Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omnistor luifel T5 California

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Omnistor luifel T5 California

Bericht door frans_t4 »

VW T5 bj 2006
We zijn een leuk weekje weg geweest met onze bus, door het mooie en vooral zonnige weer hebben we de Omnistor 5102 luifel veelvuldig gebruikt.
Nu is me wel iets vervelends overkomen, normaal veeg ik de luifel altijd af maar dat heb bij onze een na laatste stop verzuimd te doen.
Op de luifel heeft een miezerig klein eiken takje gelegen, bij het indraaien merkte ik dat de luifel als het ware vast liep. gelijk weer uitgedraaid maar het kwaad was al geschied... een piep klein gaatje in het vinyl :ie
Wat mij achteraf bevreemd is het volgende, het lijkt me toch niet normaal dat je iets tussen de luifel kan oprollen toch.
Dus ik aan het zoeken op de omnistor 5102 luifel hoe dat ding moet worden opgedraaid. Het lijkt mij toch logisch dat hij zo wordt opgedraaid dat er niets tussen kan komen.
Nu heb ik het vinyl helemaal afgedraaid maar kan ik de op wikkel richting niet omdraaien.. Aan het einde van de rol gaat deze open staan een soort van eind beveiliging vermoed ik. Maar heb er geen ervaring mee.
Kan natuurlijk naar Nijverdal of Amersfoort bellen maar het leek mij ook een mooie casus voor op het forum.

Nog een ding, ik heb nu een gaatje van 2..3mm in mijn vinyl, heeft iemand ervaring met het repareren van zoiets??

mvg,
Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door SyncRoon »

Bij de camperzaken heb je gewoon reparatiesetjes te koop voor luifels. andersom oprollen gaat denk ik sowieso niet werken vanwege de vorm van de bekasting.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door Mickel Moen »

Zo'n gaatje/breukje plak ik een stukje duct-tape op.

En ja, grotere takjes draai je er wel af, maar klein spul kan er tussen raken. Ik heb overigens een Fiamma, maar de verschillen zijn niet groot naar mijn idee.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door frans_t4 »

SyncRoon schreef: 17 jun 2023, 17:12 Bij de camperzaken heb je gewoon reparatiesetjes te koop voor luifels. andersom oprollen gaat denk ik sowieso niet werken vanwege de vorm van de bekasting.
Dank voor je bericht,
Ik heb inmiddels gezien en gevonden hoe je dit soort gaatjes weer kan herstellen. Er zijn idd kitjes verkrijgbaar hiervoor.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door frans_t4 »

Mickel Moen schreef: 17 jun 2023, 17:19 Zo'n gaatje/breukje plak ik een stukje duct-tape op.

En ja, grotere takjes draai je er wel af, maar klein spul kan er tussen raken. Ik heb overigens een Fiamma, maar de verschillen zijn niet groot naar mijn idee.
Beter opletten in de toekomst...
Als de luifel andersom zou worden opgerold kan er niets tussen het vinyl komen... maar dat is mijn gedachte.
Dat is lastig is ivm de constructie ben ik nu ook achter... beter opletten in het vervolg...
Dank voor je reactie...

grt,
Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door SyncRoon »

toch heeft de Thule 6300 de afrol andersom.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door frans_t4 »

SyncRoon schreef: 18 jun 2023, 13:41 toch heeft de Thule 6300 de afrol andersom.
Kijk over na gedacht.. door Thule...hebben dus geleerd.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Omnistor luifel T5 California

Bericht door Mickel Moen »

336C288D-36BF-42D4-BB21-66A28D9B3C4A.jpeg
Het mooie van Fiamma is, dat als de blaadjes met luizenpoep boven op het doek kleven, je als je de luifel weer opendraait je ze er aan de onderkant weer af kunt pakken. Daar is over nagedacht. :gekte
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie