Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Net de BFG's AT KO2 gewisseld op de expert.... wat een slijtageslag. voor al op 4mm en achter nog 7mm. Achter ook hele stukken uit het profiel. Ik heb ze bij ongeveer 36000km gemonteerd en nu 10 maanden en 20000 km verder. Dat is niet beter dan de General Grabber AT3 die ik ongeveer 25000km gereden heb. Ligt waarschijnlijk wel aan mijn voet en het zware werk met de aanhanger.....
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Vandaag leuke dag aan Grevelingenmeer met aantal kinderen die uitgenodigd waren om te figureren in De wilde Noordzee
Met bus en schaftkeet aan de waterkant als uitvalsbasis voor de kleine snorkelaars. Koek en zopie voor allen en na afloop pannenkoeken voor de kids.
Tussendoor stiekum mijn dochter om kibbeling gestuurd
En ja, ik had toestemming en de sleutel om daar te kunnen staan
Was een geweldig mooie dag nog zo voor aan het water.
Heb nu een luifel gemonteerd aan het dakrek. Bevalt al goed, nu nog bekijken of ik de luifel aan adapter/beugels op de bus bevestig zodat die ook gebruikt kan worden met hefdak open.
Met bus en schaftkeet aan de waterkant als uitvalsbasis voor de kleine snorkelaars. Koek en zopie voor allen en na afloop pannenkoeken voor de kids.
Tussendoor stiekum mijn dochter om kibbeling gestuurd
En ja, ik had toestemming en de sleutel om daar te kunnen staan
Was een geweldig mooie dag nog zo voor aan het water.
Heb nu een luifel gemonteerd aan het dakrek. Bevalt al goed, nu nog bekijken of ik de luifel aan adapter/beugels op de bus bevestig zodat die ook gebruikt kan worden met hefdak open.
Laatst gewijzigd door SyncRoon op 25 sep 2023, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ronald
- krekwakwol
- Berichten: 4082
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Leuk Ronald, superleuk project ook om dat met de kinderen te doen.
Geef je even een seintje hier als je weet wanneer het uitgezonden wordt?
Geef je even een seintje hier als je weet wanneer het uitgezonden wordt?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Controle belastingdienst
Vanavond rond 6 uur belde de vrouw dat heren van de belastingdienst aan de deur stonden. Ik vond dat wel vroeg voor de (kwartaal)aangifte omzetbelasting, daar heb je nog 30 dagen voor vanaf 1 oktober..... Nee was voor de camper.
Ik had laatst al eens gebeld en een beetje twijfelachtig antwoord gekregen dat ze nog informatie wilden/uitzochten en/of een brief gestuurd hadden. Ik zeg niks nada noppes van gezien of gehoord en nu verder? Weer het grote niks.....
Dus controle aan de deur. Ik zat net bij Breda in de KFC na een dag intensief cursus in Beesd en kon de sharebox gelijk maar even in de magnetron in bewaring zetten. Met de heren afspraak gemaakt om elkaar tegemoet te rijden en bij de ANWB aan Vierwegen (carpool A58) af te spreken voor de controle.
Net na 7 uur daar ter plaatse en de heren stonden me al op te wachten. Zo gezegd en gedaan, controle eisen kampeerwagen;
1) foto van de bus rondom met kenteken en chassisnummer
2) foto overzicht binnenkant (van buiten af door open deuren)
3) voorstoelen in achterste stand, verticale leuning, opmeten lengte binnenruimte (227cm) alles op foto
4) voorstoelen in draaistand voor gebruik in binnenruimte, foto
5) achterbank met bergruimtes (3x lades) foto
6) kookgelegenheid (in werking met de sharebox), check montage VAST ingebouwd. foto. Nee ze wilden niet delen in de boneless chicken...
7) stroom vanuit voertuig, check werking, omvormer en accu's -> foto
8) wasbak met watervoorziening, check en foto
9) hoogte wasbak/werkblad 78 cm - foto
10) tafel check, foto
11) breedte voertuig 156cm binnenruimte - foto
12) hoogte binnenruimte (onder bedplank) 132 cm - foto
13) stahoogte hefdak 227 cm aan voorzijde binnenruimte (achterste stand stoel met leuning verticaal) foto
14) stahoogte 170 cm naar achterzijde op 123 cm vanaf voorzijde binnenruimte (dus niet de opening voor de B-stijl) foto
15) bedplank lengte 182 cm - foto
16) bedplank breedte 115 cm - foto
Complimenten dat alles aanwezig was, werkend en gebruiksklaar. Ook de aanvraag was heel goed compleet en duidelijk en vrijwel in overeenstemming met wat ze nu zagen en controleerden.
Aan hun bevindingen kan je geen rechten ontlenen. Deze worden door Apeldoorn getoetst aan de eisen waarop dan een beslissing volgt. We wachten af.
Wat ik bemerkte aan hun vaststellingen en wijze van noteren, wat mogelijk dan een discussie kan zijn (ook van toepassing voor anderen)
A) opmeting binnenruimte hoogte van 130 cm t.b.v. mogelijkheid hefdak tot stahoogte 170 cm over 100x90 cm. Hoogte wordt gemeten tussen afwerking vloer (bovenzijde vloer, al dan niet verhoogd/geïsoleerd) en de onderzijde dak (in deze de onderzijde bedplank!) Met multivan vloer en de bedplank bij een CMC/FSL slaaphefdak had ik dus 132 cm. Ik heb hier niet over doorgevraagd maar mogelijk kan er een discussie ontstaan als de hoogte minder is dan de 130 cm (bv bij verlaagd bed) Het kan dan uitmaken of je een los bed hebt (uitneembaar) of dat deze vast zit met scharnier/gasveren. Ik was altijd uitgegaan van de fabrieksmaat hoogte/lengte binnenruimte maar mogelijk dat men hier dus de feitelijk aanwezige hoogte neemt. (dus ook vaste opbergruimte in achterklep kan bij KWB krap 2 meter lengte opleveren)
B) Hoogte/aanwezigheid werkblad was niet duidelijk. Magnetron was kookgelegenheid, blijkbaar is de norm dat je kookgelegenheid op die minimale 60cm hoogte moet zitten. Wasbakje met watervoorziening zit op 78 cm en dat hebben ze dan wel vastgelegd.
C) De stahoogte wordt gemeten in de binnenruimte. De eisen ten aanzien van de maten worden dan gemeten achter de voorstoelen in achterste stand met leuning verticaal. (achterzijde B-stijl ongeveer)
Ik had laatst al eens gebeld en een beetje twijfelachtig antwoord gekregen dat ze nog informatie wilden/uitzochten en/of een brief gestuurd hadden. Ik zeg niks nada noppes van gezien of gehoord en nu verder? Weer het grote niks.....
Dus controle aan de deur. Ik zat net bij Breda in de KFC na een dag intensief cursus in Beesd en kon de sharebox gelijk maar even in de magnetron in bewaring zetten. Met de heren afspraak gemaakt om elkaar tegemoet te rijden en bij de ANWB aan Vierwegen (carpool A58) af te spreken voor de controle.
Net na 7 uur daar ter plaatse en de heren stonden me al op te wachten. Zo gezegd en gedaan, controle eisen kampeerwagen;
1) foto van de bus rondom met kenteken en chassisnummer
2) foto overzicht binnenkant (van buiten af door open deuren)
3) voorstoelen in achterste stand, verticale leuning, opmeten lengte binnenruimte (227cm) alles op foto
4) voorstoelen in draaistand voor gebruik in binnenruimte, foto
5) achterbank met bergruimtes (3x lades) foto
6) kookgelegenheid (in werking met de sharebox), check montage VAST ingebouwd. foto. Nee ze wilden niet delen in de boneless chicken...
7) stroom vanuit voertuig, check werking, omvormer en accu's -> foto
8) wasbak met watervoorziening, check en foto
9) hoogte wasbak/werkblad 78 cm - foto
10) tafel check, foto
11) breedte voertuig 156cm binnenruimte - foto
12) hoogte binnenruimte (onder bedplank) 132 cm - foto
13) stahoogte hefdak 227 cm aan voorzijde binnenruimte (achterste stand stoel met leuning verticaal) foto
14) stahoogte 170 cm naar achterzijde op 123 cm vanaf voorzijde binnenruimte (dus niet de opening voor de B-stijl) foto
15) bedplank lengte 182 cm - foto
16) bedplank breedte 115 cm - foto
Complimenten dat alles aanwezig was, werkend en gebruiksklaar. Ook de aanvraag was heel goed compleet en duidelijk en vrijwel in overeenstemming met wat ze nu zagen en controleerden.
Aan hun bevindingen kan je geen rechten ontlenen. Deze worden door Apeldoorn getoetst aan de eisen waarop dan een beslissing volgt. We wachten af.
Wat ik bemerkte aan hun vaststellingen en wijze van noteren, wat mogelijk dan een discussie kan zijn (ook van toepassing voor anderen)
A) opmeting binnenruimte hoogte van 130 cm t.b.v. mogelijkheid hefdak tot stahoogte 170 cm over 100x90 cm. Hoogte wordt gemeten tussen afwerking vloer (bovenzijde vloer, al dan niet verhoogd/geïsoleerd) en de onderzijde dak (in deze de onderzijde bedplank!) Met multivan vloer en de bedplank bij een CMC/FSL slaaphefdak had ik dus 132 cm. Ik heb hier niet over doorgevraagd maar mogelijk kan er een discussie ontstaan als de hoogte minder is dan de 130 cm (bv bij verlaagd bed) Het kan dan uitmaken of je een los bed hebt (uitneembaar) of dat deze vast zit met scharnier/gasveren. Ik was altijd uitgegaan van de fabrieksmaat hoogte/lengte binnenruimte maar mogelijk dat men hier dus de feitelijk aanwezige hoogte neemt. (dus ook vaste opbergruimte in achterklep kan bij KWB krap 2 meter lengte opleveren)
B) Hoogte/aanwezigheid werkblad was niet duidelijk. Magnetron was kookgelegenheid, blijkbaar is de norm dat je kookgelegenheid op die minimale 60cm hoogte moet zitten. Wasbakje met watervoorziening zit op 78 cm en dat hebben ze dan wel vastgelegd.
C) De stahoogte wordt gemeten in de binnenruimte. De eisen ten aanzien van de maten worden dan gemeten achter de voorstoelen in achterste stand met leuning verticaal. (achterzijde B-stijl ongeveer)
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Zojuist de brief met beslissing tot toekenning tarief kampeerwagen ontvangen. Dit met terugwerkende kracht tot datum afgifte kenteken.
Ik schrok in 1e instantie wel, voorblad met alle voorwaarden - u zij gewaarschuwd - dan volgen de wetsartikelen en van de zenuwen bekomen 2 regels met de beslissing
Ik schrok in 1e instantie wel, voorblad met alle voorwaarden - u zij gewaarschuwd - dan volgen de wetsartikelen en van de zenuwen bekomen 2 regels met de beslissing
Groet, Ronald
- krekwakwol
- Berichten: 4082
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Gefeliciteerd, maar na die controle wist je dat eigenlijk al wel
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Mooi resultaat! Van harte en geniet van de camper!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
genieten doen we.... of ik dan toch tijdens werkuren. Als ik alleen weg ben gebruik ik de multivan slaapbank icm 1 draaistoel. heb ik meer dan voldoende bed aan. De senseo is gesneuveld, nu aan de oploskoffie en heet water uit een kommetje in de magnetron.
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Laatst een onfortuinlijk paaltje getroffen in het hoge bermgras met zoektocht naar een nieuwe voorbumper....Vandaag dan een ongeval (zonder letsel bij partijen) waarbij ik nu een achterbumper en meer nodig heb. o.a. linkerachterhoek van de bus + klep. Daarbij ook de vensterbank met wasbakje versplinterd door de terugslag van de voorstoel. Ook het draaiplateau bestuurderstoel ontzet op het draaipunt en de bedplank de scharnieren achter afgebroken! De glasplaat uit de magnetron en aan diggelen. Was een klap na sterk afremmen in een file, ik denk zo van 80 naar 30 waarbij ik daarna vol in de kont gereden werd. Morgen even de band controleren want de kas heeft daar op ingesneden nadat de bus nog 200 meter doorgerold is de vluchtstrook op. De sleepdienst heeft de kas met de lier terug weggetrokken van de band en ik ben zo 150 km verder naar huis gereden :/
Morgen maar contact met verzekeraar. Ben benieuwd of het economisch afgeschreven is of nog te repareren valt.
Morgen maar contact met verzekeraar. Ben benieuwd of het economisch afgeschreven is of nog te repareren valt.
Groet, Ronald
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Dat is wel zwaar balen zeg
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA)
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Ziet er heel erg heftig uit zeg, dat moet een behoorlijke klap zijn geweest. Zelf geen letsel opgelopen?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
- krekwakwol
- Berichten: 4082
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Sterkte ermee Ronald, het ziet er niet fraai uit, maar ze kunnen heel wat herstellen, de vraag is misschien of je een andere kunt vinden die je naar het zin is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Gelukkig geen centje pijn. Na een week werken zit het meer in mijn spieren dan van wat er gisteren gebeurt is. De man achterop zat in de airbags en had zo'n uurtje nadien echt stramme spieren. Maar volgens hem ook niet erger dan na even flink sporten.
Verzekeraar ging ermee aan de slag, zal een bericht krijgen hoe wat en waar schadetaxatie en dan zien wat er verhaalt kan worden. Bus zal wel even uit de running zijn minstens.
Andere naar mijn zin hoeft niet. Techniek is niks mis mee voor zover te zien. Rijd nog steeds als een slagschip :)
Maar nu met vakantieperiode aan de kust zie je veel leuks voorbij komen. Juist ook wat je niet wil. Zag van de week een korte hoge crafter. Vind ik mooi maar zijn niet met 4motion geloof ik in korte wielbasis. Vandaag weer eens met de Dangel op pad geweest maar ondanks het comfort op de weg mis ik dat in het terrein. Waar ik van de week nog met de 4motion vlot door de bospaden reed zat ik vandaag met mijn kop tegen het dak en mijn gereedschap 3x gehusseld in vogelvlucht zo slecht geveerd voor een wasbord.
Verzekeraar ging ermee aan de slag, zal een bericht krijgen hoe wat en waar schadetaxatie en dan zien wat er verhaalt kan worden. Bus zal wel even uit de running zijn minstens.
Andere naar mijn zin hoeft niet. Techniek is niks mis mee voor zover te zien. Rijd nog steeds als een slagschip :)
Maar nu met vakantieperiode aan de kust zie je veel leuks voorbij komen. Juist ook wat je niet wil. Zag van de week een korte hoge crafter. Vind ik mooi maar zijn niet met 4motion geloof ik in korte wielbasis. Vandaag weer eens met de Dangel op pad geweest maar ondanks het comfort op de weg mis ik dat in het terrein. Waar ik van de week nog met de 4motion vlot door de bospaden reed zat ik vandaag met mijn kop tegen het dak en mijn gereedschap 3x gehusseld in vogelvlucht zo slecht geveerd voor een wasbord.
Groet, Ronald
- Multivan Generation
- Berichten: 34178
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Sterkte met de afhandeling Ronald..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: was:T5 dubbelcabine en hefdak / wordt: T5 4motion camper?
Chassisbalk lijkt ook aardig geplooid , ik vrees dat dat wel eens een total-loss kan worden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper