Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Franse balkonwegen 2023

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3630
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door krekwakwol »

Wij hebben vorig jaar overnacht bij Lac Mont Cenis, gelukkig was het toen wel helder.
Jammer dat jullie laaghangende bewolking hadden.
Speciaal voor jullie de foto's van het meer.
Bijlagen
20220610_211825.jpg
20220610_160640.jpg
20220611_075725.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door bvddobb »

krekwakwol schreef: 10 jun 2023, 21:09 Jammer dat jullie laaghangende bewolking hadden.
Speciaal voor jullie de foto's van het meer.
Ha, ha, dankjewel!
Wij zijn er ook wel geweest met mooi weer, hoor, 3 jaar geleden, tijdens onze West-Alpenreis (zie evt. het reisverslag hier op WJW). Hebben toen aan de onverharde piste aan de westkant gestaan. Inderdaad erg mooi!

20200907-DSCF6671_Original.jpeg
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door bvddobb »

Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door Muug »

bvddobb schreef: 11 jun 2023, 22:51 Hebben toen aan de onverharde piste aan de westkant gestaan. Inderdaad erg mooi!
Heb jij met een gewone Transporter de onverharde piste rond Lac Mont Cenis gedaan??? Die is toch veuls te ruig voor een laaghangende bus? :ie
Die piste is trouwens sinds 2-3 jaar niet meer toegankelijk voor gemotoriseerde voertuigen.

Fotootjes van toen:
Afbeelding

En ja: hier moest je over rijden, je kon er niet rond:
Afbeelding

Heb ik achteraf genoteerd in mijn reisverslag: "Col du Mnt Cénis is ene om in te kaderen. Gesteld dat het kader groot genoeg is om de stenen erin te krijgen. Amai, daar zijn we ferm door elkaar gerammeld geweest ! Godzijdank had ik de demping net weer twee klikjes zachter dan comfort gezet, anders waren m’n vullingen eruit gerammeld. Het was echt moeilijk spoor kiezen, en geregeld liep het minst erge stuk vlak naast de toch wel diepe afgrond. Nu ja, je hebt op dat moment sowieso zo’n hyperfocus dat je enkel dat spoortje van 10cm ziet. De 100m diepe afgrond ernaast registreer je eigenlijk niet… tot je er voorbij bent."
Tja, na die reis heb ik zulke offroad reizen wat "on hold" gezet. Ons dochtertje toen was pas zeven jaar, en het idee om zo'n afgrond in te duiken en er niet meer uit te komen, vond ik wat minder boeiend, laat ik het zo zeggen. Maar vorig jaar ben ik dus wel weer gaan stoeien op de Alpijnse pistes. :toppie En toen heb ik vernomen dat die piste niet meer toegankelijk was.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door bvddobb »

Muug schreef: 03 jul 2023, 23:01 Heb jij met een gewone Transporter de onverharde piste rond Lac Mont Cenis gedaan??? Die is toch veuls te ruig voor een laaghangende bus? :ie
Ja, alleen de zuidwestelijke toegang was wat moeilijk, de rest was wel te doen, vonden wij. Maar onze bus is een 4Motion en een beetje aangepast voor het ruigere werk, ook met wat meer bodemvrijheid. We hebben er in de loop der jaren wel stoere reizen mee gedaan. Sommige daarvan zijn hier op het forum of op Polarsteps ook beschreven. Denk aan IJsland, West-Alpen, Pyreneeën onverhard, div. off-road cursussen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 534
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Franse balkonwegen 2023

Bericht door Muug »

bvddobb schreef: 04 jul 2023, 00:09
Muug schreef: 03 jul 2023, 23:01 Heb jij met een gewone Transporter de onverharde piste rond Lac Mont Cenis gedaan??? Die is toch veuls te ruig voor een laaghangende bus? :ie
Ja, alleen de zuidwestelijke toegang was wat moeilijk, de rest was wel te doen, vonden wij. Maar onze bus is een 4Motion en een beetje aangepast voor het ruigere werk, ook met wat meer bodemvrijheid. We hebben er in de loop der jaren wel stoere reizen mee gedaan. Sommige daarvan zijn hier op het forum of op Polarsteps ook beschreven. Denk aan IJsland, West-Alpen, Pyreneeën onverhard, div. off-road cursussen.
Dank voor het lijstje. Dat gaan we in het najaar allemaal eens rustig bekijken. :toppie Straf dat je in IJsland zulke doorwadingen dierf doen. De meesten nemen daarvoor een flink opgehoogde erg stoere Jeep-achtige 4x4. Veel dieper had het toch niet moeten worden, denk ik zo.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie