Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

vragen over de T5
Plaats reactie
Yoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2022, 13:13

T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

Bericht door Yoek »

De gordel ontvangst van de bestuurdersstoel werkt niet meer. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe / gebruikte. Iemand deze liggen toevallig?

Verder probeer ik de huidige te demonteren maar ik kan helaas niks vinden hoe dit te doen. De stoelverstellings knoppen moeten verwijderd worden en de zijkant van de stoel. Iemand een idee hoe dit te doen? YouTube helpt me helaas niet verder…
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

Bericht door marrcel »

Mmm ja dat heb ik maanden geleden gedaan.
Ik heb een nieuwe universele vanger gekocht. Het zwarte kunststof deel heb ik over gezet. Deze moest ik wel aanpassen op het oem rode kunststof deel.
Het afnemen van de rugleuning versteller was genoeg om bij de bout te komen om de vanger houder los te nemen.
Soms toont utube dit met filmpjes over upholstery transporter.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Yoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2022, 13:13

Re: T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

Bericht door Yoek »

Ga ik daar naar op zoek! En de rugleuning verstel knop, kwestie van heel hard trekken of zit daar een dekseltje voor? Krijg het zo snel niet gevonden…. ☹️
Gerard Zanen
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2023, 19:36

Re: T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

Bericht door Gerard Zanen »

De bestuurdersstoel in zijn geheel verwijderen (4 boutjes) dan heb je meer ruimte om het zwarte gordel paneel los te trekken (met beleid) om zo bij de gordel te komen, tenminste als dit de bedoeling is. Ik heb nog gordels liggen maar die komen uit de achtercabine van de passagiers.
Yoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2022, 13:13

Re: T5 multivan 2005 gordel ontvangst vervangen

Bericht door Yoek »

Inmiddels een gebruikte gordel ontvangst gemonteerd, even prullen maar gelukt!
Plaats reactie