Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

iemand ervaring met falken wild peak at

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door SyncRoon »

krekwakwol schreef: 05 jul 2023, 16:11 Oké. dank je, ik zal eens de leverancier vragen waar ik ze bestel, monteren doe ik altijd zelf.
https://tx-board.de/threads/gutachten-f ... ge.122292/

zoek nu noch naar mogelijkheid aanpassen van de teller (impulsen?)
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door SyncRoon »

Multivan Generation schreef: 05 jul 2023, 16:30
dan zie je hoeveel de snelheid afwijkt en het aantal omwentelingen ook..

Kijk: je kunt er wel alles onderkwakken wat past, maar het moet natuurlijk wel in marges vallen(spoorbreedte toename en aantal omwentelingen/km)
Dat het afwijkt weet ik, had ik al eerder aangegeven dat de snelheidsmeter nu op basis GPS iets achterloopt -1km/u en de kilometerteller ca. 9%. Als ik de kilometerteller terug in spoor krijg zou wel schelen bij mijn ritten-app dan hoef ik niet elke keer manueel aan te passen. Aan de andere kant, zou rij ik wel 9% voordeliger voor de km registratie en bij verkoop.....

Dat onderkwakken kan je zo betitelen maar daar heb ik echt wel over nagedacht. Spoorbreedte veranderd niet door je bandenmaat. Wel met de ET waarde van je velg, meer of minder dan 2% zou niet mogen. Is ook nagemeten bij (benadering) de RDW keuring trouwens. Banden/wielen mogen ook 3 cm buiten de wagen uitsteken... Doen ze niet maar toch....

Afrolomtrek groter is zelfde (gps)snelheid bij lager toerental, mooi zuiniger toch.... :proost
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door krekwakwol »

T5GP-Amsterdam schreef: 04 jul 2023, 17:20 Ik ben uiteindelijk voor de falken wildpeak at3wa 225/65 r17 gegaan

Rijd lekker, geen extra lawaai en ziet er leuk uit voor een semi AT band. Nu nog de bergen in ))
Ziet er goed uit, hopelijk bevallen ze goed onder de omstandigheden die je voor ogen hebt, maar dat is vast beter dan gewone wegbanden.
Ik heb zelf geen ervaring met Falken banden, maar er zijn inmiddels meerdere goede niet A-merken op de markt.
Ik ben benieuwd naar je ervaring.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door Multivan Generation »

SyncRoon schreef: 05 jul 2023, 16:36
krekwakwol schreef: 05 jul 2023, 16:11 Oké. dank je, ik zal eens de leverancier vragen waar ik ze bestel, monteren doe ik altijd zelf.
https://tx-board.de/threads/gutachten-f ... ge.122292/

zoek nu noch naar mogelijkheid aanpassen van de teller (impulsen?)
https://tx-board.de/threads/tachoanglei ... cds.98937/
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door krekwakwol »

Dank je Peter, ik zal me er even in verdiepen voor als ik de banden ga wisselen.
Ik heb al wel begrepen door alle informatie op tx board dat 225 breedte op de standaard 6.5J velgen geen probleem zjn.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door SyncRoon »

Juist, Peter, dank je. Ga van het weekend eens kijken of ik die codering kan vinden en aanpassen. Eerst even nalezen of dat allemaal (en hoe) ook voor de T5 2007 geld en welke afrolomtrek past bij de wegstreckenzahler.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door krekwakwol »

T5GP-Amsterdam schreef: 04 jul 2023, 17:20 Ik ben uiteindelijk voor de falken wildpeak at3wa 225/65 r17 gegaan

Rijd lekker, geen extra lawaai en ziet er leuk uit voor een semi AT band. Nu nog de bergen in ))
Hoe bevallen de Falken Wildpeak banden tot nu toe.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5GP-Amsterdam
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door T5GP-Amsterdam »

Ik heb inmiddels 8000 km met de banden gereden en zijn erg goed bevallen voor wat ik mee wou. Zelfs in mul zand, kwam ik wel weg.

Ook de extra hoogte ivm bandenmaat, was erg welkom... Maar dan nu toch misschien een 4x4 / 4 motion )) ?

Het is absoluut geen snelweg band, dus koop ze niet als je een stoere band wilt. Maar dit rijd wel een stuk relaxter als een general grabber op de weg en je rijd niet meteen het veld kapot.

misschien zou ik achteraf voor de 235 zijn gegaan, die zouden iets stijver zijn en het effectieve loopvlak is een stuk smaller dan 225
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door krekwakwol »

Dank je voor je feedback, ja en met 8000km kun je wel een redelijk oordeel geven. Hoe is het met de bandenslijtage.
En wat is je bezwaar bij snelweg rijden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5GP-Amsterdam
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

Re: iemand ervaring met falken wild peak at

Bericht door T5GP-Amsterdam »

Ik ervaar het snelweg rijden niet negatief, maar een continental vancontact rijd echt wel soepeler. Er is verschil, neem aan rolweerstand. Door de grotere wielomvang en een 5 bak, kom ik wel netto op hetzelfde verbruik.

Er is iets meer als een kwart mm af
Plaats reactie