Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door CWoldendorp »

Hallo allemaal, ik heb een originele Cali uit 2007. Ik heb daarbij twee problemen:

1: Het pijpje van de waterkraan zit los en is er niet meer vast op te krijgen. Doe ik wat stoms, of kan dat pijpje alleen maar gelijmd worden?

2: de watertank loopt langzaam leeg. Ik vermoed (en hoop...) dat de sluiter wat los is gaan zitten. Iemand enig idee wat daar aan de hand kan zijn? Het water druppelt weg uit de normale plek als je het water met de kraan laat weglopen. En als het de sluiter is, hoe zou je die weer wat beter kunnen stellen? Ik zie bovenop een as met een gat erin en daaromheen een moertje. Is dat wat gesteld moet worden of zit onderop ook een nog ergens iets van een moer die gesteld moet worden?

Dank alvast!
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Re: Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door CWoldendorp »

Heeft nog niemand dit bij de hand gehad?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door bvddobb »

1. Volgens mij zit de uitstroom van de kraan gewoon geklikt (even stevig doorduwen), niet gelijmd.

2. Ik heb wel eens gelezen ergens dat de afsluiting beneden kan ‘verlopen’ op de lange as. Zou idd met de moer boven te verstellen moeten zijn: kraan open, fractie verstellen, en dan gaat ‘ie beneden weer helemaal dicht als je hem boven tegen de stop draait. Maar heb er zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door krekwakwol »

Heb je toevallig geen lekkage door de vorst opgelopen?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Re: Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door CWoldendorp »

Voor zover ik weet had ik hem tijdig laten leeglopen. Kan hooguit een minimaal laagje water in hebben gezeten, dat moet geen kwaad kunnen lijkt me.
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Re: Uitstroom pijpje kraan Los en watertank loopt leeg

Bericht door CWoldendorp »

Inmiddels is het pijpje er door VW Campercentrum weer op gezet. Ook het kraantje is inmiddels vervangen, het kraantje zelf bleek kapot te zijn. Ik desondanks schijnt dat nog best een operatie te zijn geweest...
Plaats reactie