Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankooptips T5 Multivan camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Vergeef me het aanmaken van een nieuw topic. Ik ben aan het werk en met even snel scrollen kwam ik zo niet meteen iets tegen.

Ik ga morgen bij een handgeschakelde 2003 T5 96kw multivan camper kijken. Ongeveer 3 ton gelopen en zou bij zijn qua onderhoud. Mensen hebben hem al wel meer dan geruime tijd in bezit.

Zijn er specifieke zaken die bij dit blok/bak extra aandacht behoeven?

Ding heeft een Reimo dakkie. Zijn daar nog speciale aandachtspunten?
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3678
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door krekwakwol »

Ik zou zeggen , laat een aankoopkeuring doen, want de 2.5tdi heeft zo zijn aandachtpunten ben ik zelf ook achter gekomen.
Vooral de pompverstuivers kunnen je op kosten jagen.
Ik heb er een pompverstuiverbrug op laten zetten, dat is een eenmalige investering die zijn geld op termijn wel weer opbrengt.
Ik zou zeggen, rij even langs maar ik zit halverwege italië, dus dat is geen optie nu.
Maar ik woon in het westelijke deel van de prov. Groningen, en als ik die vlag zo zie zit je ook in het noorden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Bedum hier. Italië is nu wat uit de buurt. Heeft dit blok ook al pompverstuivers? Ik meende dat dit hetzelfde blok is als wat ook nog in de t4 lag.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3678
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door krekwakwol »

Oh, dat weet ik zo niet zeker, als je de motorcode weet, is het makkelijk na te kijken.
En op chassisnr., er zijn 3 versies in 2003.zou je hier kunnen zien,maar motorcode is makkelijkst volgens mij.
Zie link.
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Multivan Generation »

Is een auto met pompverstuivers en zeker niet hetzelfde blok als in de T4 :zwaai
20 jaar oud met 3 ton op de teller ...

hangt er een beetje vanaf welk dak er op zit, en hoe netjes die van binnen nog is.
Mijn neiging zou zijn, laten staan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Multivan Generation schreef: 01 jun 2023, 22:08 Is een auto met pompverstuivers en zeker niet hetzelfde blok als in de T4 :zwaai
20 jaar oud met 3 ton op de teller ...

hangt er een beetje vanaf welk dak er op zit, en hoe netjes die van binnen nog is.
Mijn neiging zou zijn, laten staan.
Dank je. Even wat meer tijd gehad om te lezen. Waar is dit euvel aan te herkennen? En wat kost het om eventueel te verhelpen? Alleen een set verstuivers, of moet de complete kop worden vervangen?

Vanmiddag weten we meer qua staat.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door SyncRoon »

Verstuiverbrug en opties (performance kit)ca. €1000,- dan nog de uren voor montage, voor garage die weet wat die doet dagje werk, €600 arbeid en wat klein spul wellicht?

Goed kijken of alles compleet en in nette staat is en werkt. Is het een origineel multivan interieur met slaapbank en 2 draaistoelen achterin op de rails of hoe is de inrichting als camper?
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

SyncRoon schreef: 02 jun 2023, 10:10 Verstuiverbrug en opties (performance kit)ca. €1000,- dan nog de uren voor montage, voor garage die weet wat die doet dagje werk, €600 arbeid en wat klein spul wellicht?

Goed kijken of alles compleet en in nette staat is en werkt. Is het een origineel multivan interieur met slaapbank en 2 draaistoelen achterin op de rails of hoe is de inrichting als camper?
Het is een originele Multivan met 7 zitplaatsen op rails. Ik gok in 2012 naar NL gekomen en toen op Camperkenteken gekomen. Sinds die tijd hebben deze mensen hem ook al. Ding staat 3km verder op dus er gaat weinig energie verloren, mocht het hem niet worden.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Goed. Nette auto. Complete onderhoudshistorie er bij van de afwglopen 10 jaren. Eigenaar is een pietje precies die elk bekend euvel geeft laten repareren. 7e zetel is aanwezig.

Verstuivers zijn 40k geleden aangepakt bij jb techniek in Dieverbrug? Zoals gezegd, bon aanwezig in ieder geval. Uitlaat is ook aangepakt. Turbo lijkt nog niet te zijn vervangen. Maar dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

Er moeten voor 2 nieuwe bandjes om. Dat is het enige wat ik zo kon vinden.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door Multivan Generation »

Heb je foto's gemaakt en wat is de vraagprijs?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3678
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door krekwakwol »

V4-Wim schreef: 02 jun 2023, 14:50 Goed. Nette auto. Complete onderhoudshistorie er bij van de afwglopen 10 jaren. Eigenaar is een pietje precies die elk bekend euvel geeft laten repareren. 7e zetel is aanwezig.

Verstuivers zijn 40k geleden aangepakt bij jb techniek in Dieverbrug? Zoals gezegd, bon aanwezig in ieder geval. Uitlaat is ook aangepakt. Turbo lijkt nog niet te zijn vervangen. Maar dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

Er moeten voor 2 nieuwe bandjes om. Dat is het enige wat ik zo kon vinden.
Als hij bij JB in dieverbrug is geweest, vermoed ik dat er al een verstuiverbrug op gekomen is, die heeft de mijne ook geplaatst..
Maar dat zal de verkoper dan ook weten en als het een pietje precies is, zal hij de facturen ook nog hebben.
Succes.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

Multivan Generation schreef: 02 jun 2023, 14:56 Heb je foto's gemaakt en wat is de vraagprijs?
Geen foto's maar wel gebeld met JB. Jos kende deze man nog en gaf aan dat idd een brug is geplaatst. Volgens Jos was dit geen slechte koop. VP is 12,5k. Eigenlijk een compleet achterlijk bedrag voor een hok van 20 jaar oud. Maar goed, vindt ze maar goedkoper.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

krekwakwol schreef: 02 jun 2023, 15:13
V4-Wim schreef: 02 jun 2023, 14:50 Goed. Nette auto. Complete onderhoudshistorie er bij van de afwglopen 10 jaren. Eigenaar is een pietje precies die elk bekend euvel geeft laten repareren. 7e zetel is aanwezig.

Verstuivers zijn 40k geleden aangepakt bij jb techniek in Dieverbrug? Zoals gezegd, bon aanwezig in ieder geval. Uitlaat is ook aangepakt. Turbo lijkt nog niet te zijn vervangen. Maar dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen.

Er moeten voor 2 nieuwe bandjes om. Dat is het enige wat ik zo kon vinden.
Als hij bij JB in dieverbrug is geweest, vermoed ik dat er al een verstuiverbrug op gekomen is, die heeft de mijne ook geplaatst..
Maar dat zal de verkoper dan ook weten en als het een pietje precies is, zal hij de facturen ook nog hebben.
Succes.
Klopt, alle bonnen aanwezig.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3678
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door krekwakwol »

Klopt het is een stevige prijs, hoewel, er worden T4 campers voor meer aangeboden.

Maar dan wordt de keuze al makkelijker, als de rest voor jou ook klopt en naar het zin is...
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: Aankooptips T5 Multivan camper

Bericht door V4-Wim »

krekwakwol schreef: 02 jun 2023, 15:29 Klopt het is een stevige prijs, hoewel, er worden T4 campers voor meer aangeboden.

Maar dan wordt de keuze al makkelijker, als de rest voor jou ook klopt en naar het zin is...
Klopt. In Zwolle staat een bak roest voor 12k. Echt niet normaal.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Plaats reactie