Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelkast T5 California uit 2006 start niet

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Arbee »

Ik zou nog laten weten hoe het afgelopen is, wat de oorzaak was dat de koelkast het niet meer deed. Nou het was simpel, na vervanging van de twee camper accu,s werkt alles weer naar behoren. Ik dacht altijd als je aan de walstroom zou hangen dat je de accu,s dan aardig zou omzeilen, dus bij slechte accu,s dat het dan nog zou werken, maar dat was et niet. Gelukkig werkt alles weer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Multivan Generation »

En mooi op tijd voor een zorgeloos seizoen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Hanz »

Arbee schreef: 25 mar 2023, 17:33 Ik dacht altijd als je aan de walstroom zou hangen dat je de accu,s dan aardig zou omzeilen, dus bij slechte accu,s dat het dan nog zou werken, maar dat was et niet.
De walstroom wordt niet rechtstreeks gebruikt maar zorgt via de lader dat de hh-accu geladen wordt en geladen blijft. De verbruikers hangen echter niet aan de walstroom maar aan de accu. En als de accu door ouderdom niet meer volledig opgeladen kan worden dan schakelen koelkast en standkachel automatisch uit. Alleen de eventuele 230V stopcontacten hangen direct aan de walstroom en blijven wel werken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dirk N
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2022, 11:56

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Dirk N »

Feest display? Hoe doe je dit?
Dirk
Dirk N
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2022, 11:56

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Dirk N »

Reset bedoel ik!
Dirk N
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2022, 11:56

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Dirk N »

Koelkast nog steeds niet opgestart!! Verleden jaar 2 nieuwe batterijen geplaatst en toen start alles normaal, ook de koelkast. Het logootje gaat even aan en ik hoor relais onder frigo even aantrekken en direct terug uit. Wie kan helpen? Eventueel met schema van frigo sturing..?!
Dirk
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Leon de Winter »

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Koelkast klikt wel maar valt dan vrijwel direct uit. Onze accu’s zijn in goede staat (paar jaar oud, goede spanning). Reset display lost het ook niet op. Ook in diagnose menu geen errors. Help! Iemand enig idee waar te beginnen met dit probleem?
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Leon de Winter »

Ik ben inmiddels iets verder. Na het afstruinen van oa engels forum begrijp ik dat de kans groot is dat de controller defect is. Ik heb al iemand gevonden waar ik deze los kan aanschaffen voor 100 euro. Ik denk dat ik het er maar op ga wagen en deze vervang. Het alternatief is een nieuwe koelkast, dat zal tussen de 1000-1500 kosten verwacht ik. Daar heb ik weinig trek in. Als het gelukt is de controller te vervangen en de koelkast het doet, zal ik hier een verslagje schrijven : )
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door eurocook »

Al geprobeerd. om na de reset van de display met draaiende motor de display en koelkast opnieuw op te starten?
DIit werkt bij ons.

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Leon de Winter »

maakt geen verschil, wel onderstaand handige documentje gevonden! En offerte bij vwcampers gevraagd, 680, oef. Toch liever zelf doen.

https://wimkoelman.files.wordpress.com/ ... gelaar.pdf
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Leon de Winter »

Gelukt! Koelkast doet het weer als een zonnetje. De controller vervangen met de koelkast er nog in, maar dat kan ik niet aanraden. Wat een gedoe. Kastje er ook niet helemaal netjes in gekregen, maar ik vind het gezegend. Het werkt en zit allemaal stevig genoeg vast.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Multivan Generation »

En de kosten, en welk onderdeelnummer gebruikt, waar vandaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Leon de Winter »

Multivan Generation schreef: 25 feb 2024, 20:54 En de kosten, en welk onderdeelnummer gebruikt, waar vandaan?
101N0220 of 101N210, zie ook de pdf. Oa bij jabsales verkrijgbaar. Ik kwam de controller toevallig tegen op marktplaats van iemand die is gestopt met repareren van koelkasten, kostte mij 100 euro. Bij danfoss zelf schijnt het 200 te zijn. Bij vw garage rekenen ze 400, vind ik een vrij absurd bedrag en dan druk ik mij zacht uit.
Mattijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2024, 19:28

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door Mattijs »

Hi,
Hier hetzelfde probleem; lampje brandt, geen foutcodes en wel de klik bij aanzetten. En daar blijft het ook bij!
Je weet dus pas of het de controller is als je deze hebt vervangen?
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 805
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Koelkast T5 California uit 2006 start niet

Bericht door HenkK »

Ook de 101N..... types kun je testen door C en T met elkaar te verbinden op de regelunit. Compressor zou dan moeten draaien en koelen.
Er moet wel een minimale spanning op plus en min staan.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Plaats reactie