Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen met nieuwe T5

vragen over de T5
TN
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:10
Locatie: Maarssen

problemen met nieuwe T5

Bericht door TN »

Sinds twee weken heb ik een 130pk comfortline dc T5 60 edition. Nu zijn er aan de bus een paar dingen die niet goed functioneren. Aller eerst de pioneer avic radio. Deze valt tijdens het bellen spontaan uit. De radio is door de dealer al na 4 dagen vervangen, maar ook de nieuwe radio kent dezelfde problemen. Is dit bij iemand bekend en zo ja wat is de oorzaak?

verder strepen de ruitenwissers, maar ik begreep dat dit met het schoonmaken van de auto door de dealer te maken heeft. Is dit een garantie geval van opnieuw de ruit schoonmaken?

Verder vroeg ik me af of de 60 edition ook nog uiterlijke kenmerken heeft. Ik doel hier dus op het merkje achterop de auto, en ik heb ook iets gehoord van een chromen randje in de versnellingspook? Ik denk namelijk dat het niet een 60 edition is maar dat ze hem wel verkocht hebben als zodanig. Dit omdat de levertijd erg uitliep, en ik die auto voor mijn werk nodig heb en dus veelvuldig heb gebeld. De auto heeft een ingedeukte dorpel onder de rechter voordeur en schuifdeur. Gevolg is slecht sluitende deuren. Dit is tijdens de oplevering verzwegen. Ik heb dus het gevoel dat ik een afdankertje heb gekregen, ondanks dat hij verder gloednieuw is.

Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.

p.s. Het blijft een goede auto.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

ik zou er sowieso mee terug gaan en eisen dat er wat aan gedaan word of een nieuwe bus
maar als ze maar niet zeggen dat jij die schade heb veroorzaakt

bij mij aflevering 21/2 week geleden heb ik een uur rond de bus gelopen om te kijken of er iets was en die punten zijn opgelost

versnellings pook zit bij mij een 60 edition dopje op voor de rest zitten er niet bepaalde kenmerken aan dacht ik
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ook ik heb zo een afdankertje gekregen.
een bus met meer dan 8 gebreken of optie's die er niet op zaten maar er wel op moesten zitten
as maandag gaan ze eindelijk ,( ik heb de bus al vanaf 4 mei)
de bus opnieuw spuiten, er zitten op diverse plaatsen krassen die ik bij de oplevering al gemeld had ook krijg ik panelen achter e dubbel cabine omdat daar de krassen het ergs zijn en ik dit de mooiste oplossing vind als het goed is krijg ik woensdag de bus weer terug en dan krijgen ze van mij pas het restant bedrag wat ik achter had gehouden
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Vreemd dat sommigen zo`n probleem met hun levering,cq tijd hebben.

:bonk :bonk

Ik heb me verheugd in de levering van de auto,en er is me nog (bijna) niks tegen gevallen.
Wat wel tegenviel:
De achterbumper werd slap door de trekhaak,omdat er geen volledige balk inzat na het monteren hiervan.
VW overdreven bezuinigd denk ik dan.
Dit is opgelost,maar de VW Garage is toch nog voor een betere oplossing aan het zoeken ,dwz,er is een betere trekhaak in de omloop,en deze wordt binnenkort geleverd.

:toppie

Ik denk dat veel dealers een loopje met de klant nemen als ik het zo hoor,vandaar dat ik ook niks bij Van Mo***l koop in Tilburg,ook een bedrijf met een "reputatie". :gif

Koop bij een kleinere dealer of leverancier, waar ze de klanten nog kennen,en je met ' de baas" zaken doet, dan krijg je vaak geen smoesjes.

Ik ben dik tevreden,na 6 weken T5 en 6500km,geen gedonder of gebreken.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

het meest herkenbare aan een 60 is het pikzwarte tapijt in de cabine
TransporterTDi
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33

Bericht door TransporterTDi »

Wat mij opvalt bij 60-Editions:
Sommige hebben wél een plaatje op de achterklep en op de pook en sommige niet (zo als die van mij helaas...). Terwijl het wel een echte 60 is, een beetje willekeur lijkt me van VAG...
pamadana
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:14
Locatie: deventer
Contacteer:

Bericht door pamadana »

Bij 60`s heb je zowiezo een plaatje achterop de bus, en een plaatje in de pook.
En inderdaad het pikzwarte tapijt in de bus voor en achter bij DC.Zelf heb ik nix achterop staan ook geen type en motoraanduiding, maar dat was mijn keuze.Ik heb het 60`s plaatje die achterop hoort te zitten wel hoor, ik had gevraagd of ze die in het dashbord wilden leggen.
Zelf rij ik sinds 22 aug.in mijn T5 Tornadorood DC LWB 174PK, super keurig afgeleverd, werd zelfs een week na levering gebeld of alles naar wens is gegaan en of ik nog eventuele op of aanmerkingen had.Oke mijn dealer is dan ook uitgeroepen tot beste VW en AUDI dealer!!!!
POUW Deventer!!!!

Groeten Patrick http://www.beldebehanger.nl
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Bij een automaat,kun je niks aan de pook zien.
Het "60" plaatje,en het zwart tapijt klopt wel.

:lach :lach

Verder nog dik tevreden,vooral de elektries inklapbare spiegels zijn een
uitkomst,maar ach,wensen zijn er altijd.

:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Bericht door evertvink »

wat voor een carkit zit er in de vw.
ik heb dat ook als de telefoon op toetsenblokkering gaat en als ik instap en de motor start gaat de radio ook na ongeveer 1 min even uit
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

ik heb dan ook een 60 maar geen plaatje binnen en geen pik zwarte tapijt maar gewoon grijs
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Tijdens het uitbrengen en de verkoop van de "60" editie,is er een verandering
in diverse onderdelen geweest.
Dit noemen ze meen ik nu model 2008,wat betekent dat je goedkopere speakers(2 ipv 4),geen demping boven je pedalen,ander stuurtje en nog wat dingen.
Dit kun je vast wel ergens vinden.

Mogelijk betekent het ook dat de kleur van het tapijt aangepast is?

Je kunt makkelijk controleren of je een " 60" editie hebt.
Ga naar een dealer,en vraag om een plaatje voor achter op de klep.
Alleen als je een bijbehorend chassisnr hebt,dan krijg je dat blijkbaar.
Vraag niet om de prijs,maar schrik ervan,en bedank ze .


Succes.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

MIjn 60 edition word over 3 weken afgeleverd en ik heb expliciet gevraagt om het plaatje opp de pook en het plaatje achterop niet te plaatsen :lach

Ik vind het plaatje op de pook niet mooi, en het plaatje achterop word niet geplaats omdat ik helemaal geen type/omschrijving achter wil hebben.

Bij mij kan je nog wel zien dat het een 60 edition is door het logo in de leren bekleding :happy
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

model 2008 mijn bus is gebouwt in feb 2007 dus dat zal het wel niet zijn dan
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

60 edition

Bericht door kachel »

ik heb buiten het plaatje achterop en op de pook zelfs "60"editie logo op mijn velg doppen
daarvoor gaat alle credit's naar de verkoper.
groeten kachel
busje is er
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

theo schreef:ook ik heb zo een afdankertje gekregen.
een bus met meer dan 8 gebreken of optie's die er niet op zaten maar er wel op moesten zitten
as maandag gaan ze eindelijk ,( ik heb de bus al vanaf 4 mei)
de bus opnieuw spuiten, er zitten op diverse plaatsen krassen die ik bij de oplevering al gemeld had ook krijg ik panelen achter e dubbel cabine omdat daar de krassen het ergs zijn en ik dit de mooiste oplossing vind als het goed is krijg ik woensdag de bus weer terug en dan krijgen ze van mij pas het restant bedrag wat ik achter had gehouden
Euhm,hoe is dit afgelopen??????????


:alarm :alarm
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie