Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1e trip met de t4 - uitrusting

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Meert_VR6 »

hello,

binnen 2 weken staat onze eerste trip met onze T4 gepland (die ik sinds 2017 in bezit heb ... )
Om ons een beetje voor te bereiden ben ik op zoek gegaan naar alle zaken die ik zeker mee moet nemen, maar volgens mij vergeet ik nog wel iets wat zeker van pas gaat komen, dus dacht ik, ik vraag het de experts eens.
Net nog een Porta Potti 335 en een busluifel met pees gekocht, oprijblokken en een plank gesneden voor het bovenbed zodat de kids er niet uitvallen.
Maar wat nemen jullie nu steeds mee als jullie een roadtrip doen met jullie bus?

ik hoor het graag!

Maarten
feddejaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:15
Contacteer:

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door feddejaap »

Douche slippers een keer vergeten... Gelukkig is alles te koop als je echt iets mist ;). Paspoort, pinpas en autopapieren moet je echt niet vergeten. Verder is alles te koop. Wij hebben net een trip gehad van drie maanden en komen er vooral achter dat we te veel mee hebben. Strandstoeltjes en de kussens van het bovenbed laten we volgende keer thuis. Veel plezier volgende week!
:T44EVER 2.4D California 1991 :campingT4
http://petitbus.nl
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door bvddobb »

feddejaap schreef: 31 jul 2023, 10:57 Wij hebben net een trip gehad van drie maanden en komen er vooral achter dat we te veel mee hebben.
Herkenbaar! :nuts

Wij zijn in de loop der jaren steeds minder mee gaan nemen... Alles is onderweg te koop als je het écht nodig hebt, alles kan onderweg gewassen, enz. Dus maak je niet druk, geniet van je reis! :ikrij
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4807
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Hanz »

Ducttape, tiewraps in verschillende maten, iets stevigs om onder je krik te leggen want je staat niet altijd op harde ondergrond en reservesleutels die je niet in de auto bewaart. Vast nog wel meer maar dit schiet me als eerste te binnen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Martens-Tvier »

In willekeurige volgorde:
ty-raps en Duct-tape; wat klein gereedschap; voldoende laadkabels voor telefoon en tablets; oplader voor batterijen; zaklampen/hoofdlampen; reserve 907 gastank (op MP goedkoop te scoren-gevuld); kabel voor walstroom, met doekje om deze schoon op te bergen; flesje motorolie; wat steekzekeringen.

Vooral zaken dus om de bus “in de lucht te houden”.

Overigens hebben wij nog nooit overwogen om zo’n chemisch toilet mee te nemen…we staan op kleine campings of jachthavens met sanitair.

Veel plezier in ieder geval!


En….alles wat je thuis laat is meegenomen. Denk dus goed na voor je teveel meeneemt
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
feddejaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:15
Contacteer:

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door feddejaap »

Schiet me nu te binnen verloopstukjes in verschillende maten voor het vullen van het water. Erg vervelend als je ergens staat en het vullen wil niet (goed). Met een fles water overhevelen wil altijd wel maar met de tuinslang is een stuk handiger.
:T44EVER 2.4D California 1991 :campingT4
http://petitbus.nl
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Meert_VR6 »

super, bedankt voor de reacties, er staan toch een aantal zaken bij die idd handig kunnen zijn!
ivm die toilet, wij gaan eerst naar mijn schoonouders, die hebben een huis 2 uur inlands van Bordeaux, en onderweg naar daar willen wij op aires de camping car gaan staan, voor 1 nachtje. daar is meestal geen sanitair, campings zijn handiger, maar om een plaatsje voor 1 nacht te vinden, ... niet echt makkelijk in de zomer.
en van daar rijden we naar andere plaatsjes, ook via die aires om te overnachten.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 628
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Lutra »

Een eigen tuinslang voor het vullen van de watertank. De slangen bij de tappunten vertrouw ik nooit. Te vaak gezien dat er toch iemand een cassettetoilet staat te spoelen :bonk

Van een frisdrankfles kun je in geval van nood een vultrechter maken om de tank met een emmer te vullen. Een opvouwbare emmer is sowieso handig en neemt geen ruimte in.

Overigens is het vinden van een plekje op een camping voor 1 nacht meestal gemakkelijker dan voor een langere periode.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door autocaravana »

Wat de een essentieel vindt, vindt de ander overbodig. Zo heb ik in 40 jaar dat ik in buscampers onderweg ben nog nooit een tuinslang meegenomen. Vullen doe ik altijd met een 5 l - fles. Je hebt dan meteen 5 liter reserve.
Een porta potti is dan wel weer belangrijk, want we staan regelmatig vrij.
Wat ik wel altijd heb is een sleepkabel (één keer nuttig kunnen gebruiken) en een opvouwbare schep om te kunnen graven als je je vastgereden hebt.
En startkabels, twee gevarendriehoeken, hesjes, alcoholtest, voetpomp. Soms een reserve gasfles, afhankelijk van de bestemming. Je doet al snel 4 tot 8 weken met een grote.
Laatst gewijzigd door autocaravana op 31 jul 2023, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou papieren van reisverzekering en lidmaatschapspasje van VTB of ANWB meenemen. En voltmeter. Vochtige schoonmaakdoekjes voor kindersmoeltjes of vieze handen. Je reservewiel op bandenspanning controleren.

En veel goede zin.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door SyncRoon »

Thee,

voor als het echt tegen zit om even bij te trekken.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door odorf »

Standaard wat verschillende soorten haringen en scheerlijnen. Om de luifel wat beter vast te zetten met harde wind, aan elkaar geknoopt als drooglijntje voor een campingwasje etc.
Klauwhamer om de haringen in de grond en er weer uit te krijgen.

Lang wringijzer met ik dacht 19 dop om de wielmoeren met bandenpech los te krijgen. Het standaardding van VW is daarvoor niet geschikt. (2 tientjes bij automaterialenzaak)

2 vouw parapluus hebben ook al grote diensten bewezen.
Knijpers en wat klittenband.

Goed scherp kartelmesje. En dan meteen ook pleisters, ook al vaak nodig gehad. :knipoog

En waar ik superblij mee ben wat ik al vaak heb gebruikt is een tochtstrook onder de schuifdeur van de bus van wiel naar wiel. Van canvas, met een paar extra magneetjes op de onderrand. Maar nu lijk ik wel een omaatje. ‘Het tocht, mag het raam dicht? :lach :lach

Succes en vooral ern fijne reis.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
cor_stijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 aug 2022, 14:21

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door cor_stijn »

Een hordeur in je schuifdeur is erg fijn in deze periode van het jaar. En muggenspray dus. Verder mag bij ons iedereen max 1 weekendtas meenemen, die worden in de hoeken van het hefdak gezet. Vooral voor de kids van die snel drogende sportkleding (voetbalpakjes bijv) die zijn zo droog. Sneldrogende handdoeken ook fijn. Verder gewoon weinig meenemen.
Na onze eerste nacht met de T4 zijn we naar huis gereden, niet om iets op te halen maar om de helft terug te brengen.
In de kastjes doen wij alles in precies passende Hema kratjes. Ontbijtkratje, borrel en snoep, koffie en koekjes, etc. Voorraad voor 1 of 2 dagen in de bank. Er is op het forum ook een topic te vinden over de ideale indeling… daar kan je ook inspiratie opdoen.
Koop een dunne topper voor op het onderbed, mocht je die nog niet hebben.
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door Meert_VR6 »

wederom handige tips!
ik ga aan een lijstje beginnen om volgend weekend alles bijeen te sprokkelen : )

bovenbed heeft een nieuwe matras en zetelbed heb ik ook een oprolbare topper voor.
een tuinslang of emmer had ik nog niet aan gedacht.
een hordeur is mss wat laat om nog te vinden.
ik onthou vooral, niet teveel meenemen, en alles goed organiseren, en ook het materiaal meenemen om eventuele kleine reparaties uit te voeren.

:driveT4
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: 1e trip met de t4 - uitrusting

Bericht door odorf »

Oja, Hor,
Wij hebben als hor een prefab-vitrage (met lussen aan de bovenkant) van een goedkopere interieurwinkel. (Xenos, Leenbakker zoiets)
We hebben zelf aan de lussen magneetjes geplakt, ingekort op juiste hoogte en paar gewichtjes onderin in de zoom verwerkt.
(Magneetjes gaan binnen op de dakrand)

Gebruiken hem weinig, maar is klein propje en zit altijd in bovenkastje boven de bank.
:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie