Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe APK eisen

vragen over de T5
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: nieuwe APK eisen

Bericht door Angelo-anneveld »

Pascal-141 schreef: 08 dec 2022, 07:39 Als die nieuwe meting gaat gebeuren zoals ze dat bij de Belgische keuring sinds een paar maand doen , dan gaan er nog veel mensen janken en op kosten gejaagd worden...
Bij ons in Belgie zitten mensen met "herstellingskosten" van duizenden Euro's , sommigen zien hun auto verboden tot verkeer na zelfs meer dan 6 garage bezoeken . En dat gaat soms om vrij recente wagens die perfect in orde zijn .
Heeft al vaak in de kranten gestaan , en er komt heel veel kritiek op de nieuwe manier van meten .
En er is al meerdere malen gebleken dat de meetapparatuur ook niet echt correct is : een wagen word in een keuringsstation afgekeurd wegens te veel partikels , en de eigenaar van die wagen eist dat ze met een ander meettoestel een 2e test doen , en dan blijken de meetwaardes tussen beide toestellen mijlenver uit elkaar te liggen ...
Sommigen betaalden duizenden Euros voor vervanging van DPF , reiniging in en uitlaatsysteem , nieuwe verstuivers , turbo's enz ... en gaan dan terug naar de keuring en worden terug afgekeurd wegens te veel partikels bij de roettoest ...

Dit dus 🙏
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe APK eisen

Bericht door Multivan Generation »

Pascal-141 schreef: 08 dec 2022, 07:39 Als die nieuwe meting gaat gebeuren zoals ze dat bij de Belgische keuring sinds een paar maand doen , dan gaan er nog veel mensen janken en op kosten gejaagd worden...
Bij ons in Belgie zitten mensen met "herstellingskosten" van duizenden Euro's , sommigen zien hun auto verboden tot verkeer na zelfs meer dan 6 garage bezoeken . En dat gaat soms om vrij recente wagens die perfect in orde zijn .
Heeft al vaak in de kranten gestaan , en er komt heel veel kritiek op de nieuwe manier van meten .
En er is al meerdere malen gebleken dat de meetapparatuur ook niet echt correct is : een wagen word in een keuringsstation afgekeurd wegens te veel partikels , en de eigenaar van die wagen eist dat ze met een ander meettoestel een 2e test doen , en dan blijken de meetwaardes tussen beide toestellen mijlenver uit elkaar te liggen ...
Sommigen betaalden duizenden Euros voor vervanging van DPF , reiniging in en uitlaatsysteem , nieuwe verstuivers , turbo's enz ... en gaan dan terug naar de keuring en worden terug afgekeurd wegens te veel partikels bij de roettoest ...
Dit is nu precies wat ik ook voorzie wat gaat gebeuren in Nederland.
En daarom dat ik dit van te voren al gemeld heb als aandachts punt.
Hoe individuele mensen hiermee omgaan, dat is aan hun, maar het lijkt er op,
dat onze vervoersmiddelen het een stuk lastiger krijgen om door de jaarlijkse APK te gaan komen.
En wat het stomme/kromme is: deze test geldt niet voor de Euro 1-3 diesels, die blijven nog even gespaard.
De vraag is voor hoelang nog.. :muur
Even heel duidelijk gesteld: ik gun iedereen nog lange tijd veel plezier van zijn of haar busje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 468
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: nieuwe APK eisen

Bericht door Remco_T5 »

Vrijdag is de bus APK gekeurd en behalve een lampje vervangen was er gelukkig niets aan de hand :yes

De ABS sensor van het linker voorwiel is wel vervangen maar ik weet niet of dit met de APK te maken had maar het moest toch gebeuren.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Langbeest
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: nieuwe APK eisen

Bericht door Langbeest »

Gefeliciteerd !!!!!!
Plaats reactie