Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravelle als basis voor camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door Bas_Caravelle »

Multivan heeft niet heel veel voordelen tov caravelle. De slaapbank die erin zit is een drama om op te slapen. Wordt door velen aangepast.
Als hij ook voor regelmatig gezinsgebruik moet doorgaan is een caravelle net zo praktisch. Aanpassing is niet heel heftig.

De basis is iig goed, Ik zou mij daarop niet laten tegenhouden qua aanschaf. Benzine/en wv2 chassisnummer geeft veel mogelijkheden.

Succes!

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
ikfiets
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2016, 16:10

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door ikfiets »

Ik heb de mogelijkheid een t4 Caravelle te kopen alleen vraag ik me af of ik me niet in de vingers snij qua kosten om er een camper van te maken. Het betreft een Caravelle uit 2000 met 290.000 km op de teller. 2.5 benzine motor met automaatbak waar 4 jaar geleden een lpg installatie in is gebouwd. Lpg installatie heeft nu 40.000 km gedraaid. Heeft opties als climate control, standkachel, stoelverwarming, cruise control en is technisch goed onderhouden (helaas niet esthetisch). Minpunt is de behoorlijke roest in de voorste wielkasten. De vaste verkoopprijs is 8000,- Ik reken zelf deze kosten er nog bij:
  • Ombouw naar kampeerauto door Atrion (hefdakje met verleggen van klimaatplafond, zit/slaapbank met gordels en keukenblok) 5000,-
  • Renovatie carrosserie 2000,-
  • distributieriem met toebehoren 1000,-
  • overige (rdw kosten, eerste onvoorziene reparaties 1000,-
  • ... en hopen dat de automaatbak het nog een tijdje houdt
Dat brengt het kostenplaatje in totaal op ruim 17000,- Is dit een reële investering of is dit gekkenwerk? Groot nadeel is dat ik de twee achterbanken moet 'weggooien', maar de slaapbank van Atrion lijkt me beter liggen dan een multivan bank (die ook niet zomaar past).

Graag jullie bevindingen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door Multivan Generation »

Wellicht is dit een beter rijdende en minder problemen gevende oplossing:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=69489
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door Jan anno NU »

Voor een fractie van de prijs ,
Dat die bus nog niet weg is begrijp ik niet voor wat er voor gevraagd wordt.
Je kan er zo mee weg

:campingT4
T4 2,5 TDI 2002
ikfiets
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2016, 16:10

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door ikfiets »

Inderdaad een leuke bus, maar helaas een diesel. Ik woon in een milieuzone, dat is de reden dat ik mijn 2.5tdi weg heb moeten doen. Dus op zoek naar de schaarse 2.5 benzine of toch maar iets moderners uiteindelijk.
marcel57
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2022, 15:02

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door marcel57 »

Hai kijk eens naar een Rusty Lee bed ff googelen en dan vind je het.Perfecte uitvinding,

gr Marcel
marcel57
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2022, 15:02

Re: Caravelle als basis voor camper

Bericht door marcel57 »

www.bus-ok.de Hier krijg je een eerste indruk.Dit model kun je in verschillende maten krijgen en zijn kant en klaar en gemakkelijk in te bouwen.

gr Marcel
Bijlagen
bank.jpg
Plaats reactie