Wij hebben al veel plezier gehad met de California en dan ben je zo weer een jaar verder dus onderhoud (kleine beurt)met een apk was nodig. Auto al gebracht op zaterdag en maandag gingen ze ermee aan de slag…….de telefoon ging en een slecht bericht volgde….voor de apk kwamen er een aantal dingen bij voor vervanging helaas;
Remschijven voor en blokken-remblokken achter(waren allen aan t minimum/versleten)-ABS censoren 2x -krukas poelie (rubber was ver ingescheurd)zie foto’s -remvloeistof vv -achterwisser -oliedruksensor-4x banden vervangen (zaten op indicator) op eigen verzoek voor Hankook 4 seizoenen. Uitlijnen want hij trok naar links Het meeste was voor de apk nodig dus het zei zo maar na 13000km. na aankoop in een jaar is dit wel zuur.
Bijlagen
Just in time
Just in time
Just in time
Laatst gewijzigd door Mupke op 16 feb 2023, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 ‘02 california coach
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Ja, dat is altijd even slikken, zo'n rekening, aan de andere kant moet je blij zijn dat ze de krukaspoulie bekeken hebben en vervangen, anders hadden de kosten veel hoger kunnen zijn als dit in je vakantie gebeurt was.Net als de remmerij.
krekwakwol schreef: ↑16 feb 2023, 19:55
Ja, dat is altijd even slikken, zo'n rekening, aan de andere kant moet je blij zijn dat ze de krukaspoulie bekeken hebben en vervangen, anders hadden de kosten veel hoger kunnen zijn als dit in je vakantie gebeurt was.Net als de remmerij.
Idd was ik wel “blij” dat die poulie gezien was. Mijn vast garage houd ook rekening met de portemonnee dus als ik naar de VW was gegaan dan was t nog (z)duurder……
T4 ‘02 california coach
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Multivan Generation schreef: ↑16 feb 2023, 21:08
Zo te zien was het gewoon nodig en (regulier) achterstallig onderhoud.
Blij voor je, dat je er op tijd bij was
Dat zeker,maar ben er van overtuigd dat er bij de apk/afleverbeurt voorafgaand bij de aankoop de schijven maar net binnen de grens zaten.
T4 ‘02 california coach
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Ja maar als de verkoper, garagebedrijf ?? , er zelf ook even een verse apk op heeft gezet bij verkoop ........
Preventief kan je bij je nieuw aangeschafte bus nog wat verder gaan
b.v. verse versnellingsbak olie , alle vacuumslangetjes kontroleren dan wel vervangen en preventief alle riemen verversen onder de motorkap.
Dan spreek je over goed onderhoud.
Jan anno NU schreef: ↑17 feb 2023, 09:09
Ja maar als de verkoper, garagebedrijf ?? , er zelf ook even een verse apk op heeft gezet bij verkoop ........
Preventief kan je bij je nieuw aangeschafte bus nog wat verder gaan
b.v. verse versnellingsbak olie , alle vacuumslangetjes kontroleren dan wel vervangen en preventief alle riemen verversen onder de motorkap.
Dan spreek je over goed onderhoud.
Ik weet t en zoals in mn voorsteltopic staat hebben wij hem gekocht bij Butler campers Raamsdonkveer. Stond goed aangeschreven en onze bus zag er erg goed uit voor een ‘02 en bijna kompleet historie kwa onderhoud. Wat ook nu bekend werd was dat de karter plug vast gelijmd was(waarschijnlijk eerder een beschadigde draad in de pan of plug geweest)dus nu de olie afgetapt via sensor gat.
T4 ‘02 california coach
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03
Uit de tekst op hun website: "Wij doen er alles aan om de camper in de best haalbare staat aan u over te dragen, altijd met uitvoerige campercheck, APK- keuring en het benodigde technische onderhoud."
Je kan natuurlijk van mening verschillen over wat 'benodigd technisch onderhoud' is. In dit geval blijkbaar opgevat als 'hoognodig'.
Ook bij een goed aangeschreven handelaar altijd ruim binnen de garantietermijn een technische keuring laten doen bij een garage waar je vertrouwen in hebt.
Mupke schreef: ↑17 feb 2023, 12:43
@Hanz Ik ben nog terug geweest met “garantie dingen” waaronder de niveau meter schoonwatertank/voorgloei stiften en dat is naar wens verholpen.
Ik had ook altijd de indruk dat Butler wel een goede zaak was en ze nemen de garantie in ieder geval serieus. Maar wat blijft is dat de camper verkocht is met een aantal zaken die nog maar net goed waren. Slijtage van remschijven, remblokken, krukaspoelie, banden is niet van die 13.000 kilometer die jij ermee gereden hebt. Bij een serieuze technische keuring waren die dingen zeker opgemerkt.
Maar goed dat de camper nu weer in orde is voor een mooi reisseizoen. Geniet ervan.