Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kachel houdt er spontaan mee op

vragen over de T5
Plaats reactie
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Kachel houdt er spontaan mee op

Bericht door ewoudwijma »

Gisteren tijdens een autorit is na een minuut of 20 de kachel er spontaan mee gestopt, ik had zowel de voor als de achter blower (ex 9 persoons uitvoering) aan staan. Ventilator doet het nog wel. Maar alleen maar koude lucht. Er is geen lampje gaan branden. Motor temperatuur heb ik nog niet bekeken tijdens het rijden maar ga ik op de terug weg (1 januari) doen. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, hoe je de oorzaak kunt vinden?

Had er hiervoor bijna een maand niet mee gereden dus mogelijk kan er ook iets tijdens de vries periode bevroren zijn geraakt
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 567
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: Kachel houdt er spontaan mee op

Bericht door Remco181 »

Dat kan een kapotte waterpomp zijn, met deze temperaturen duurt het dan even voordat je motortemperatuur ook oploopt... goed in de gaten houden dus!

Been there...
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
ewoudwijma
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2020, 22:17

Re: Kachel houdt er spontaan mee op

Bericht door ewoudwijma »

Remco181 schreef: 30 dec 2022, 18:34 Dat kan een kapotte waterpomp zijn, met deze temperaturen duurt het dan even voordat je motortemperatuur ook oploopt... goed in de gaten houden dus!

Been there...
Hoi Remco,
Zo spontaan als hij er mee stopte, werkte het op de terugweg gewoon weer. Ik blijf het even in de gaten houden!
Plaats reactie