Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

batterijen ontladen nogal snel.

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dries_m
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2022, 16:07

batterijen ontladen nogal snel.

Bericht door dries_m »

Hallo!

Behalve mijn waterpompje (zie mijn post "Zekeringen camperdeel - waterpomp "https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=69476) heb ik nog wel een paar andere issues :-(

Ik wil het hier hebben over de batterijen.
De batterijen zijn net 3 jaar oud en houden hun spanning niet. Dit weekend hebben we de wagen 24h aan de stroom gezet, maar dat heeft niet echt veel effect.
Gisterenavond was de batterij nog op 80%, vanmorgen op 40%. En dit zonder verbruiker (geen koelkast, geen verwarming, niets).

Wellicht zullen die batterijen te lang leeg gestaan hebben? Ik heb ergens gelezen dat die huishoudaccu's daar niet van houden... De auto is met grote tussen posen gebruikt geweest door de vorige eigenaar en verkeert in nieuwstaat (behalve dan die batterij).

Hoe kan ik inschatten of batterijen aan vervanging toe zijn? Met een multimeter? Andere tips?
VW T6 California Ocean 2019
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: batterijen ontladen nogal snel.

Bericht door Multivan Generation »

Uw vraag is pas behandeld in het T5 forum.
Misschien daar even kijken ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dries_m
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2022, 16:07

Re: batterijen ontladen nogal snel.

Bericht door dries_m »

idd, die post over het hoofd gezien. had een zoekopdracht gedaan met het trefwoord "batterij" maar de post niet gezien.
mijn excuses.
VW T6 California Ocean 2019
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: batterijen ontladen nogal snel.

Bericht door Multivan Generation »

Hoef je geen excuses voor te maken hoor.

Vaak is het zo dat mensen alleen bij hun eigen type kijken, terwijl voor een andere bus of dito probleem, de oorzaak al uitentreure besproken is.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie