Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T7 California Concept

vragen over de T7
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: T7 California Concept

Bericht door Mickel Moen »

Dit allemaal lezende denk ik, dat het ook in Nederland steeds moeilijker zal worden voor de zelfbouwer. Een probleem? Tja, het heeft geen enkele zin om in het nu, je druk te maken over de mogelijkheden van vroeger.

Ik heb er wel eens over gedacht, om weer een nieuwere bus in te bouwen. Dat idee is ondertussen gewijzigd naar, investeren in goed onderhoud van mijn busje. Toen we de bus net hadden zijn we in Zweden een gepensioneerd stel in een T2 camperbusje tegen gekomen. Bus zag er perfect uit en deze Engelsen waren er zo content mee.

Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze. Daarom laatst het hefdakdoek vernieuwd. Ook de motor is al eens gereviseerd. Zeker dat was ook een flinke kostenpost, maar het ook zeker waard.

Mocht ik later toch nog een andere bus willen ombouwen, denk ik dat ik dat in samenwerking met een ombouwbedrijf doe en hefdak, zitplaatsen en de keuring aan hen overlaat.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T7 California Concept

Bericht door Hanz »

Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Toen we de bus net hadden zijn we in Zweden een gepensioneerd stel in een T2 camperbusje tegen gekomen. Bus zag er perfect uit en deze Engelsen waren er zo content mee.
Doet me denken aan onze reis door Ierland. Daar kwamen we ook een Engels stel tegen in een T2, ook in perfecte staat. Dat bleek een Braziliaans exemplaar te zijn dat een stuk jonger was dan onze T4.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: T7 California Concept

Bericht door Arbee »

Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze. Daarom laatst het hefdakdoek vernieuwd. Ook de motor is al eens gereviseerd. Zeker dat was ook een flinke kostenpost, maar het ook zeker waard.

Mocht ik later toch nog een andere bus willen ombouwen, denk ik dat ik dat in samenwerking met een ombouwbedrijf doe en hefdak, zitplaatsen en de keuring aan hen overlaat.
Mee eens dat goed onderhouden best wel loont. Rijdend 14 jaar in een California T5 met een 350.000 km op de teller zit ik alleen in over de milieu normen. Hij is euro 4, maar als ik er straks de een stad niet mee in mag wordt de inzetbaarheid stukken minder.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T7 California Concept

Bericht door bvddobb »

Mickel Moen schreef: 29 aug 2023, 09:06 Helemaal als je ziet naar de prijzen van nieuwe en jonge tweedehands bussen, dan is goed onderhoud van een oudere bus ook financieel gezien een prima keuze.
Absoluut. Daarom hebben ook wij besloten onze bus gewoon 'op' te rijden, en in de tussentijd goed te onderhouden. Voor de premie die we zouden moeten betalen om onze bus nu te laten vervangen door een vergelijkbare kunnen we nog knap wat jaren en km's onderhoud plegen!
Arbee schreef: 29 aug 2023, 09:50 Rijdend 14 jaar in een California T5 met een 350.000 km op de teller zit ik alleen in over de milieu normen. Hij is euro 4, maar als ik er straks de een stad niet mee in mag wordt de inzetbaarheid stukken minder.
Wij mogen binnenkort (2025) ook niet meer onze eigen stad in. Maar milieuzones hebben, net als parkeerzones, de neiging te 'groeien'. Wij hopen dat vóór die tijd de milieuzone over ons huis heen groeit, want met een camper mag je wél je eigen milieuzone in. Nog 200 m/1 kruispunt...
:adhd

Wel een beetje off-topic allemaal, dit... :bonk
Plaats reactie