Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 contactslot kapot

vragen over de T4
Plaats reactie
MvB1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023, 14:15

T4 contactslot kapot

Bericht door MvB1980 »

Ik ben nieuw hier. Ik heb een aantal jaren geleden een VW T4 Caravelle 2.8 VR6 uit 1998 geïmporteerd uit Duitsland. Pas geleden kon ik de bus niet meer starten. Volgens de ANWB-man was het contactblokje kapot. Dat heeft hij toen losgehaald, en vervolgens kon ik starten door een schroevendraaier in het contactblokje te steken en te draaien. Vervangen van het contactblokje zou het probleem oplossen. Echter, nu ik het allemaal heb open gehaald, lijkt het contactslot van binnen gebroken te zijn, zie de foto’s. Ik weet niet hoe ik nu verder moet. Er staan wel filmpjes op het internet van het uitboren van het contactslot van een T4, maar dan zit er nooit zo'n kabel aan. Het lijkt erop dat ik de kabel die aan het contactslot zit (is dat de startonderbreker?) niet los kan halen. Heeft iemand ervaring en tips voor mij?
MvB1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023, 14:15

Re: T4 contactslot kapot

Bericht door MvB1980 »

Hierbij de foto's.
Bijlagen
IMG_8226.JPG
IMG_8227.JPG
marcel57
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2022, 15:02

Re: T4 contactslot kapot

Bericht door marcel57 »



Hoi,hier kun je goed zien hoe het een en ander werkt,het zit vrij simpel in elkaar.

gr Marcel
marcel57
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2022, 15:02

Re: T4 contactslot kapot

Bericht door marcel57 »

eBay-Artikelnr.:224700841464

ff bovenin de zoekbalk het nr intikken en dan heb je het,mocht je dit deel willen bestellen mag het naar mijn adres worden gestuurd ,in duitsland, dan is het kosteloos en dan stuur ik het wel naar jou toe.
Anders stuur maar een pb

gr Marcel
MvB1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2023, 14:15

Re: T4 contactslot kapot

Bericht door MvB1980 »

Beste Marcel, heel veel dank voor je hulp! Ik weet nu hoe ik verder moet. Ik bestel het onderdeel wel rechtstreeks. Dank voor je aanbod.
Plaats reactie