Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3640
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

Netjes en toch stoer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Hallo Arnold, het is toch vooral praktisch ingestoken voor mij. Komende weken rij ik langs de weg en veel door de bermen. Hoewel ik met de expert Dangel niet te klagen heb is het verschil met de T5 toch wel aanzienlijk in terrein. De grotere wielen, hoger op de poten, kortere wielbasis zijn duidelijk een plus. Luchtinlaat voorkomt veel zooi (gras- en kruidenzaad) dat je aanzuigt via de grill naar je luchtfilter. Dakrek komt zeker van pas omdat ik regelmatig zwerfvuil oppik en dat heb ik dan liever niet in de camper.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door bvddobb »

krekwakwol schreef: 08 apr 2023, 14:22 Maar dan zou 225/70-16 toch ook kunnen, wel iets hoger, maar dat zou geen probleem zijn.
Wij hebben dat zomers ook gewoon op onze standaardvelgen, geen enkel probleem. Staat dan 2 cm hoger dan ‘s winters op de 215/65-16.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3640
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

Dank je voor de bevestiging Bart.
Welke banden heb je er om dan?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door bvddobb »

krekwakwol schreef: 09 jul 2023, 22:55 Dank je voor de bevestiging Bart.
Welke banden heb je er om dan?
Sinds 2016 (IJsland) zomers Michelin Latitude Cross.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door bvddobb »

Na een opleidingsdag in Apeldoorn gelijk via Hoendeloo om Rovince antitekenkleding. Sindsdien geen enkele meer, terwijl ik na de eerste dag daarmee ook geen deet meer gebruik op onbedekte delen (hals en polsen).
Dat is wel een tip, zeg (ook al heeft het niks met busjes te maken)! Wij hadden daar nog nooit van gehoord.

Vorig jaar wilden wij ons voor onze Scandinavië-trip laten vaccineren omdat in Zuid-Noorwegen de teken inmiddels ook besmet zijn met niet alleen Lyme, maar ook met een bacterie die hersenvliesontsteking kan veroorzaken. Dat lukte toen niet op tijd (de doorlooptijd was veel langer dan we dachten: twee vaccinaties, met een maand tussentijd, en pas een maand na de tweede zou het werken - en de GGD's zaten helemaal vol!), dus we hebben toen geen 'wilde' wandelingen in Zuid-Noorwegen gemaakt. Maar met zo'n paar sokken en een broek had het dus prima gekund!
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Ik zou je aanraden om een complete garderobe te nemen, dus inclusief bovenlichaam. Ik heb er ondertussen wekenlang bij 20+ graden en met koppel en uitrusting gemiddeld 8 tot 15 km per dag door de duinen gestruind voor mijn werk. En dat is door/over/onder de bramen en duindoorn heen en duin op en af...... Draagcomfort is goed bevallen en ook slijtvast met dat gekruip door...... Ook het dragen van mijn koppel met uitrusting was geen probleem met schuren op de huid. Dus ik vermoed met rugzak(je) ook gewoon te doen. Modieus is anders, ik denk dat een wijs persoon wel een keuze kan maken tussen hippe Instagram foto's of een ziektebed. Tekenbeten (de gevolge van) zijn sinds enkele jaren ook een beroepsziekte/aandoening binnen de groene sector.

Je komt mooie dingen tegen, reeen bij de vleet, nestje veldleeuwerikken en veel meer. Dat is een van de voordelen van buitenwerken, je komt nog eens op plekken.... Helaas moet je dan wel weer werken.
20230620_134916.jpg
20230606_133211.jpg


mijn velduitrusting, neem daarvan een selectie mee op mijn 'wandelingen'.
20230605_073645.jpg
Ik gebruik al jaren een Forstkoppel bij inspectiewerk om de uitrusting mee te dragen, afhankelijk de opdracht; inspectietablet, powerbank, gereedschappen, markeermiddelen (spuitbussen/tape/krijt/lint) waterfles, EHBOtasje, meetmiddelen en bedenk maar. Kan je tenminste goed op pad zonder elk half uur terug naar de bus te moeten.
Afbeelding
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Makkelijker kunnen we het niet maken...

Half mei papieren voor het bijzonder tarief kampeerauto opgestuurd. Kreeg onlangs post van de belastingen met betaalbericht voor de BPM. Dagtekening 25 april en deze half juli in de bus? Dacht okeee..... toch maar eens nabellen ivm de aanvraag bijzonder tarief......

En ja hoor, nee niks ontvangen door de belastingen....want dan sturen we u een ontvangstbericht. Gelijk onderweg de aanvraag die ik gelukkig als pdf op mijn tablet heb staan via printenbind laten afdrukken en opsturen.... Dat wordt van de week nog eens nabellen of die ontvangen is. Bijna weer twee weken verder.
Groet, Ronald
MickF
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door MickF »

Goed om te weten dat er een ontvangsbevestiging wordt verstuurd! Ik heb mijn papieren ook vorige week opgestuurd, even in de gaten houden en in loop van week ook even bellen.
Omslachtig allemaal, dat zou veel handiger online kunnen.
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3640
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

Als het geen postbusnummer is gaat denk ik het beter als je dat soort paperassen aangetekend verstuurd.
Dan gaat het toch via andere kanalen en moeten ze tekenen voor ontvangst.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Mijn laatste aangetekend schrijven was 3 weken onderweg voor deze werd aangeboden bij mijn leverancier. :bonk Die brief had ik zelf in 5 minuten kunnen overhandigen aan de juiste persoon ook. Heel handig als er termijnen gaan lopen. Heb toen tussendoor toch een kopie persoonlijk overhandigd met mededeling dat de officiële tekortkoming nog zou volgen.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3640
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door krekwakwol »

SyncRoon schreef: 24 jul 2023, 19:43 Mijn laatste aangetekend schrijven was 3 weken onderweg voor deze werd aangeboden bij mijn leverancier. :bonk
:ie
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

Soms gaat het wel sneller. Vorige week woensdag een ladder voor op de klep besteld en vandaag binnen en gemonteerd. Gaat goed met het dakrek, 5 cm speling bij open klep en met achterover geklapte bagagedrager ook ca. 5 cm. Kan ik ook verder met rear-dashcam in de trap te monteren en de extra werklampen/flitsers.
Bijlagen
IMG-20230724-WA0004a.jpg
IMG-20230724-WA0007.jpg
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door Multivan Generation »

Gaat je hefdak nog wel zelfstandig d.m.v. de standaard gasveren open en blijft dat open staan, met dat roofrack er op?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?

Bericht door SyncRoon »

ja hefdak gaat nu nog open. Van het weekend eens proberen met het reservewiel erop en wat lading. Denk dat ik achter onder de schaar moet nadenken over een vulhout of extra gasveertjes. Maar meestal wordt het toch eerst afladen voor je het hefdak opzet. ik heb vandaag al een paar keer dansje op het dak gedaan nu ik er makkelijk op kom met het laddertje..... heb je ook wat meer uitzicht wat handig is om over obstakels te kijken.

Km teller krijg ik niet aangepast. kan maar vanaf de GP via vcds begrijp ik. Ik krijg het niet gevonden tenzij het ergens in een andere module verstopt zit.

Kom ondertussen meer kwalen tegen.
* De centrale vergrendeling werkt nog steeds niet
* kachelkraan sluit denk ik niet 100% af, blijft warme lucht blazen op blauwe stand. Met airco aan wel koud gelijk.
* schakelaar portierraam rechtsvoor gaat enkel omlaag, niet terug omhoog. werkt wel via bestuurder.
* radio of de VW ruitantenne sucks..... ik heb ook een vervangspiegel liggen met ingebouwde antenne met zo'n groen stekkertje, werkt zoiets beter?
* originele mattenset VW slijt ongelofelijk snel...... paar duizend km en onder de pedalen bij mijn hakken de nopjes al 25% weg....ook vervelend die flap links op voetensteun vouwt elke keer mee terug met het profiel in mijn schoenen of de rand van de zool.
* irritant gerammel, ben er nog niet achter of dit uit de bank komt of de wandpanelen. Lijkt vering gerelateerd ook. of zijn twee irritatiefactortjes.

ook maar snel de bodemplaten in orde brengen..... die 100kg bescherming heb ik wel nodig daaronder.

Ondertussen wel in Goes een zgan poepdoos opgehaald en ook een 50L 2vaks compressorkoelbox in de bus. Dat ding houdt het op 5 graden in ecostand meer dan 5 dagen uit op de twee accu's. Zag wel dat de spanning naar 9v zakt als ik senseo of magnetron aanzet. Zodra uit klimt die weer op naar 13v
Groet, Ronald
Plaats reactie