Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oliefilterdeksel los

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Oliefilterdeksel los

Bericht door Ludus »

Vandaag is voor de tweede keer het oliefilterdeksel losgeraakt van onze bus. Deze keer gelukkig voor de deur zodat ie de trailer niet op hoefde.
Deksel is een maand geleden vervangen en zit nu weer helemaal los. Dikke plas olie.
Iemand een idee waardoor dit kan gebeuren?

Groet, Ruud.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Oliefilterdeksel los

Bericht door SyncRoon »

Van mijn vorige eigenaar begreep ik dat er een productiefout kan zitten op het filterhuis waarbij de schroefdraad niet goed is en de dop niet goed past. Daar zou een nieuw oliefilterhuis geplaatst zijn. (BPC motor)
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Oliefilterdeksel los

Bericht door krekwakwol »

SyncRoon schreef: 22 jan 2023, 14:30 Van mijn vorige eigenaar begreep ik dat er een productiefout kan zitten op het filterhuis waarbij de schroefdraad niet goed is en de dop niet goed past. Daar zou een nieuw oliefilterhuis geplaatst zijn. (BPC motor)
Ik zag je bericht op Fb en gezien er de vorige keer een nieuw deksel opgekomen is, vermoedt ik ook dat er iets met de bovenkant van het filterhuis mis is, waar het deksel op gedraaid zit.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Ludus
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 sep 2019, 14:10

Re: Oliefilterdeksel los

Bericht door Ludus »

Beetje laat maar toch:
Eerste filterdeksel is gaan lekken op de pakkingring.
vervolgens is er een nieuw deksel geplaatst. Geen origineel onderdeel. Waarschijnlijk was deze net niet goed passend waardoor het deksel gewoon weer los kwam.
Daarna op kosten van de garage een origineel deksel geplaatst en het oliefilter voor alle zekerheid vervangen om er zeker van te zijn dat die niet dicht zat. Filterhuis is gecontroleerd.
Daarna geen problemen meer gehad. Alleen een boze overbuurvrouw en wat verzekeringskosten om de straatsteentjes om te draaien zodat de schone kant weer boven lag. Scheelt mij een paar tientjes op de no claim dit jaar. te weinig om daar een confrontatie over aan te gaan met de garage. Die hebben het gewoon keurig in orde gemaakt.
Groet, Ruud.
Plaats reactie