Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer als nieuw…

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Na een jaar ellende met het motortje van onze vliegende baksteen, rijdt hij ons nu al een paar maanden met veel plezier rond. Ik ben er verliefd op geworden, maar de kids ook.

Ik heb besloten iets financieel onverstandigs te doen, en hem toch helemaal aan te laten pakken. Dat wil zeggen;
-een complete revisie van de motor, bak en het vernieuwen van alle lagers, ophanging etc.
-nalopen van alle kleine beginnende plekjes in het plaatwerk en hem volledig opnieuw te laten spuiten, inclusief behandeling van de bodem.

Op die manier hoop ik in ieder geval verzekerd te zijn van nog aardig wat jaren (zorgeloos) plezier.

Voor de revisie ben ik dankzij het forum bij Ismet uitgekomen. Maar voor de body kan ik zo snel niets vinden. Iemand nog tips?

Ps, ik hou me aanbevolen voor een goede kleur. Mijn vrouw is geen fan van de huidige kleur en zoekt het meer in donderblauw.
IMG_5236.jpeg
IMG_5238.jpeg
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door brugseb »

Da's hééél veel liefde voor je bus! Maar goed, dan weet je ook wat je er aan hebt.
Wij zijn zelf heel erg fan van het kleur van onze Techno Blauwe!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Dat is het idd precies. Dan weet ik precies wat ik heb. En één voordeel: ik heb hem op de zaak staan, dat dempt de kosten een beetje.
Bovendien rijd ik dan voor nog steeds een schijntje aan bijtelling een prima bus. Een benzineversie waarmee ik ook de komende jaren zorgeloos alle steden in mag. In tegenstelling tot de diesel versies.

Prachtige versie hebben jullie! Snap de kleur, helemaal met het vaste verhoogde dak.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Weer als nieuw…

Bericht door krekwakwol »

Smaken verschillend, maar ik kan de kleur van je bus wel waarderen, is het de originele kleur, of is hij in het verleden al eens gespoten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Het is de originele kleur en één kant is nog niet zo lang geleden overgespoten ivm lichte schade. Ik kan op de andere kant nog de contouren van eerdere stickers zien in de zon.

Op zich vind ik het ook geen slechte kleur. Helemaal gecombineerd met de zwarte elementen van de ramen etc. Maar als ik dan toch los ga, dan ook maar een nieuw kleurtje dacht ik ;)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Multivan Generation »

Mocht je voor originele kleuren willen gaan,
kijk dan eens hier:
http://www.eldiape.com/kleurcodes/kleurcodesvwt4.htm

zelf hou ik wel van "period-correct",
maar als je helemaal wilt losgaan, dan zijn er hele mooie lakkleuren op de markt.
Vooral de parel-effect lakken geven net dat beetje extra pop :yes

Een bus over laten spuiten, en op een juiste manier is niet goedkoop,
reken even grofweg op minimaal 3000 euro.
Het kan goedkoper, maar dat is het meer "even overblazen".
Je kunt geld besparen door zelf veel voorwerk, zoals schuren te doen.
Als extra tip wil ik je mee geven, dat als je voor een uni-kleur, of een metallic of parel-effect lak gaat,
om dan een extra laag blanke lak te laten spuiten. Dan krijg je nog meer diepte in de lak.
Okee, dat is iets duurder maar geeft ook wat meer bescherming, en die glans :gekte :adhd :jumpklap :jump :sjaal

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Bedankt Peter! Ik ga eens even photoshoppen ;)
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Jan anno NU »

Die ziet er zover ik kan zien toch nog erg gaaf uit !
:toppie

Zolang er geen roest in de raamsponningen e.d. is te zien zou ik hem mooi zo houden in zijn originele kleur.
Is een keurige bus die je in deze kleur niet veel ziet, lekker origineel.
T4 2,5 TDI 2002
Ilja1974
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Ilja1974 »

Onze bus gaat aankomende maand rondom onderhanden genomen worden ( diverse roestplekjes en raamstijl) en dat laten wij bij Ursem schadeherstel in Hoorn doen.
We hebben daar wel vaker wat laten doen en zijn daar tevreden over.
Persoonlijk zou ik jouw bus in deze kleur houden.
Of de bus moet helemaal uit elkaar gaan..
Ik vind het nooit mooi om een overgespoten auto of bus te zien waarbij je bv’s onder de motorkap de originele kleuren nog kunt zien.
Die kleur is best leuk om te zien en vergeet na afloop niet om de bus te laten taxeren.
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Erik450 »

Bij mij was het spuiten en strak maken, rond de 4500 euro, 2500 voor alle voorwerk, 1750 euro voor het spuiten, en nog wat kleine dingetjes.
Dan is de bodem nog niet eens gedaan, deze doe ik zelf, en ook grondig, maar reken hier ook snel een 750 euro voor, alle spuitbussen, Unterboden Schutz, stralen verzinken, poedercoaten, Mike Sander vet, en alle nieuwe delen.
Kortom economisch totaal onverantwoord, maar wel leuk en mooi.

Ik ben benieuwd,
Groeten Erik-jan
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Dank voor alle reacties!!

Ik denk dat ik de originele kleur houd. Dat scheelt veel werk voor de spuiter als binnen alles kan blijven zoals het is.

Dan liever wat extra investeren in een strakke en goed behandelde bodem.

Voor de mensen die echter wel nog een kleur zoeken:
Dit blijf ik ook wel echt een prachtige kleur vinden:
robinson_a_volkswagen_transporter_in_the_color_copper_brown_pea_4f4137e1-4c1a-4516-a7ad-ddc7e709e5f5.png

Ik houd jullie op de hoogte. Eerst maar eens bij Ismet in de agenda komen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Weer als nieuw…

Bericht door krekwakwol »

RobinvanderHelm schreef: 23 mei 2023, 21:04 Dank voor alle reacties!!

Ik denk dat ik de originele kleur houd. Dat scheelt veel werk voor de spuiter als binnen alles kan blijven zoals het is.

Dan liever wat extra investeren in een strakke en goed behandelde bodem.
Ik denk een goede keuze, dan koop je een bril.met blauwe glazen voor je vrouw, heeft ze toch een andere kleur :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Kleine tegenvaller,

Ook bij Ismet kunnen ze geen revisiebedrijf vinden dat mijn blok nog volledig wil reviseren. Iemand onlangs nog wel een goed adres kunnen vinden?

Grt Robin
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Weer als nieuw…

Bericht door krekwakwol »

En een motoren revisiebedrijf dan, ik snap dat je wel een vertrouwd adres wilt hebben.
Maar misschien volgen hier nog een paar waardevolle tips op het forum.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Ik hoop het ook. Snap dat ze niet meer staan te springen om zo’n blok te reviseren met het risico dat ze een onderdeel net even niet kunnen vinden/krijgen.
Maar er zal toch nog wel iemand zijn die het aandurft. Heb ooit mijn oude Volvo Kattenrug blok laten doen. Dat ging heel wat makkelijker 🤦🏼
Plaats reactie