Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diluci; T4 ambitie voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
DiLuci
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2023, 14:27

Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door DiLuci »

Dag allemaal; heb al aardig wat opgezocht op dit fijne forum omdat ik op het punt sta een T4 te kopen bij Multivans in Lisse. Het is een 1994 Caprigrün Multivan Allstar met de 81kW 2.5 benzine. De bus is optisch in mooie staat ondanks de 320k op de teller. Wel is deze ooit overgespoten. Gameplan is een Slaaphefdak van Atrion en een LPG installatie van Angin uit Rotterdam. Maak me wel iets zorgen over de (oppervlakte?) roest aan de bodem.
Iemand die nog iets zinnigs hierover kan zeggen? Bus rijdt echt lekker en de verkoper lijkt te weten wat ie doet. Met meer specifieke vragen meld ik mij zodra de bus in de parkeergarage staat!
:driveT4
PS Diluci is een italiaans woordgrapje met mijn achternaam
PS 2 De bus heeft een geweldige jaren 90 vibe; de folder is inmiddels binnen via de post en ik geniet erg van de plaatjes.
Bijlagen
73120772-5F96-42BA-8493-5432ECFB585A.jpeg
467F34C6-9C72-40B0-98B3-51D3AADD0190.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier DiLuci.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Pascal-141 »

Je spreekt van roest aan de bodem , hou er in ieder geval rekening mee dat de T4 tussen 91 en 96 vaak vrolijk kan doorroesten onderaan . Denk daarbij aan de plaatsen die je niet zo makkelijk van buitenaf ziet, zoals bvb stukken chassisbalk die doorrotten , de metalen bumpers (die weggestoken zitten achter de plastic bumpers) rotten vaak gewoon weg , instapbakken , dorpels enz ...
Je zal echt de eerste niet zijn die een T4 koopt die er uiterlijk nog vrij goed uitziet (herspoten...) maar onderhuids gewoon verrot is .

Lees je vooraf eerst goed in op dit forum , gebruik de zoekfunctie om de kritieke roestplaatsen van de T4 te kennen voor je gaat kopen . (kan je veel geld en miserie besparen als je weet waar je op moet letten)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2027
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door chv »

Is het die Multivan van 14800,-?
Wauw wat veel geld voor een bus die nog helemaal geen camper is, als dat tenminste je doel is.
En 300000 km op de teller voor een benzine motor lijkt me ook een een beetje trickie. Ik ben een beetje huiverig voor de aanbieder die je noemde.
En sowieso voor elke T4 die je koopt geldt:
Grondig onderzoek is geboden. Zelfs de allerjongste is twintig jaar oud. En in die tijd kan er heel veel gebeuren. En die jij nu op het oog hebt is bijna 30 jaar oud.
Met 320000 km trouwens een gemiddelde van ongeveer 11500 km per jaar.
Van een oud omaatje geweest die er weinig mee reed als ie al uit de verwarmde garage kwam? :bifun
Als je roest ziet, moet je er van uit gaan dat er nog veel meer roest is de je niet kunt zien. Je kunt je afvragen of dat overspuiten een reden heeft gehad.
En er is nog steeds sprake van een gekte op de 2hands automarkt.
Zeker bij onze geliefde T4 tjes.
Er is veel kaf onder het koren. Niet alleen bij handelaars.
Succes met de overwegingen.
Maar zorg vooral dat je geen haast hebt.
Tegen de juiste bus oplopen is vooral een kwestie van geduld.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
PS je spreekt over een slaaphefdak.
Er is een groot verschil tussen hefdaken en slaaphefdaken.
Lees je ook hierover eerst goed in.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
davinci
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2013, 18:04

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door davinci »

Jaren terug bijna een bus gekocht daar. Eerst een aankoopkeuring gedaan. Bus bleek opgevuld met folie en dichtgesmeerd. Je stak zo een schroevendraaier door de bodem. Verkoper had een vaag verhaal, dat hij de bus voor een klant verkocht. Ik ben blij dat ik ik de keuring had gedaan en had afgezien van de koop.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

davinci schreef: 24 jan 2023, 11:18 Jaren terug bijna een bus gekocht daar. Eerst een aankoopkeuring gedaan. Bus bleek opgevuld met folie en dichtgesmeerd. Je stak zo een schroevendraaier door de bodem. Verkoper had een vaag verhaal, dat hij de bus voor een klant verkocht. Ik ben blij dat ik ik de keuring had gedaan en had afgezien van de koop.
En heel blij dat je nadien mijn bus hebt gekocht :knipoog :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DiLuci
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2023, 14:27

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door DiLuci »

Hmmm; dank voor alle reacties en waarschuwingen met betrekking tot roest bij deze jaargang T4. Duur is het trouwens zeker maar de geadverteerde prijs is “af-camper”. Iemand een suggestie voor de aankoopkeuring nabij Lisse?
Bijlagen
C31DF54D-31F6-4324-809E-6B5370DA7DBD.jpeg
3CFC2F34-8853-4B07-80C6-98E1B1BF3DBC.jpeg
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door eurocook »

Ga eens informeren bij Erdem
Garage Ismet
Achterasweg 11
Vijfhuizen
023-5331182

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Pascal-141 »

DiLuci schreef: 24 jan 2023, 15:07 Hmmm; dank voor alle reacties en waarschuwingen met betrekking tot roest bij deze jaargang T4. Duur is het trouwens zeker maar de geadverteerde prijs is “af-camper”. Iemand een suggestie voor de aankoopkeuring nabij Lisse?
Die chassisbalk achteraan is zo te zien al verrot boven de schokdemperbevestigingsbout . Kun je gaan nagaan hoe de rest er uit zal zien ...
Ik zou maar alvast héééél voorzichtig zijn om deze T4 aan te kopen !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Hanz »

eurocook schreef: 24 jan 2023, 15:54 Ga eens informeren bij Erdem
Garage Ismet
Achterasweg 11
Vijfhuizen
023-5331182

Groet Eurocook
:T54LIFE
Erdem is niet hetzelfde als Ismet. Wel allebei heel veel kennis van de T4. Erdem is via dit forum te benaderen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door Hanz »

DiLuci schreef: 24 jan 2023, 15:07 Duur is het trouwens zeker maar de geadverteerde prijs is “af-camper”.
Volgens advertentie een plat Atrion dak zonder slaapmogelijkheid. Voor een slaaphefdak komt er nog 3000 euro bij.
Wel erg duur voor wat je krijgt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2027
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door chv »

Amen.

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
DiLuci
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2023, 14:27

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door DiLuci »

Fijn dat jullie meedenken; duur is het zeker maar dat geldt voor veel mooie dingen tegenwoordig. Benzine Multivans zijn dungezaaid en deze is nog erg mooi van binnen. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen in roest land én de geneugten (…) van het T4 eigenaarsschap zodra dat gelukt is de bus mét een aankoopkeuring te verwerven.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2027
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door chv »

Een ding is in elk geval duidelijk:
Je bent verliefd.
Er is een gezegde:
Liefde maakt blind.

Persoonlijk denk ik dat er voor dat geld mooiere bussen te vinden moeten zijn, en meer betrouwbare adressen.
Maar doe je ding.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
peetjeadhdtje
Berichten: 1005
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Diluci; T4 ambitie voorstellen

Bericht door peetjeadhdtje »

DiLuci schreef: 25 jan 2023, 08:18 Fijn dat jullie meedenken; duur is het zeker maar dat geldt voor veel mooie dingen tegenwoordig. Benzine Multivans zijn dungezaaid en deze is nog erg mooi van binnen.
Kijk eens op mobile, daar heb je voor de helft van het geld een bus met TUV en gekeurde gasinstallatie. Rijdt naar Duitsland, pakt een dag/week exportkenteken daar en voor dat geld wat je gespaart hebt kun je dan heel wat roest laten wegwerken en de Allstar wielen kopen.

Hier drie voorbeelden van vergelijkbare busjes.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... b=p&vc=Car
Plaats reactie