Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies selectiecriteria aanschaf T5 California

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies selectiecriteria aanschaf T5 California

Bericht door Multivan Generation »

180pk met die km-stand?
En geven geen garantie.
Nee, laat maar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
TRS
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2023, 22:46

Re: Advies selectiecriteria aanschaf T5 California

Bericht door TRS »

Vraagje wat hebben jullie tegen de 2.5 td1 met 180 pk? ik heb er 3 maanden mee gereden, wat een fijn geluid en power...toen ik haar kocht met 260.000 km beurt laten geven waar alle filters bijna verstopt bleken en uitlaatspruitstuk gescheurd en rechter aandrijfas versleten: erna... geweldig . Was een Euro 4. en dat geeft beperkingen en dus recent ingeruild voor een t5 2010 met dag en 180 pk, 99.000 km ! California (bovenbed is nog in plastic verpakt...). Ik ben een verstokt dieselrijders... dus rustig warm rijden en langere afstanden, hopelijk geen last...Moet ik ergens voor vrezen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies selectiecriteria aanschaf T5 California

Bericht door Multivan Generation »

TRS schreef: 17 nov 2023, 23:49 Vraagje wat hebben jullie tegen de 2.5 td1 met 180 pk? ik heb er 3 maanden mee gereden, wat een fijn geluid en power...toen ik haar kocht met 260.000 km beurt laten geven waar alle filters bijna verstopt bleken en uitlaatspruitstuk gescheurd en rechter aandrijfas versleten: erna... geweldig . Was een Euro 4. en dat geeft beperkingen en dus recent ingeruild voor een t5 2010 met dag en 180 pk, 99.000 km ! California (bovenbed is nog in plastic verpakt...). Ik ben een verstokt dieselrijders... dus rustig warm rijden en langere afstanden, hopelijk geen last...Moet ik ergens voor vrezen?

De eerste bestond niet, het was een 2,5 TDI met ofwel 130 pk ofwel 174 pk, en dus geen 180pk.
Die 2de, kijk naar welke versie van EGR-koeler er op zit.
Ze werden uitgeleverd met versie A en dat gaf nadien dermate veel problemen, dat het veelal alleen opgelost kon worden door de complete motor te wisselen. De meeste van die motoren haalden max de 120.000 km met enorm olieverbruik etc..
Lees even hier op het forum over de CFCA motor en op het TX-board over die motor en je kunt je plan trekken..

https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=46586
https://tx-board.de/threads/hoher-oelve ... 2kw.92516/
Ik wens je veel plezier met je nieuwe california. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie