Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Starten

vragen over de T4
Plaats reactie
JoopSchilp
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2021, 16:54

Starten

Bericht door JoopSchilp »

Beste weetjewellers, enige tijd terug merkte ik dat er na de sleutel draaien om te starten erniets gebeurde, dan sleutel terug en nog maals proberen en dan starte de bus. Dat werd langzaan slechter en soms moest ik 2 pf 3 keer prberen en dan krijgt de start motor het signaal. Als dit gebeurt is het alsof de startmotor geen signaal krijgt, geen klik of niets, lampjes op het dashboord dimmen wel wat maar verder niets. Hij lijkt bij een warme motor erger te zijn .
Nu heeft hij mij laatst laten staan en na een minuut of 5 weer geprobeert en toen starte hij normaal, accu is gewoon prima op spanning. Iemand enig idee waar geginnen met zoeken?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3665
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Starten

Bericht door krekwakwol »

Misschien het contactblokje onder het contactslot, hebben wij ook eens gehad en is vrij eenvoudig te vervangen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Starten

Bericht door henkru »

JoopSchilp schreef: 06 dec 2022, 17:10 Beste weetjewellers, enige tijd terug merkte ik dat er na de sleutel draaien om te starten erniets gebeurde, dan sleutel terug en nog maals proberen en dan starte de bus. Dat werd langzaan slechter en soms moest ik 2 pf 3 keer prberen en dan krijgt de start motor het signaal. Als dit gebeurt is het alsof de startmotor geen signaal krijgt, geen klik of niets, lampjes op het dashboord dimmen wel wat maar verder niets. Hij lijkt bij een warme motor erger te zijn .
Nu heeft hij mij laatst laten staan en na een minuut of 5 weer geprobeert en toen starte hij normaal, accu is gewoon prima op spanning. Iemand enig idee waar geginnen met zoeken?
Laten gloeien totdat je een klik hoort van het relais en dan start deze in 1x keer, ik heb precies hetzelfde heeft niets met startblokje te maken.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Starten

Bericht door Multivan Generation »

Dit duidt op een relais 109 wat niet goed werkt.
Vervangen en je probleem zal meer dan waarschijnlijk opgelost zijn.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JoopSchilp
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 jan 2021, 16:54

Re: Starten

Bericht door JoopSchilp »

Okay, dank voor de reacties, we gaan er mee aan de slag, veertjes waren iig super peter nogmaals dank,waardeloose klus maar goed gelukt!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Starten

Bericht door Multivan Generation »

Graag gedaan hoor :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie