Na twee jaar in het bezit te zijn van een T4 en al veel tips van dit forum geplukt, komt hier mijn eerste bericht :)
Mijn bus lekt koelvloeistof en waarschijnlijk ligt het aan een flens aan het motorblok (hier is het nat en komt het spoor vandaan). Deze heb ik gekocht en wil ik vervangen. Daarnaast heb ik ook een nieuwe koelmiddeleiding. Deze wil ik ook vervangen aangezien die heel erg verroest is en ik bang ben dat hij het een keer begeeft... Nu dacht ik, het is waarschijnlijk de moeite waard om de aanliggende koelwaterslangen en slangklemmen dan ook meteen te vervangen - zie afbeelding. Is dit een goed idee / is dit nodig? Of een gevalletje don't fix what isn't broken...
Ik dacht via rubbermagazijn.nl de juiste diameters koelwaterslang te kopen, plus een aantal slangklemmen, en die op maat te snijden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 1.9TD vervangen koelwaterslangen
- Pascal-141
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 1.9TD vervangen koelwaterslangen
Zo simpel als universele koelwaterslang kopen die die op maat snijden is het niet : hoe ga je al die (korte) bochten in die universele slang krijgen ? En hoe ga je verhinderen dat die slangen die dan niet de juist vorm hebben niet over elkaar liggen te schuren ?TDirk schreef: ↑20 mar 2023, 23:21 Na twee jaar in het bezit te zijn van een T4 en al veel tips van dit forum geplukt, komt hier mijn eerste bericht :)
Mijn bus lekt koelvloeistof en waarschijnlijk ligt het aan een flens aan het motorblok (hier is het nat en komt het spoor vandaan). Deze heb ik gekocht en wil ik vervangen. Daarnaast heb ik ook een nieuwe koelmiddeleiding. Deze wil ik ook vervangen aangezien die heel erg verroest is en ik bang ben dat hij het een keer begeeft... Nu dacht ik, het is waarschijnlijk de moeite waard om de aanliggende koelwaterslangen en slangklemmen dan ook meteen te vervangen - zie afbeelding. Is dit een goed idee / is dit nodig? Of een gevalletje don't fix what isn't broken...
Ik dacht via rubbermagazijn.nl de juiste diameters koelwaterslang te kopen, plus een aantal slangklemmen, en die op maat te snijden. Heeft iemand daar ervaring mee?
TDirk_koelwaterslangen.jpg
De originele slangen doen het goed , die gaan niet vaak kapot .
"don't fix what isn't broken..." : Dat zou ik in dit geval aanhouden ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 1.9TD vervangen koelwaterslangen
Beste Pascal,
Dank voor je reactie! Duidelijk, ik houd het alleen bij de koelmiddelleiding en het flensje.
Is het nog een idee om de nieuwe verbindingen aan de koelmiddelleiding vast te zetten met een slangklemmetjes met een 'schroefsluiting'? In plaats van de huidige veerbandklemmen?
Dank voor je reactie! Duidelijk, ik houd het alleen bij de koelmiddelleiding en het flensje.
Is het nog een idee om de nieuwe verbindingen aan de koelmiddelleiding vast te zetten met een slangklemmetjes met een 'schroefsluiting'? In plaats van de huidige veerbandklemmen?
- Pascal-141
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 1.9TD vervangen koelwaterslangen
De originele veerklemmen zijn goed hoor , die sluiten mooi rondTDirk schreef: ↑21 mar 2023, 08:42 Beste Pascal,
Dank voor je reactie! Duidelijk, ik houd het alleen bij de koelmiddelleiding en het flensje.
Is het nog een idee om de nieuwe verbindingen aan de koelmiddelleiding vast te zetten met een slangklemmetjes met een 'schroefsluiting'? In plaats van de huidige veerbandklemmen?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper