Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandtijd Standkachel Benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ErikB71
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2022, 16:00

Brandtijd Standkachel Benzine

Bericht door ErikB71 »

Hoi leden,

In mijn 2,5 benzine (1995-acu) zit volgens mij een Eberspächer. Het stickertje is helaas vergaan. Probleem is dat de kachel maar voor korte periode brand en dan uit gaat en niet meer aan. De accu is nieuw en als deze vol is wil die daar soms op starten, maar meestal moet ik toch even starten of de lader eraan zetten.

Het volgende gebeurd:
Kachel aan, fan snelheid is laag
Als de kachel brand dan schiet de fan snelheid omhoog. Dit duurt 10 minuten waarbij de kachel goed warm wordt en 80 graden uitblaast.
Daarna gaat de fan snelheid omlaag voor nog eens 5 minuten. Dan weer omhoog voor 3 minuten en dan uit. Groen lampje brand. Start niet meer automatisch op en ook niet handmatig. Doe je handmatig en hij start niet, dan een sterke benzine lucht.

Programeer ik de kachel en deze start, dan brand die slechts 5 minuten. Daarna uit waarbij het kacheltekentje aan blijft.

Heb tot nu toe nog niets losgehaald. Zit te denken om het bougietje eens te bekijken. Iemand tips??

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Brandtijd Standkachel Benzine

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met forumlid Oskar.
Hij weet heel veel van standkachels :knipoog

Deze kachels kunnen ook uitgelezen worden met Edith software voor een preciezere oorzaak te kunnen achterhalen. Maar dat is wat lastiger..

http://www.eldiape.com/zuheizer/Eberspa ... agnose.htm

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ErikB71
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2022, 16:00

Re: Brandtijd Standkachel Benzine

Bericht door ErikB71 »

Dank je Peter, zal Oscar eens vragen.
Plaats reactie