Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 motor lekt diesel

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jekkos
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2023, 22:15

T5 motor lekt diesel

Bericht door jekkos »

Twee weken geleden lieten wij onze T5 nakijken voor vertrek naar Schotland, dit na een klein akkefietje met de wagen die een keertje niet wou starten. De garagist wist ons te zeggen dat er één verstuiver moest vervangen worden, en dat dit de reden was dat de wagen even niet meer wou starten. Hiervoor rekende hij 800 euro aan incl. btw werkkosten inbegrepen.

Nu drie weken later vertrekken wij ermee op reis en ruiken we al even een lichte benzinegeur. 4 dagen verder merken we op dat er diesel lekt vanonder het motorblok. We bellen de depannage en laten de wagen ophalen aangezien er duidelijk iets niet juist lijkt.

De depannage zegt me dat het waarschijnlijk een probleem is met de verstuivers. Nu moet ik zeggen dat alle vier de verstuivers 15000km geleden ook al eens vervangen waren. Voor ze hem ophaalden heb ik nog even een foto gemaakt van het motorblok in de hoop er iets wijzer uit te worden, we weten niet of de laatste hersteller eigenlijk iets fout gedaan heeft of dat dit gewoon weer een andere verstuiver is die het begeeft. Ik vermoed dat de nieuwe verstuiver de meest linkse is. Op de foto lijkt het dat er daar vooral brandstof op gelekt is, dus ik vermoed iets niet goed aangesloten? Als er iemand hier meer kaas van gegeten heeft dan hoor ik het graag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 motor lekt diesel

Bericht door krekwakwol »

Hallo.
We hebben ook een voorstel topic, waar je iets meer van je zelf en je bus, graag met foto's kunt plaatsen.

Maar ik zou als eerste eens aan je garage vragen welke verstuiver hij heeft vervangen, als je dat niet weet.
Als het idd de eerste is en die lekt, zou ik hem ook daarvan op de hoogte stellen, i.v.m. eventueel een factuur doorsturen, als je weer thuis bent.
En verder is het op de foto moeilijk te zien wat er lekt, zou ook het retourslangetje kunnen zijn, of dat de wartel van de verstuiverleiding nog een tikje vaster moet, dan zou het qua kosten wel mee moeten vallen.
Succes in elk geval.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
jekkos
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2023, 22:15

Re: T5 motor lekt diesel

Bericht door jekkos »

Bedankt voor je snelle reactie,
we hebben uiteindelijk een garagist gevonden en die heeft het kunnen oplossen voor slechts 120 ponden. Het probleem was de O ring rond de eerste verstuiver die niet goed meer afsluitte. De garagist vond de T5 als voertuig een 'terrible idea', gezien de hoeveelheid mensen die hij ermee moet helpen en de kost van de onderdelen en de frequente herstellingen. Anderzijds lijkt het hier in UK een zeer popuplair model die vaak verder wordt uitgebouwd als camper.

Als ik weer thuis ben zal ik even een post maken in het introductie topic.

Jeroen.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 motor lekt diesel

Bericht door krekwakwol »

Bedankt voor de terugkoppeling en dat het nu opgelost is.

Het klopt dat ook de T5 vaak als camperbasis wordt gebruikt, door o.a. V Dub, bekent van de you tube filmpjes.

Ga je je garage nog op de hoogte stellen, want mogelijk is er toch iets mis gegaan bij de montage.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 motor lekt diesel

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 23 mei 2023, 21:19
Ga je je garage nog op de hoogte stellen, want mogelijk is er toch iets mis gegaan bij de montage.
Dat denk ik ook
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie