Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: Cali '92 2.4D

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
ronaldbos
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2023, 18:06

Even voorstellen: Cali '92 2.4D

Bericht door ronaldbos »

Hallo allemaal,

Na al wat hulp via dit forum gekregen te hebben, vind ik 't leuk om mezelf en vooral de bus even voor te stellen. Over mezelf: ik woon in Gouda en werk in de techniek (embedded software). In m'n vrije tjid hou ik er van om buiten te zijn, daarom o.a. zeilen en kamperen. Snel naar de bus :)

Afgelopen januari heb ik 'n '92 California 2.4D gekocht (T4 dus) om krap 3 maanden mee te gaan reizen. Het is allemaal begonnen met het verlangen om IJsland te zien.

Met 'n initieel budget van 10k€ ben ik op pad gegaan, en ik kwam er al snel achter dat dat net iets te optimistisch is. Maar uiteindelijk niet super veel hoger uitgekomen bij een behoorlijk nette Cali die wat mij betreft een goede basis was om naar 't zin te maken. Tellerstand ofwel ruim 230k ofwel ruim 330k, eerste cijfer staat tussen 2 en 3 in :nuts Uit de aankoopkeuring kwamen geen gekke dingen. Verder heb ik het volgende (laten) doen, mensen bekend met de vroege T4 Cali's zullen wsch wel e.e.a. herkennen.

Door garage:
- 3 gloeibougies waren defect, vervangen. Start weer super.
- kachelradiator interieurverwarming (achter bijrijdersstoel) lekte, wat leidde tot stoom in het interieur. Is vervangen.
- remmerij: remslangen achter vervangen, remcylinders vervangen, remblokken voor vervangen
- twee nieuwe bandjes
- afdichtdop van de aandrijfasflens rechtsvoor lekte (symptomen: bakolie komt in en lekt uit de aandrijfashoes, waar alleen vet hoort te zitten). Verholpen.
- koelwatertemperatuur kwam maar tot ong. 70 graden; thermostaat en temperatuursensor vervangen.

Door mezelf:
- koelwaterlampje knipperde af en toe. Soldeerverbindingen in tellerunit gerepareerd (bekend probleem), daarna verholpen.
- actuator centrale deurvergrendeling vervangen
- autoradio vervangen
- luidsprekers in dashboard vervangen
- gasveren achter vervangen door 920N versies via Autodoc. Klep blijft open mét Fiamma carry-bike én één (lichte) fiets op de drager :)

- schuimrubber afdichtingen in luchtuitlaten in dashboard vervangen, waren vergaan. Stukje hobby schuimrubber voor gebruikt. Blauw :)

Kampeertechniek:
- dompelpompje in schoonwatertank vervangen en tank meteen 'n beetje schoongemaakt.
- zowel benedenbed als bovenbed verlengd, ik ben 1,96m lang. Voor bovenbed heb ik 'n 50 grad Nord schlafbord besteld, en van hout nog een adapter gemaakt zodat 'ie 3cm hoger ligt op de originele bedplank. Voor het benedenbed heb ik met hout een oplegger gemaakt zodat tussen het vaste en het beweegbare deel een (bekleed) schuimrubber verlengstukje van 17cm geplaatst kan worden. Werkt allemaal erg goed. Mocht er interesse zijn in foto's of beschrijvingen, laat 't weten, er zijn vast meer langen mensen die comfortabel in een T4 Cali willen slapen.
- tapijten en bekleding gereinigd met 'n tapijtreiniger. Interieur stonk redelijk (vond ik), is hiermee een eind verholpen.

Dat was 't wel zo'n beetje. Ik ben intussen onderweg naar IJsland :)
IMG_20230515_093307.png
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Even voorstellen: Cali '92 2.4D

Bericht door Remco_T5 »

Mooi bussie hoor. Veel plezier in IJsland en foto's zijn welkom. :zwaai
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3681
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen: Cali '92 2.4D

Bericht door krekwakwol »

Veel plezier met je trip en geniet ervan.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Robert2021
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 aug 2021, 09:11
Locatie: Ridderkerk

Re: Even voorstellen: Cali '92 2.4D

Bericht door Robert2021 »

Mooie bus en welkom op het forum.
verkocht :driveT5 Volkswagen Multivan Highline camper 2.5 174 pk automaat van 2004 ( avatar met 16"winterbanden )
Plaats reactie