en niet naar voren en niet naar gesteld kon worden.
Dit onderdeel blokkeerde als ware de gehele geleiderail doordat het uitstekende deel precies in de inbus van de stoel viel.
Plaats reactie