Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onderdrukslang remsysteem controleren

vragen over de T4
Plaats reactie
Ilja1974
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Onderdrukslang remsysteem controleren

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,

Aangezien wij bijna op vakantie gaan keek ik gister nog even extra goed onder de motorkap aangezien ik geen zin heb om stil te komen staan.
Bij mij kwam de slang die van de vacuüm pomp (2.5 TDI) naar rembekrachtiger gaat een klein beetje tegen de kunststof kap van de distributie riem aan.( onder waar de slang een bocht maakt en naar boven loopt langs de kap)
De slang was nog heel maar was op die plek toch best wel wat ingesleten.
Zelf heb ik er even wat isolatie tape omheen gedaan en vervolgens een stukje dikker slang en op zich zou dat goed moeten blijven.
Evengoed toch maar een nieuwe besteld om op zeker te spelen en deze zit er weer op met op die plek een extra stukje slang voor extra bescherming.
Wie weet heeft iemand hier iets aan want het is zonde om met zoiets langs de weg stil te komen staan.

Groet,
Ilja
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onderdrukslang remsysteem controleren

Bericht door Multivan Generation »

In de kap van de riem zit een gaatje waar normaal gezien een kunststof afstandhouder in gedrukt wordt. Aan de andere zijde zit een clip waar je de vaccuüm slang in drukt. Bij veel mensen ontbreekt deze clip.
Met hoe je het opgelost hebt zal het wel weer een tijd mee gaan :toppie

Kijk ook in het topic van Erdem voor een koelslang die 'een beetje lullig' zit.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ilja1974
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Onderdrukslang remsysteem controleren

Bericht door Ilja1974 »

Klopt ja!
Die van mij waren ook halfbakken en die zelfde waren nergens meer te krijgen en toen heb ik er een paar verschillende soorten bij Conrad besteld.
En bij de gene die ik had gebruikt wipte de slang er alsnog onder uit.
Ik heb nu daar een compleet andere zitten die de vacuüm slang plus het extra stukje slang ter bescherming compleet omklemt.
Ik zal Erdem zijn topic weer eens opzoeken want leuk leesvoer is altijd welkom.
Plaats reactie