Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waar op te letten bij aankoop T4

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Waar op te letten bij aankoop T4

Bericht door Snautzer »

2 de motor 3 de versnellings bak en veel minder minder km. Is ook geen discussie denk ik.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Waar op te letten bij aankoop T4

Bericht door Lutra »

De vraag van TS was wat de zwakke plekken zijn van de T4 en waar op te letten. We dwalen weer af tot de discussie tussen T4-5-6…..
Bij de eerste reactie was deze vraag al beantwoord volgens mij.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Waar op te letten bij aankoop T4

Bericht door freek »

MarkV schreef: 06 aug 2022, 19:58 Persoonlijk vervang ik liever een blok dan dat ik moet lassen en spuiten, het is maar net wat je definitie van betrouwbaarheid is :knipoog (let op de knipoog, hoef geen discussie te starten :kus ).
Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk :toppie
Dat is maar de vraag... De paar experts op het Duitse TX board (en dan de profs) en de vele ervaringen daar leren dat het aluminium blok van de 2.5 liter tdi's feitelijk niet te reviseren is (2.0 is heel ander verhaal!!). De afstand tussen de cilinders is te klein om goed uit te boren icm stalen bussen in een aluminium blok. Toch wordt dit veel toegepast, maar op zijn zachtst gezegd is de kans op weggegooid geld zeer groot.
En een nieuw onderblok schijnt tegenwoordig rond de 10.000 te kosten. De cilinderwanden van een nieuwe plasmacoating voorzien is ook niet mogelijk. Laswerk aan een t4 is dan ook veel simpeler.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Waar op te letten bij aankoop T4

Bericht door WelkomBuiten »

Vanaf '98 roesten ze toch ook niet zo hard meer? De mijne (2003) woont buiten, heb hem 2x per jaar op de brug staan voor de wielwissel, loop dan kritisch een rondje, maar van onder ziet alles er nog net zo goed uit als toen ik 'm kocht bijna 6 jaar geleden.

Steenslagplekjes op de motorkap, al lang onbehandeld, zet de roest ook niet door.

Ik heb een elektrische bus besteld vanwege de kosten per kilometer, maar gelukkig komt die pas in mei '23. Kan ik nog lang afscheid nemen.
peetjeadhdtje
Berichten: 1005
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Waar op te letten bij aankoop T4

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik heb 2 jaar geleden mijn betrouwbare t4 california 1.9 TD 1995 met 350 000km verruild voor een t5 2.0 2011 met 125 000 4motion.
Omdat ik niet goed ben met plaatwerk en elektriche zaken die moesten gebeuren heb ik hem weggedaan.

Achterafgezien had ik liever een deel van de 16 000 euro die ik uitgegeven heb aan de nieuwe besteed aan het in orde laten maken van de T4 door vakmensen.
Ik mis hem zo.

:huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen
.
.
Plaats reactie