Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Mickel Moen »

Ah, dank. :toppie Te laag toerental dus.

Het zal dan de combinatie van factoren geweest zijn. Ik had hem op zo’n 2300 toeren schat ik.

Weer wat geleerd en een ervaring rijker.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door bvddobb »

:toppie
Mickel Moen schreef: 01 jul 2023, 22:13 Ik vond deze berg deze week wel een uitdaging.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tronfjell
Oeh, die kennen we! :ikrij Tussen de 3000 en 4000 toeren omhoog!

Zie op ca 4:08 voor alsnog een ‘view from the top’… :toppie

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Mickel Moen »

Hey Bart en Marga.

Tja zoals gezegd. Weer wat geleerd. Meer toeren. 4000😱. WoW dan denk ik dat ik in een straaljager zit.😂
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Blue Moon »

Hey Muug, een goede reis en stuur maar mooie foto's door.
Marga, ik heb genoten van je filmpje.
<;-)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door bvddobb »

Muug schreef: 01 jul 2023, 19:55 Zaterdag vertrekken we! :sjaal
Ah, we zijn nu al weer jaloers! Onze vakantie zit er al weer op... :huilen
Muug schreef: 01 jul 2023, 19:55 Dagelijks foto's posten zal wat lastig zijn, ik gebruik vooral een fototoestel, geen smartphone. Afin, we zien wel. Ik hou jullie alvast op de hoogte.
Geen smoesjes, hè! We willen gewoon foto's en filmpjes! :proost
MickF
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door MickF »

Poeh, boten zijn flink duurder geworden sinds laatste keer dat ik de boot richting Noorwegen heb gepakt. Desondanks twijfelen we toch ook om nog eens een rondje Zuid Noorwegen te doen, blijft een prachtig land. Ga het hier in ieder geval in de gaten houden.
Fijne reis gewenst!
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Pascal-141 »

Wij ( Rafke108 en ikzelf) zijn een paar weken geleden ook nog eens een rondje Noorwegen -Zweden gaan rijden.
20230607_101041.jpg
gravelwegen in Zweden :
20230611_135727.jpg
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door krekwakwol »

MickF schreef: 03 jul 2023, 14:08 Poeh, boten zijn flink duurder geworden sinds laatste keer dat ik de boot richting Noorwegen heb gepakt. Desondanks twijfelen we toch ook om nog eens een rondje Zuid Noorwegen te doen, blijft een prachtig land. Ga het hier in ieder geval in de gaten houden.
Fijne reis gewenst!

Ik sprak in frankrijk een man uit Zweden en hij gaf aan dat mocht je richting Zweden willen ( is idd geen Noorwegen, maar toch), het beste met de boot vanuit Travemunde kunt varen, hij had het over 150 euro enkele reis. Met een grote witte dooscamper, dus met een transporter wellicht nog goedkoper.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Hanz »

Die prijzen kloppen, met een California kan je al voor zo'n 100 euro mee, afhankelijk van dag en tijd maar het is een drukke lijn dus wel tijdig boeken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Muug »

Wel, normaal neem ik foto's (raw+jpg) onderweg en ik doe er onderweg niks mee. Thuis doe ik er dan x aantal weken en maanden over om ze door te nemen, te deleten, te croppen, hier en daar de kleurbalans wat bij te stellen, en dan zet ik de mooiste online. Het gebeurt ook dat ik er niks mee doe. Lol. Aan de foto's van Noord-Ierland van vorig jaar (met gewone wagen) moet ik bvb nog beginnen, en de foto's van onze twee covid-reizen in Oost-Duitsland die moet ik zelfs nog voor de eerste keer herbekijken. :ie Mijn schoonouders, die we vorig jaar voor een weekje mee naar Zuid-Engeland hadden genomen, hebben zes maand moeten wachten op hun fotoalbum. :bifun Tjah, er zijn maar 24 uur in een dag, en minstens acht daarvan wil ik geslapen hebben. :lach
Maar ik zal m'n dochter vragen van veel foto's met mijn smartphone te nemen, of met de hare, en die kan ik hier dan wel regelmatig posten, lol. :kus Hm, misschien dat ik toch beter een andere topic open. Kan ik er meteen onze route bijhouden.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door bvddobb »

Muug schreef: 03 jul 2023, 22:41 Hm, misschien dat ik toch beter een andere topic open. Kan ik er meteen onze route bijhouden.
Of kijk eens naar Polarsteps. Makkelijke app voor route, kiekjes, en verhaaltjes. Hebben wij al een paar keer gebruikt. Kun je ook delen.

Voorbeeld.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Muug »

bvddobb schreef: 03 jul 2023, 23:01
Muug schreef: 03 jul 2023, 22:41 Hm, misschien dat ik toch beter een andere topic open. Kan ik er meteen onze route bijhouden.
Of kijk eens naar Polarsteps. Makkelijke app voor route, kiekjes, en verhaaltjes. Hebben wij al een paar keer gebruikt. Kun je ook delen.

Voorbeeld.
Polarsteps ken ik wel. Schoonbroer heeft dat twee jaar geleden gebruikt toen ie naar Santiago de Compostella fietste. Elke dag fotootje en tekstje erbij, en dan nadien heeft hij het foto-album gekocht. Ik zal het eens bekijken. Misschien vraag ik het onze dochter, kan ze zo de verveling tijdens het rijden wat bestrijden. :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
MickF
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door MickF »

krekwakwol schreef: 03 jul 2023, 21:17
MickF schreef: 03 jul 2023, 14:08 Poeh, boten zijn flink duurder geworden sinds laatste keer dat ik de boot richting Noorwegen heb gepakt. Desondanks twijfelen we toch ook om nog eens een rondje Zuid Noorwegen te doen, blijft een prachtig land. Ga het hier in ieder geval in de gaten houden.
Fijne reis gewenst!

Ik sprak in frankrijk een man uit Zweden en hij gaf aan dat mocht je richting Zweden willen ( is idd geen Noorwegen, maar toch), het beste met de boot vanuit Travemunde kunt varen, hij had het over 150 euro enkele reis. Met een grote witte dooscamper, dus met een transporter wellicht nog goedkoper.
Vorig jaar ook naar Zweden geweest (wel met de auto + tent, maar desondanks), heb een BroPas waardoor de Sontbrug maar 23€ enkele reis is (40€ voor abonnement waarvan je deel terug krijgt). Dus over het algemeen nemen we de bruggen richting die kant, dat is inderdaad ook nog altijd een optie. Al is de reistijd naar Noorwegen dan wel lang, gelukkig is de rit er heen ook al genieten in die mooie streken!
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4790
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door Hanz »

Zo'n Bropas heb ik ook jarenlang gehad toen ik nog regelmatig naar Zweden reed. Het heet tegenwoordig trouwens ØresundGO.
Met 1 oversteek per jaar (heen en terug) had ik het abonnementsgeld al terugverdiend. En je kan bij de tolpoortjes meteen doorrijden omdat je een soort transponder achter je ruit krijgt (ze noemen het een Bizz) waarmee de slagboom geopend wordt.
Die transponder werkt trouwens ook voor de tolwegen in Noorwegen. Tolgeld wordt automatisch afgeschreven van je creditcard. Die tolgelden zijn overigens vrij laag. Van Oslo naar Trondheim was ik nog geen 20 euro kwijt. Is wel weer een paar jaar geleden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
MickF
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Noorwegen - Zweden onverhard - vraag om informatie en routes

Bericht door MickF »

Klopt die Bizz heb ik ook, erg handig. Had nog niet gezien dat het ØresundGO heet, meteen maar even mijn account updaten.
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Plaats reactie