Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
ViTu
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2021, 10:48

Re: Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

Bericht door ViTu »

Angelo-anneveld schreef: 04 aug 2023, 23:41 Ik weet niet hoeveel druk er nog op kan staan maar aan je foto’s te zien weinig

Je moet proberen de stang van de rode pijl of je die nog naar voren kan trekken zeg maar! Pijl moet andersom

Dankje!

Het probleem is dus helaas dat een zijde vast zit en de andere zijde beperkt optilbaar. Ik kan dus eigenlijk niet zoveel duwen en trekken aan die scharnieren. Evenals kapjes losmaken is lastig omdat ik er niet meer bij kan nu.

Ik weet ook niet of ik wanneer ik nu via de noodprocedure de druk laat weglopen ik de vergrendelde zijde wel los krijg. Je kunt er gewoon niet bij omdat het dak dicht zit en hoe dan die zijde uit de vergrendeling te krijgen?

Het zal wel vaker zijn voortgekomen maar tot nu zie ik nog even niet een oplossing.

Bedankt voor de hulp!
T5 California Comfortline 2.5 TDI 174pk
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

Bericht door eurocook »

Probeer het VW Campercentrum effe te mailen of te bellen.
werkplaatsreceptie@vwcampers.nl
+31 33 453 08 82

Groet Eurocook
:T54LIFE
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

Bericht door Angelo-anneveld »

ViTu schreef: 05 aug 2023, 08:15
Angelo-anneveld schreef: 04 aug 2023, 23:41 Ik weet niet hoeveel druk er nog op kan staan maar aan je foto’s te zien weinig

Je moet proberen de stang van de rode pijl of je die nog naar voren kan trekken zeg maar! Pijl moet andersom

Dankje!

Het probleem is dus helaas dat een zijde vast zit en de andere zijde beperkt optilbaar. Ik kan dus eigenlijk niet zoveel duwen en trekken aan die scharnieren. Evenals kapjes losmaken is lastig omdat ik er niet meer bij kan nu.

Ik weet ook niet of ik wanneer ik nu via de noodprocedure de druk laat weglopen ik de vergrendelde zijde wel los krijg. Je kunt er gewoon niet bij omdat het dak dicht zit en hoe dan die zijde uit de vergrendeling te krijgen?

Het zal wel vaker zijn voortgekomen maar tot nu zie ik nog even niet een oplossing.

Bedankt voor de hulp!
Zoals multivan gen. Al omschreef moest je de noodprocedure gebruiken en niet je display.. ik denk dat als je de kleppen losdraait in het systeem je alsnog het dak weer omhoog kan drukken.. je blijft er alleen bij dat 1 kan in zijn vergrendeling zit nu..
ViTu
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2021, 10:48

Re: Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

Bericht door ViTu »

eurocook schreef: 05 aug 2023, 08:59 Probeer het VW Campercentrum effe te mailen of te bellen.
werkplaatsreceptie@vwcampers.nl
+31 33 453 08 82

Groet Eurocook
:T54LIFE
Yes, dank!!
T5 California Comfortline 2.5 TDI 174pk
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hydraulische cilinder hefdak ontploft: waar te beginnen?

Bericht door SyncRoon »

Als je het hefdak nog zover kan optillen als in deze foto dan kan je de stang naar voren trekken toch? eventueel touwtje aan de pen zodat je in zakkende stand kan blijven trekken. Eenmaal dicht spanband erover en klaar. Met 20cm ruimte moet je met een 1/4 rateltje met veeltand er toch ook bij kunnen? Als het niet lukt gewoon eraf blijven en de naad goed afplakken met ductape, ook de lengte naad naar achter toe. Misschien beter met PVC masking tape, laat minder lijmresten achter. Als je spanband dwars over het dak bevestigd, tape het dak dan ook in tegen lakbeschadiging. Spanband niet vlak maar enkele malen opdraaien voorkomt klapperen van de spanband in de rijwind, of toch heel wat minder.
IMG_0359.png
(272.7 KiB) Nog niet gedownload
Groet, Ronald
Plaats reactie