Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stotterende 2 liter benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
patrick1986
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2019, 14:47

stotterende 2 liter benzine

Bericht door patrick1986 »

hallo allemaal

zoals de titel al zegt heeft me 2 liter benzine bus kuren dmv stotteren. altijd prima gedaan maar nu stottert die en wil die zeker als ik stil moet staan grasg uitvallen en moet ik hem levend houden zogezegd en hoog in toere weg rijden. geen doen dus. ik denk de brandstof pomp al heb ik nog geen idee waar deze zit maar misschien hebben jullie andere ingevingen. hoor graag
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door Erik450 »

Wat tank je?
Als je E10 tankt, dan zou ik het eens met Shell v-power of BP Ultimate proberen.
De oudere auto's kun je beter altijd een Premium brandstof tanken, daar loopt hij stukken beter op.
Ik ben benieuwd of het helpt.
Groeten erik-jan
mrcpstl
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 apr 2023, 20:33
Locatie: Den Haag - Delft

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door mrcpstl »

Ben zeker geen expert maar ik zou beginnen met het vervangen van de brandstoffilter. Dat moet toch periodiek gebeuren en dan kan je er weer een tijdje tegenaan. Je kunt ook de flow van de nieuwe en oude vergelijken of de oude slopen en controleren op veel vervuiling. Kijk daar eens een youtube filmpje over, wellicht dat de symptomen zoals ze die daar laten zien overeenkomen met die van jou.
Westfalia California Coach '94 1.9TD ABL
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door EdEhv »

Heeft je bus lang stilgestaan? E10 wordt ja een paar maanden al slecht. Mijn 2.0 AAC Benzine krijgt altijd 98, komt op 95 ook de apk niet door...
:driveT4
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door krekwakwol »

Ik weet niet hoe vochtig het nu in Nederland is, maar misschien heb je doorslaande bougiekabels, die kun je in het donker met draaiende motor controleren door er naar te kijken, of een slechte rotor/verdeelkap, dan is hij ook extra gevoelig voor vocht.

Maar dit zijn tips op afstand, dus geen garantie dat dat het is, maar je zou het kunnen controleren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Jenson
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door Jenson »

Stotteren van een bennzine T4 kan vele oorzaken hebben. Onderstaande link heeft mij veel geholpen bij diagnose. Bij mij was het uiteindelijk de gaskleppotentiometer.

Hopelijk heb je hier wat aan:

https://www.t4-wiki.de/wiki/Bardi's_Liste
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
cccasss
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2023, 11:51

Re: stotterende 2 liter benzine

Bericht door cccasss »

Kan ook wel vaste lucht zijn of idd slechte ontsteking. Lijkt mij waarschijnlijker dan een slechte pomp.
Plaats reactie